سه شنبه 11 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير نيرو: دامنه تغييرات ساعت رسمی کشور در سالهای بعد متفاوت خواهد بود، فارس

خبرگزاری فارس:وزير نيرو گفت:تغيير ساعت رسمی کشور به دليل دو سال وقفه شايد دامنه تغييرات آن در سالهای بعدی متفاوت باشد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پرويز فتاح در حاشيه هفتمين همايش مديران امور آب و فاضلاب شهری و روستايی در خصوص احتمال جابه‌جايی زمان‌بندی تغيير ساعت رسمی‌ کشور در سال‌های آينده افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی‌ تغيير ساعت رسمی کشور در سال ۸۷ از اول فروردين تا پايان شهريور خواهد بود، اما با توجه به تجربه ساير کشور‌ها ممکن است دامنه اين تغيير در سال‌های بعدی متفاوت باشد.
وی ادامه داد:بر اساس مصوبه مجلس، زمان اعلام شده اعمال خواهد شد ، اما با توجه به اينکه دو سال وقفه دراين زمينه صورت گرفته است ، شايد دامنه تغيير ساعت در محدوده مصوبه مجلس برای استفاده مناسب از اين ظرفيت ، تغيير کند.
وی در پاسخ به اجرای پروژه فاضلاب تهران گفت: اجرای پروژه فاضلاب تهران به سالانه سه تريليون ريال اعتبار نياز دارد اما برای اجرای اين پروژه ۵۰۰ ميليارد ريال اعتبار برای سال ۸۷ اختصاص يافته است .
وی با بيان اينکه اجرای پروژه فاضلاب تهران به ۲۰ تريليون ريال اعتبار نياز دارد گفت:لايحه تامين اعتبار برای پروژه فاضلاب تهران با همکاری دولت و شورای شهر در حال تهيه است.
فتاح افزود: چهار مدول از پروژه فاضلاب تهران تاکنون ۹۰ درصد پيشرفت فيزيکی داشته است و با پوشش جمعيتی بالغ بر ۲ ميليون نفر، سال آينده به بهره‌برداری خواهد رسيد .

*افزايش بودجه طرح های فاضلاب کشور

فتاح افزود:بودجه بخش فاضلاب کشور در سال آينده چهار تريليون و ۶۰۰ ميليارد ريال است اما اين رقم امسال سه تريليون و ۴۰۰ ميليارد ريال بوده است بنابراين به اين ترتيب بودجه تخصيصی به طرح‌های فاضلاب کشور در سال ۸۷ نسبت به سال جاری افزايش خواهد يافت .

*تاييد اساسنامه واگذاری نيروگاهها تا ۱۰ روز ديگر

وزير نيرو در خصوص اساسنامه واگذاری نيروگاه‌ها گفت: نقطه نظرات شورای نگهبان در خصوص اساسنامه واگذاری نيروگاه‌ها از سوی دولت اعمال شده است بنابراين اميدواريم تا ۱۰روز آينده اين اساسنامه از سوی شورای نگهبان تاييد و در مرحله نخست ۱۰نيروگاه سودده کشور در بورس واگذار شود.

*ميزان ذخاير مخازن نيروگاه‌ها ۱۰ درصد بيشتر



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فتاح ميزان ذخاير مخازن نيروگاه‌ها در زمستان امسال را نسبت به سال گذشته هشت تا ۱۰درصد بيشتر عنوان کرد و گفت:به دليل محدوديت ذخاير بايد با تدبير اين شرايط سخت را مديريت کرد تا قطعی برق در شبکه سراسری برق کشور صورت نگيرد .
فتاح با اشاره به اينکه مصرف برق در کشور در زمان حاضر به ۲۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسيده است ، گفت : به دليل افت دمای هوا و قطعی گاز، استفاده مردم از وسايل برقی برای سيستم گرمايشی بالا رفته است و به همين سبب ميزان برق مصرفی در کشور هم اکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰۰ مگاوات رشد نشان می‌دهد .





















Copyright: gooya.com 2016