یکشنبه 11 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاور احمدی نژاد خواستار عذرخواهی هیات هالیوودی، بی بی سی

همزمان با بازدید هیاتی بلندپایه از اعضای آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک آمریکا از ایران، یکی از مشاوران محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران خواستار عذرخواهی آنها به خاطر آنچه توهین فیلم های هالیوودی به ایران می داند، شده است.

این هیات هالیوودی که از جمله شامل سید گانیس رئیس آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک (اعطا کننده اسکار) و انت بنینگ هنرپیشه سرشناس می شود ظاهرا روز جمعه وارد تهران شد و شنبه با اعضای هیات مدیره "خانه سینما" و شماری از هنرمندان سینمای ایران دیدار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اما به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، جواد شمقدری مشاور احمدی نژاد در امور فرهنگی گفت: "مسئولات سینمایی تنها موقعی حق دارند با اعضای آکادمی اسکار و سینماگران هالیوود جلسه رسمی داشته باشند که آنها به خاطر توهین ها و افتراهایی که به ملت ایران در طی سی سال گذشته روا داشته اند عذرخواهی کنند."

این هیات به دعوت "خانه سینما" - مجموعه ای است از نهادهای صنفی سینما - به ایران سفر کرده است. معلوم نیست منظور آقای شمقدری از "مسئولان سینمایی" اعضای خانه سینماست یا نه چون این گروه دولتی نیست.

وی گفت: "مسئولان هالیوود و آکادمی اسکار چون به ایران آمده اند میهمان ما هستند و قطعا از میهمان نوازی ایرانیان نیز برخوردار خواهند شد و این میهمان نوازی جلوه ای کوچک از شکوه و عظمت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، اما روحیه میهمان نوازی ما مانع از این نیست که خواستار عذرخواهی آنان از مردم، تمدن و فرهنگ ایرانی شویم."

آقای شمقدری این اتهام مقام های جمهوری اسلامی را تکرار کرد که هالیوود عمداً در پی توهین به انقلاب ایران است.


خانم بنینگ از جمله اعضای این هیات است که به ایران رفته اند
وی گفت: "ملت و انقلاب ایران بارها از سوی فیلم های هالیوودی به ناحق مورد هجمه قرار گرفته است و لیست بلند بالای این فیلم ها بیانگر خشم و نفرت پشت صحنه گردانان هالیوود از ملت بزرگ ایران است."

او از فیلم های "بدون دخترم هرگز"، "300" و "کشتی گیر" به عنوان نمونه هایی از توهین هالیوود به ایران نام برد.

دو سال قبل دولت محمود احمدی نژاد هالیوود را در ارتباط با تصویری که از ایران باستان در فیلم "300" ارائه شده بود متهم به "جنگ روانی" کرد. فیلم 300 به نبرد یونان و ایران در ترموپیلی در 480 قبل از میلاد مربوط می شود.

نماینده ایران در یونسکو، آژانس آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل، با تسلیم شکایتی در آن زمان فیلم 300 را به تمایلات نژادی متهم کرد و یک مشاور محمود احمدی نژاد تا آنجا پیش رفت که هالیوود را طلایه دار حرکت آمریکا برای سلطه جویی توصیف کرد.

اخیراً صحنه ای در فیلم "کشتی گیر" (The Wrestler) نیز باعث حساسیت رسانه های دولتی ایران شد. در این صحنه رندی رابینسون شخصیت اصلی فیلم (با بازیگری میکی رورک) در جریان نبردی با یکی از رقبا، تیرکی که پرچم ایران بر آن نصب است را با خشم دو نیم می کند.

آقای شمقدری در اظهاراتش در روز شنبه "مسئولان ایرانی" را در صورت عدم عذرخواهی هالیوود از ایران از دیدار با هیات هالیوودی برحذر داشت.

وی گفت: "درغیر این صورت، مسئولان ایرانی که با آنها جلسه داشته باشند، قطعا در پیشگاه وجدان بیدار ملت ایران و همه آزادیخواهان پاسخی نخواهند داشت و تاریخ از آنها به خوبی یاد نخواهد کرد."

لسلی آنگر، مدیر ارتباطات آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک، روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ضمن تایید سفر هیات هالیوودی به ایران گفت که این سفر "طی ابتکاری کاملا خصوصی برای تبادل آموزشی و هنری و بدون دستور کاری سیاسی" انجام می شود.

وی گفت که این هیات شامل سید گانیس رئیس آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک، فرانک پیرسون رئیس سابق آکادمی، انت بنینگ هنرپیشه و ویلیام هوربرگ تولید کننده است.

به گزارش ایسنا این هیات روز شنبه با اعضای هیات مدیره خانه سینما از جمله محمد مهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما دیدار کرد.

بنابه این گزارش ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی، مجید مجیدی، رخشان بنی اعتماد، فاطمه معتمد آرا و سید محمد بهشتی از جمله کسانی بودند که در این جلسه شرکت داشتند.





















Copyright: gooya.com 2016