سه شنبه 1 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا: بازداشت50هزار سرباز فراری در سال 86، ايسنا

رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا، از متلاشي شدن 10 باند جعل كارت سربازي در سه ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار «جوانان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار محمدجواد زاده كمند امروز در حاشيه برنامه ارتباط مستقيم مردم با مسوولان ناجا «197» با بيان اين خبر،‌ افزود: در راستاي اجراي برخورد با جاعلان، در بهار امسال، 10 باند جعل در سراسر كشور شناسايي و متلاشي شد و در اين رابطه، حدود 30 نفر نيز دستگير شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: در برخي از موارد، اعتماد بيش از حد پزشكان به منشي‌هاي خود و اطرافيانشان باعث مي‌شود كه مهر و سربرگ‌هايشان را در اختيار آن‌ها قرار دهند كه در بسياري از مواقع، اين اعتماد مورد سوءاستفاده اين افراد قرار مي‌گيرد كه شگرد بسياري از جاعلان دستگير شده نيز به شكل مذكور بوده است.

سردار زاده‌كمند از جمله برنامه‌هاي سازمان نظام وظيفه در سال 87 را توسعه و تقويت رده‌هاي عمومي نظام وظيفه در استان‌ها نام برد و در اين باره گفت: در گذشته با مشكلاتي در رده‌ها در زمينه‌هاي مختلف مواجه بوديم كه با اولويت قرار دادن اين موضوع در استان‌ها، اقدامات عملي براي توسعه و رفع مشكلات در حوزه‌هاي نيروي انساني، ‌اماكن و تجهيزات انجام شده كه اميدواريم تا پايان سال، وضعيت قابل قبولي در رده‌هاي عمومي در استان‌ها به وجود آيد.

وي درباره توسعه خدمات و تسريع در رسيدگي به امور مشمولان در طرح خدمات رساني پليس +10 نيز، گفت: طبق برنامه بنا بود، بعد از اجراي يك دوره آزمايشي 5/2 ماه، طرح خدماتي دفاتر پليس +10 در ساير استان‌ها نيز اجرايي شود.

سردار زاده كمند با اشاره به اين كه در طي 10 روز اخير، نزديك به يك‌هزار پرونده مربوط به مشمولان وظيفه در پليس + 10 پايتخت به ثبت رسيده است، افزود: اجراي اين طرح باعث كاهش 15 روزه زمان رسيدگي به وضعيت مشمولان شده است.

وي با يادآوري اين كه مشمولان نظام وظيفه براي تكميل پرونده خود در پايتخت بايد به پليس + 10 مراجعه كنند، عنوان كرد: در حال حاضر نقص احتمالي مدارك مشمولان در مركز پليس + 10 كنترل و اصلاح مي‌شود.

سردار زاده كمند اضافه كرد: طبق يك برنامه دو ماهه، در مرداد و شهريور ماه سال جاري، زمينه‌سازي مناسب براي آموزش كاربران دفاتر پليس + 10 استان‌ها و شهرستان‌ها انجام مي‌شود.

رييس سازمان نظام وظيفه ناجا، تكميل پزشكان شوراهاي پزشكي، رفع مشكل حق‌الزحمه‌ آن‌ها و ارتقاي سطح آموزش كاركنان وظيفه عمومي را از ديگر برنامه‌هاي انجام شده در سه ماهه اول سال 87 عنوان كرد و افزود: در بهار امسال، 300 نفر از مديران و كاركنان سازمان نظام وظيفه در سطح كشور در كارگاه‌هاي تخصصي شركت كردند.

سردار زاده كمند از برقراري ارتباط آنلاين بين سازمان نظام وظيفه و اداره گذرنامه خبر داد و افزود: با به وجود آمدن اين ارتباط ،‌ اقدامات موثري در رابطه با شناسايي مدارك جعلي انجام شده است.

به گزارش ايسنا، رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا، درباره ساماندهي سيستم اطلاعاتي مشمولان وظيفه نيز، گفت: با توجه به مكانيزه شدن سيستم اطلاعاتي سازمان از ابتداي سال جاري، حدود 70 نفر از كاركنان، اطلاعات مربوط به مشمولان قبل از سال 82 را وارد اين سيستم كرده‌اند.

وي درباره تسهيلات خروج دانشجويان از كشور به منظور انجام امور مطالعاتي و فعاليت‌هاي پژوهشي نيز اظهار كرد: در سال گذشته، ميزان وثيقه براي سفر به خارج از كشور دانشجويان 15 ميليون تومان بوده كه در حال حاضر اين مقدار وثيقه به پنج ميليون تومان كاهش پيدا كرده و در صورت كامل بودن مدارك اين افراد، صدور مجوز در طول يك روز صادر مي‌شود.

سردار زاده كمند از ديگر برنامه سازمان را توسعه مكانيزه سيستم‌هاي سازمان وظيفه در سراسر كشور نام برد و در اين باره اضافه كرد: در سه ماهه اول امسال، 65 شهرستان تحت پوشش سيستم مكانيزه قرار گرفته‌اند.

رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا، درباره صدور كارت معافيت سربازي براي نخبگان نيز، گفت: نخبگاني كه نخبه بودن آن‌ها به تاييد بنياد نخبگان برسد، با انتخاب يك پروژه تحقيقاتي در زمينه نيازهاي اساسي كشور در داخل نيروهاي مسلح و يا خارج از آن مي‌توانند، كارت معافيت سربازي خود را از سازمان دريافت كنند.

سردار زاده كمند با اشاره به اجرايي شدن طرح بيمه مكمل سربازان از خرداد سال جاري، گفت: بر اساس ابلاغ وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، ‌اين طرح عملياتي شده و با كسر ماهانه يك‌هزار تومان از فيش حقوقي سربازان، اين افراد تحت پوشش بيمه مكمل قرار مي‌گيرند كه بر اساس آن، سربازان در صورت مراجعه به بيمارستان‌هاي نيروي مسلح، بيمارستان‌هاي دولتي و بعضي از بيمارستان‌هاي خصوصي كه طرف قرارداد با اين بيمه هستند، مي‌توانند، تمام مراحل درمان خود را به صورت رايگان طي كنند. همچنين با كسر ماهانه 1700 تومان از فيش حقوقي سربازان، خانواده اين افراد نيز تحت پوشش اين بيمه قرار خواهند گرفت.

وي در پايان از بازداشت 50 هزار سرباز فراري در سال گذشته خبر داد.





















Copyright: gooya.com 2016