Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 7 تیر 1384

محمدرضا خاتمي: احمدي‌‏نژاد هرجا پيگير خواست مردم باشد، استقبال مي‌‏كنيم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت: مطمئنيم كه شرايط داخلي و بين‌‏المللي به هيچ وجه اجازه حاكم شدن افراطي‌‏گري را نخواهد داد و در كنار ملت خود براي روزهاي بهتر تلاش خواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمدرضا خاتمي در همايش سپاس و تقدير از ياوران مصطفي معين خطاب به حاضران در اين همايش، گفت: با شور و شوقي كه در اين نشست وجود دارد، از هم اكنون بايد استارت انتخابات بعدي را بزنيم.
وي افزود: خسته نباشيد، شما با دستان خالي اما فكري بلند به ميدان آمديد و زير فشارهاي اقتدارگرايان يا تحريمي‌‏ها كاري كرديد كه نشان‌‏دهنده بلوغ جامعه ايران است.
خاتمي خطاب به مصطفي معين كانديداي اصلاح‌‏طلبان پيشرو، تصريح كرد: شما در شرايطي قبول مسووليت كرديد كه ياس و نااميدي همه جا را گرفته بود و امروز شاهد دستاوردهايي هستيم كه به رغم عدم پيروزي در اين انتخابات، اميد ما را از روز اول بيشتر كرده است، شما اسوه مردمي بودن، ساده زيستي و عدالت‌‏خواهي بوديد اما ما نتوانستيم اين چهره اصيل شما را به مردم نشان دهيم.
وي ادامه داد: خسته نباشيد، تازه اول كار است از هم اكنون كار شروع مي‌‏شود؛ ميليون‌‏ها انساني كه به شما راي دادند و ميليون‌‏ها انساني كه شما را مي‌‏خواستند و همه آناني كه خواهان پيشرفت بر مبناي دموكراسي در داخل و صلح در جهانند چشم اميد به شما دوخته‌‏اند.
دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي در خصوص انتقادات مهدي كروبي و هاشمي رفسنجاني به روند انتخابات، ابرازاميدواري كرد كه اين دو نفر بتوانند در آينده منشا تحول جديد براي تحقق آرمان‌‏هاي انقلاب باشند.
وي همچنين براي محمود احمدي‌‏نژاد آرزوي توفيق كرد و خطاب به وي گفت: هرجا پيگير خواسته مردم باشيد با استقبال ما مواجه خواهيد شد.
محمدرضا خاتمي افزود: تلاش زيادي براي اجماع كرديم، از التماس به مهندس موسوي تا راه‌‏هاي علمي براي اجماع و تلاش براي پيدا كردن كساني كه مي‌‏توانستند مورد اجماع قرار بگيرند.
دبيركل جبهه مشاركت در ادامه افزود: هيچ‌‏كس نبايد گمان كند كانديداي ما يا هر كانديداي ديگري مغلوب؛ در عظمت كار ما همين بس كه با دست خالي و با كمتر از 500 ميليون تومان وارد عرصه رقابت‌‏هاي انتخاباتي شديم.
خاتمي با انتقاد از ضعف سازماني دولت كه سبب شد هيچ يك از عوامل اجرايي توانايي رويارويي با تخلفات انتخاباتي را نداشته باشد، گفت: در دور دوم مساله چيز ديگري بود، هرچند كه معتقد بوديم همه بايد متحد شويم اما اميدي به پيروزي هاشمي نبود، به همين دليل به وي پيشنهاد كرديم كنار برود چرا كه به راحتي دور دوم را به رقابت فقر و غنا تبديل كردند.
دبيركل جبهه مشاركت در ادامه با بيان اينكه تمامي تخلفات صورت گرفته و مشكلات سبب نمي‌‏شود از ضعف‌‏هاي خود غافل شويم، مخاطب قرار ندادن همه قشرها، ترجمه نكردن دموكراسي براي مردم و پاسخگو بودن اصلاح‌‏طلبان در مقابل ناكامي‌‏هاي سال‌‏هاي گذشته و ضعف تشكيلاتي و مالي را از عوامل ناكامي اصلاح‌‏طلبان پيشرو دراين دوره از انتخابات قلمداد كرد.

وي در عين حال تصريح كرد: محافظه‌‏كاران نبايد فكر كنند اين راي، راي به آنها بوده است چرا كه اين راي، رايي بود كه به نحوي مي‌‏توان آن را راي ناراضيان تعبير نمود.
دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي افزود: رقيب با سياه‌‏نمايي و تكيه برناكارآمدي حكومت از 16سال گذشته، به گونه‌‏اي نشان داد كه انگار فاسدان و غارتگران طرفدار نظامند و ايشان تنها مخالف‌‏ اين فساد ستند و با آدرس غلط دادن، فردي چنان هنرمندانه خود را مقابل آن قرار داد كه مصداق تحول‌‏خواهي بود.
خاتمي افزود: امروز اولين بار در طول حيات جمهوري اسلامي حاكميت كاملا يكدست است و هيچ عنصر غيرخودي در حكومت وجود ندارد، اين عرصه يكه‌‏تازي، بهترين آزمون براي آنهايي است كه نشان دهند كه شعارهايشان واقعيت داشته يا سراب بوده است؛ اميدواريم اين شعارها واقعيت يابد و همه بيكاران سركار بروند، همه مسكن پيدا كنند، درمان مردم رايگان شود و تورم يك رقمي گردد؛ اين وعده‌‏هايي است كه بايد تحقق يابد.
دبيركل جبهه مشاركت با بيان اينكه قول ندادند روزنامه‌‏ها بسته نشود، حريم دانشگاه، حوزه، دانشمندان و علما محفوظ بماند، تاكيد كرد: اين مطالبات جزء آن دسته از حداقل خواسته‌‏هايي است كه همواره براي تحقق آنها بايد در پاي آن مطالبات ايستادگي كنيم.
وي افزود: نگران هستيم، نگران بسته شدن فضاي جامعه، سكون و كسادي بازار، انزوا در جهان، سكوت گورستاني دانشگاه‌‏ها، خودي و غيرخودي شدن حكومت، برگزاري انتخابات غيرآزاد و غيرسالم؛ آيا ديگر رنگ انتخابات رقابتي را خواهيم ديد؟ اميدواريم فرزندان انقلاب ما با تكيه بر سرمايه اصلي خود كه هيچ‌‏گاه حضور در قدرت نبوده است و عشق به ميهن، تدين، خلوص وآزاديخواهي بتواند فشارها را تحمل كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خاتمي آزادي،آزاديخواهي و اجماع عليه انحصارطلبي را پايگاه اجتماعي اصلاح‌‏طلبان براي ادامه راه دانست و تاكيد كرد: بايد منسجم بمانيم و به قدرت اجتماعي خود ايمان بياوريم؛ هرچند خطر در كمين است اما مي‌‏توانيم كاري كنيم كه ديگر وزارت اطلاعات به محفل قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي، وزارت ارشاد به بنگاه سانسورچي‌‏ها و وزارت اقتصاد به مامن رانت‌‏خوارها تبديل نشود.
وي با بيان اينكه پيش از اين نيز 70 درصد قدرت را در اختيار نداشتيم و امروز آبديده از فشار 70 درصد خواهيم توانست فشار بيشتري را تحمل كنيم، گفت: در عوض جامعه‌‏اي داريم آگاه و خواهان تغيير، همه نخبگان امروز بر سر تغيير اجماع دارند، امروز بايد مخاطبان خود را در همه اقشار پيدا كنيم، از همه ابزارهاي ارتباطي استفاده كنيم، براي تحقق دموكراسي، چرا كه همچنان دموكراسي را تنها راه نجات ايران مي‌‏دانيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25347

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدرضا خاتمي: احمدي‌‏نژاد هرجا پيگير خواست مردم باشد، استقبال مي‌‏كنيم، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005