Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 5 تیر 1384

نمیگذاریم فجایع دهه شصت تکرار شود؛ تنها نیستیم!!! مهشید راستی

نتایج انتخابات جمهوری اسلامی اعلام شد. در این میانه ، نشانه گرفتن یکدیگر با انگشتهای اشاره ، فقط ا ما را از یکدیگر دورتر و از اینکه هستیم ، تنها تر میکند :

ـ احمدی نژاد هدیه شما تحریمی ها به ملت ایران است .
ـ احمدی نژاد نتیجه شرکت در انتخاباتی است که گزینه ای بجز بد و بدتر ندارد. احمدی نژاد هدیه شرکت شما در انتخابات به ملت ایران است.

واقعیت این است که انتخاباتی چنین ، برنده ای جز احمدی نژاد نمیتوانست داشته باشد.
به آمار نگاهی بیاندازیم ، مشاركت مردم در هر دو دوره بيش از 60 درصد بود.. اين درصد مشارکت از انتخابات در بسیاری از كشورهاي غربي و نظامهای دمکراتیک نیز بيشتر است. در مقابل پیروزی احمدی نژاد دو راه تحلیل برایمان باقی میماند ، اگر اعتقاد داريم كه تقلب شده است ، بالا یا پایین بودن درصد مشارکت تاثیری در نتیجه آرا نمیداشت و به هر حال ، رئیس جمهور ایران برای 4 سال آینده از پیش تایین شده بود و اگر معتقديم كه آرا تاثير لازم و كافي را داشت، بايد ببينيم كه چرا مردم به جاي اصلاحات ، جنایتکاری را انتخاب كرده اند كه به گفته خودش حد اقل هزار قتل را در پرونده افتخارش بايگاني كرده است. مسئله چيست ؟ آيا حقيقتا اين دلیلی بر بي اعتقادي مردم به دروغهاي اصلاحات نيست ؟
اصلاحطلبان اگر قدري چهره جامعه را رنگارنگ تر كردند ، ايا تاثيري بنيادي در جامعه گذاشتند ؟ سهم خود را از خان غنيمت بردند ، آري ، اما سهم مردم چه شد ؟
در هشت سال گذشته فقر و فحشا و دردمندي اجتماعي عظيم تر و فجيع تر رخ داد. رئيس جمهور نازك دل ما هم هر وقت در مقابل اين ها قرار گرفت ، دستمال از جیب در آورد و زار و زار گريه كرد . آیا این گریه ها شفای درد های مردم ما شد ؟؟ گريه ، در بی پناهی و بی امیدی ، مرهمی است بر دل رنج دیده مردم ما ، نه كاري كسي كه انتخابش كرده بودند تا همين ها را شفا باشد.
اگر حتي نيمي از راي هاي احمدي نژاد با تقلب باشد ، نيم ديگر آن نمايش دهنده جايگاه اصلاحطلبان در ميان مردم است.
میگویند احمدي نژاد راي مردم محروم را به دست آورد ؟ چرا ؟
چون در اين سالها ، همين مردم از همه چيز محرومتر شدند. آيا انتظار داشتيم كه مردم به كسي كه با يك باغ پسته فكسني شروع كرد و الان به تمام مردم ايران وعده 70 هزار تومان پول توجيبي ميدهد ، راي دهند ؟ و ابدا فكر نكنند كه اين آقا اين 70 هزار تومان ضربدر 70 ميليون نفر را از گلوي همين مردم بيرون كشيده است ؟
راستي مردم چه گزينه هايي در اختيار داشتند ؟ آيا گزينه ديگر به مردم ، زنداني كمتر ، رفاه بيشتر ، فقر كمتر و فحشاي كمتر را وعده ميداد ؟ بيش از نيمي از مردم ايران زير خط فقر زندگي ميكنند. حد متوسط قد که در اکثر نقاط دنیا رشد سعودی داشته است ، در ايران افت داشته . و دليل آ ن سوء تغذيه و نبودن تحرک بدنی لازم است. يعني مردم گرسنه هستند. آيا اين گرسنگي مردم راگزينه هاي آلترناتيو جوابگو بودند ؟
در روزهای اخیر ، در مصاحبه ها و مقاله های مختلف از بوی فاشیسم شنیدیم و خواندیم.
اما آنچه ميشنيديم بوي فاشيسم نبود ، فاشيسم مدتهاست در اين سرزمين به مشام میرسد . وقتی که قاتلان در خیابانها میگردند و وکیل قربانیان در زندان از شدت گرسنگی از حال میرود ، بوی فاشیسم را استشمام نکردیم ؟ وقتی که قاضی مملکت ما یک زن عکاس را بعد از تجاوز با لگد بی جان میکند ، بوی فاشیسم را نشنیدیم ؟ وقتی که همین قاضی ، همسر زندانی معترض را تهدید میکند که در زندان خیلی ها کشته میشوند ، بوی فاشیسم را استشمام نکردیم ؟ وقتی که نامه مجتبی در اختیار سردار اصلاحات قرار گرفت جز اشک ریختن برای این جوان چه کرد ؟ وقتی که قتلهای زنجیره ای به راه افتاد ، پیام او به مردم ایران چه بود ؟ آیا قادر به دادن پیام نبود ؟ پس چرا در سوگ جلاد اوین ، لاجوردی ، قد راست کرد و نوحه خوانی آغاز کرد ؟ آیا منگ بوده ایم یا مست که بوی فاشیسم را پیش از این حس نکرده بودیم ؟
منظورم این نیست که بوی تازه ای به مشام نمیرسد ، نه . من این را نمیگویم. بوی تازه ای در فضای ایران پخش شد.بویی که 26 سال پیش به مشام میرسید و این هشت ساله اخیر به زبیایی ماست مالی شد. اگر فاشیسم به مدت هشت سال با لبخند های سید خندان و عطرهای گرانقیمت ایشان مشام را کمتر می آزرد ، امروز فاشیسم با بوی اصلی خودش وارد میدان شده است. بوی گه است که همه جا را فرا گرفته است ، بوی لجن ، بوی گند عقایدی که عریان بیان میشوند و با لبخند های آنچنانی تو را از مرحله بدر نمیکنند این بوی اصلی فاشیسم است ، که 8 سال با انواع و اقسام اسپری های مختلف به رایحه قابل تحمل تر اصلاحات تبدیل شده بود.
50 هزار تومان در ایران به " یک کروبی " خوانده میشود ، نرخ رفسنجانی چقدر بود ؟
گزینه مردم ایران برای خروج از این منجلاب چه بود ؟ معین که در همان ابتدای حرکت زه زد و با شعار " ما زیر بار زور نمیرویم مگر اینکه زور، پرزور باشد " ، حتی از تلاش برای کسب آبروی رفته اش ناتوان بود .
کروبی ؟ هزینه انتخاباتی اش را با رشوه های شهرام خان جزایری پرداخت کرد ؟
رفسنجانی ، او که تمام ایران افتاده است در میان باغ پسته اش و در هر کجایی که پولی در آن نهفته باشد ، خودش و پسرانش ( و احتمالا دختر خانم فمینیست !!!! نمایش هم ـ که حتی نمیداند یک فمینیست واقعی ، به معنای حقیقی کلمه انسانگرا و اومانیست است ، و با جنایت و ظلم بیعت نمیکند ـ ) مثل بختک بر آن خراب میشوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آنچه ما امروز دست آوردهای اصلاحات میدانیم ، البته دست آورد های اصلاحات است ولی دست آورد اصلاحطلبان نیست. این دست آورد مردمی است که خواستار اصلاحات شدند. اگر این مردم پس بنشینند ، فجایعی به وقوع خواهد پیوست . اما به راستی من دلیلی بر عقب نشینی مردم از خواسته های خویش نمیابم .
اگر حقیقتا فکر میکنیم که تغییر پالان های این خر دجال است که در سرنوشت ما تغییری به وجود آورده بود ، پس هنوز و همواره به امید کسی هستیم که بیاید. و روزی بناچار باید به این باور برسیم که این نجات دهنده هرگز نیامده و هرگز نیز نخواهد آمد .
تسلط شب هراس انگیز است . نگذاریم ترس بر ما چیره شود.
تنها نیستیم، نه به تنهایی سالهای شصت. دیگر نمیگذاریم سالهای شصت تکرار شوند.

برخیزیم ، قامت راست کنیم . نگاه کن ، تنها نیستیم...

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25263

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نمیگذاریم فجایع دهه شصت تکرار شود؛ تنها نیستیم!!! مهشید راستی' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005