شنبه 19 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشست مطبوعاتی فيلم "در باره الی" در جشنواره فيلم برلين و حضور غيرمنتظره گلشيفته فراهانی (همراه با ۲۵عکس)، گزارش اختر قاسمی

جشنوازه بين المللی برلين از روز پنج شنبه ٥ فوريه ٢٠٠٩ با تولد پنجاه و نهمين سال خود آغاز به کار کرد.

اين جشنواره که يکی از بزرگترين جشنواره های فيلم در جهان است هر سال طرفداران و شرکت کنندگان بيشتری را جذب خود می کند.

بيش از ٤٠٠٠ هزار خبرنگار از سراسر دنيا برای گزارش لحظه به لحظه به برلين آمده اند. برلين شهری که برای مردم دنيا مفهوم همبستگی و اتحاد را دارد و احساس مهر و دوستی را در انسان ها تقويت می کند ميزيان هزاران هنرمند و علاقه مند سينما از آلمان و سراسر جهان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




امسال انتظار می رود که اين جشنواره بيش از ٤٥٠ هزار بازديد کننده داشته باشد و بيش از ٣٨٦ فيلم در جشنواره نمايش داده می شود. جشنوازه فيلم برلين به دليل نمايش فيلم های معترضِ به جشنواره سياسی معروف شده است.

فيلم "در باره الی" ساخته اصغر فرهادی که گفته می شود نمايش آن به دليل ايفای نقش گلشيفته فراهانی در آن، در جشنواره بين المللی فجر تهران با مخالفت های مسئولين امور سينمايی کشور روبرو شد، يکی از پر سر و صداترين فيلم های ايران است که در بخش مسابقه جشنواره برلين حضور دارد. اين فيلم ساعت ٩ صبح امروز برای خبرنگاران و منتقدين فيلم به نمايش گذاشته شد.

گلشيفته فراهانی بازيگر اصلی اين فيلم که حضورش در جشنواره از قبل اعلام نشده بود در کنفرانس مطبوعاتی امروز که بعد از نمايش فيلم انجام گرفت با حضورش خوشحالی و تعجب همه را برانگيخت.

در کنفرانس مطبوعاتی سوال ها عمدتا از زنان بازيگر فيلم گلشيفته فراهانی، مريلا زارعی و رعنا آزادی فر بود.

بيش از بيست خبرنگار ايرانی در کنفرانس مطبوعاتی حضور داشتند. کارگردان فيلم در مورد آزاد گذاشتن تماشاچی برای برداشت از فيلم و از فيلم جهانی سخن گفت فيلمی که فقط مختص به يک کشور نباشد. او گفت سعی می کند که فيلم هايش مخاطب بين المللی داشته باشد و فيلم های او دايره المعارف در باره ايران نيستند و قصد چنين کاری را هم ندارد بلکه او سعی می کند که فيلم هايش مخاطبی جهانی و فرای مرزهای ايران داشته باشند. در اين رابطه يکی از خبرنگاران ايرانی از او پرسيد شايد شما وظيفه پيام فيلم را به زنان فيلم واگذار کرديد که در اين مورد هر سه هنرپيشه زن فيلم در مورد آزادی خود در اجرای نقش بعد از انتخاب نقش و خواندن سناريو اظهارنظر کردند.

گلشيفته فراهانی در ابتدای صحبت خود با خبرنگاران از خوشحالی حضور خود در برلين گفت. او گفت خيلی خوشحالم که در برلين ديگر ديواری وجود ندارد و جدايی نيست او در باره اينکه آيا دوباره برای بازی در فيلم به ايران برمی گردد يا نه گفت که من هيچ مشکلی برای بازگشت به ايران نداشتم و ندارم. ولی الان اينجا هستم. گلشيفته با اين پاسخ خود جوابی مشخص به اين سوال نداد که آيا برای کار به ايران باز خواهد گشت يا در امريکا به کار ادامه خواهد داد.

ايرانيان عمدتا در جشنواره فيلم برلين شرکت فعال داشته اند؛ که تا به حال جوايزی هم دريافت کرده اند. سال گذشته کارگردان جوان آيت نجفی با مستند فوتبال زنان جايزه تدی جشنواره و جايزه ويژه تماشاگران را از آن خود کرد. با توجه به برخورد تا کنونی منتقدين و روزنامه نگاران با فيلم امسال هم اميد می رود که جايزه خرس طلايی به فيلم "در باره الی" اهدا شود.

اختر قاسمی - برلين

به تصاويری از نشست مطبوعاتی فيلم "در باره الی" توجه کنيد:


گلشيفته فراهانی و همسرش





















Copyright: gooya.com 2016