Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 15 خرداد 1384

محمدرضا خاتمي: نهادهاي موازي را معرفي خواهيم كرد تا مردم تكليفشان را روشن كنند

دولت معين تلاش خواهد كرد عرصه‌اي به وجود آورد كه در آن مردم بتوانند هر كس را مي‌خواهند انتخاب كنند و هر كس را نمي‌خواهند كنار بگذارند به گونه‌اي كه تمامي مسئولان با رأي مردم انتخاب شوند.
به گزارش كميته خبر و اطلاع‌رساني ستاد مركزي دكتر معين، محمدرضا خاتمي در ديدار با جمع كثيري از مردم شهرستان اردل از توابع استان چهار محال و بختياري نقش بختياري‌ها را در جنبش‌هاي رهايي بخش يكصد سال اخير ايران، انقلاب اسلامي، جنگ و تأثير آنها بر هويت ملي و تاريخي ايران مورد تأكيد قرار داد و اظهار داشت: بختياري در كشور ما يعني همه مردم ايران.
وي با بيان اين كه ملت ايران مناسبات سياسي، اقتصادي و روابط بين‌الملل را مناسب نمي‌دانند و همگي تحول‌طلب و اصلاح‌طلب هستند. شيوه اداره كشور را شيوه مطلوبي براي بهره‌گيري از تمامي امكانات و ظرفيت‌ها در جهت توسعه ندانست و افزود: اصلاحات با تكيه بر حقوق شهروندي، جامعه مدني، تغيير روابط بين‌الملل بر آن شد اين روشها را در هم بريزد و شيوه جديدي در پيش بگيرد.
دبير كل جبهه مشاركت ايران اسلامي تصريح كرد: مخالفان اصلاحات كه اين تغييرات را مطابق اهداف خود نمي‌دانستند از يك سو نخبگان جامعه را كه مي‌توانند در سطح ملي تأثيرگذار باشند حذف كردند و از سويي ديگر با برخورد با دانشگاه‌ها، ايجاد حواشي مانند حادثه كوي دانشگاه، حكم اعدام استاد دانشگاه و مقاومت در مقابل استقلال دانشگاه‌ها، دانشگاهيان را كه پايه توسعه و رشد كشور هستند منزوي ساختند.
وي بهبود روابط بين‌المللي را به منظور جذب سرمايه خارجي و توسعه اقتصادي ضروري دانست و اظهار داشت: اين در حالي است كه مخالفان اصلاحات در دوران هشت ساله دولت خاتمي با هر اقدامي كه مي‌توانست به بهبود روابط بين‌الملل منجر شود مخالفت كردند.
خاتمي با بيان اين كه در جامعه ما، بخشي از قدرت كه منتخب مردم نيست و با روح مردم‌سالاري مخالف است مي‌خواهد خواست خود را بر مردم تحميل كند، افزود: اين بخش از قدرت وقتي در مقابل افكار عمومي قرار مي‌گيرد مجبور ي‌شود به ظواهر امر غير استبدادي تن دهد، چرا كه فكر مي‌كند در غير اين صورت چاره‌اي جز سركوب مردم و پذيرش انزوا در دنيا ندارد.
معاون اول دولت معين تشكيل شوراها، تقويت نهادهاي مدني، NGOها، احزاب و قدرت گرفتن جامعه در دوره دولت خاتمي را يادآور شد و بر تعميق اين روند در دولت دكتر معين تأكيد كرد.
خاتمي در ادامه سخنانش آزادي مطبوعات را تنها راه مبارزه با فساد دانست و تصريح كرد: كساني ادعاي مبارزه با فساد دارند كه نگذاشتند مطبوعات، آزاد عمل كند تا مشخص شود پشت سر قتل‌هاي زنجيره‌اي چه كساني هستند و فسادهاي اقتصادي را چه كساني ايجاد مي‌كنند.
معاون اول دكتر معين تأكيد كرد: دولت معين مصمم است با تمام توان از آزادي بيان و آزادي انديشه دفاع كند و اجازه دخالت نهادهاي موازي را در امور ندهد.
وي افزود: اين دولت بنا دارد نهادهاي موازي را به مردم معرفي كند تا مردم خود تكليفشان را با اين نهادها روشن كنند.
خاتمي عدالت اقتصادي، رفاه اقتصادي و عدالت اقتصادي تنها در سايه جذب سرمايه خارجي، ثبات اقتصادي و مردم سالاري ايجاد خواهد شد.
خاتمي با تأكيد بر عدالت جنسيتي و دفع موانع حضور زنان در عرصه‌هاي تصميم‌گيري گفت: امروز كساني مدعي‌اند در كابينه‌شان از زنان استفاده مي‌كنند كه حتي نتوانستند شخصيتي مانند خانم كولايي را كه در ايران و جهان شناخته شده است به عنوان مناظره‌كننده بپذيرند.
وي خاطرنشان كرد: براي نجات و پيشرفت كشور راه‌حل معجزه آسايي وجود ندارد. امروز كشورهايي پيشرفته‌تر هستند كه از پشتوانه مردمي برخوردارند و اصلاحات تنها راهي است كه ما را به اين مقصد رهنمون مي‌كند.
خاتمي تأكيد كرد: اگر بر اساس اراده مردم معين رئيس جمهوري شود، از مردم مي‌خواهيم تعهداتي كه به آنها داده‌ايم را از ما مطالبه كنند، اما اگر رأي مردم به فرد ديگري تعلق گرفت همچنان در خدمت مردم در درون جامعه و در قالب احزاب و رسانه‌ها براي تحقق اهدافمان تلاش خواهيم كرد.
وي در پاسخ به سوالي در مورد پرونده هسته‌اي ايران تنها راه حل رفع اين مشكل را به منظور استفاده صلح‌آميز از انرژي اتمي، اعتمادسازي با جهان دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون اول دولت اصلاح‌طلبان پيشرو با اشاره به مشكلات معيشتي مردم چهار محال و بختياري و با بيان اين كه در اين استان استعدادهاي زيادي براي جذب توريست وجود دارد گفت: ديدگاه‌هاي تنگ‌نظرانه‌اي از جذب سرمايه‌هاي خارجي و به دنبال آن رفع فقر و بيكاري ممانعت به عمل مي‌آورد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23808

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدرضا خاتمي: نهادهاي موازي را معرفي خواهيم كرد تا مردم تكليفشان را روشن كنند' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005