Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 2 تیر 1384

پادگان، رئیس جمهور می سازد، علي پور ثابت

احمدی نژاد تا به امروز گران ترین رئیس جمهوری است که در جمهوری اسلامی ساخته شده است و قرار است مهم ترین پروژه نظامی اقتصادی کشور را به قیمت نابودی آزادی های سیاسی و اجتماعی و از بین رفتن امنیت ایران در منطقه و جهان در اختیار فرماندهان نظامی قرار دهد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سه سال قبل فرماندهان سپاه و گروهی که نامه اعتراض به خاتمی را نوشته بودند، در صدد برآمدند تا با استفاده از امکانات وسیع سپاه و نیروی فنی و نظامی آن و همچنین بکارگیری بسیج در یک پروژه دراز مدت، نظام جمهوری اسلامی را به تسخیر خود درآورند. این امر علاوه بر اینکه برای آنان اهمیت سیاسی ویژه ای داشت، می توانست شاهراههای اقتصادی کشور را در اختیار آنان قرار دهد تا از این طریق حکومتی یکدست تحت مدیریت نظامیان را بوجود آورند و بتدریج با کنار گذاشتن گروههای مخالفی چون اصلاح طلبان خود را برای حضور در برابر قدرت های جهانی نیز آماده کنند.

در اولین گام سپاه تصمیم گرفت در انتخابات شوراها شهرداری تهران را به عنوان اولین سنگر حضور جدی در صحنه قدرت سیاسی تسخیر کند. آبادگران تشکیلات سیاسی ای بود که در کنار سپاه و متشکل از نیروهای این تشکیلات نظامی می توانست نقطه آغاز حرکت شود. با پیروزی آبادگران در شورای شهر عملیات فتح سنگر به سنگر حکومت آغاز شد. در مجلس هفتم نیز سپاه با استفاده از خلوت بودن صندوق های رای از ساعت دو بعد از ظهر تمامی پادگان ها و مراکز بسیج و سپاه را فعال و طبق لیست آبادگران رای این انتخابات نیز هدایت شد. فتح مجلس و بیرون کشیدن آن از دست اصلاح طلبان دومین سنگری بود که به دلیل برخوردهای حساب نشده اصلاح طلبان، برنامه ریزی دقیق و سازماندهی شده سپاه و بسیج انجام گرفت. پس از این مرحله سپاه در پی آن برآمد تا صندلی ریاست جمهوری را به دست بیاورد. یکی از کسانی که برای این کار آماده شده بود، محمود احمدی نژاد شهردار تهران بود.

در اوایل ورود احمدی نژاد به شهرداری چون شهرداری بودجه ای در اختیار نداشت، جهت کارهای عمرانی در تهران سپاه با تمام توان به میدان آمد. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و فرماندهی آن سردار وفائی که رئیس دفتر سردار رحیم صفوی هم هست، پشت سر احمدی نژاد قرار گرفتند تا کارآمدی احمدی نژاد را به اثبات برسانند. تمام قراردادهای آسفالت تهران با همین قرارگاه بسته شد. وفایی به تمام بخش های سپاه برای همکاری کامل با احمدی نژاد بخشنامه ارسال کرد.

سپاه تمام زمین هایی را که شهرداران پیشین، مانند کرباسچی و الویری و ملک مدنی به دلیل کمبود منابع مالی نتوانسته بودند خریداری و آزاد کنند،آزاد کرد. در گذشته حتی با وجود برخی از منابع کافی، سپاه به فروش این زمین ها راضی نمی شد. اما در دوره احمدی نژاد این زمین ها به رایگان در اختیار شهرداری واگذار شد، مثل پادگان ولی عصر سپاه که تکمیل بزرگراهی از سبلان تا میدان سپاه را تسهیل می کند. کمک عمده در احداث پل میدان نور، عریض کردن بزرگراه بسیج، راه اندازی پارک آزادگان و همچنین کمک مالی بسیار عظیم به وام های ازدواج که احمدی نژاد می گوید این وام ها با صرفه جویی در هزینه های شهرداری صورت گرفته است. این گفته البته يک کذب محض است و سپاه در نظر داشت با این اقدامات علاوه بر جلب نظر شهروندان مذهبی شهر، چنین به چشم مردم بنماید که احمدی نژاد مدیری کارآمد است.

سازمان زندانها که در اختیار حزب موتلفه اسلامی است، زندان قصر را فورا تخلیه کرد و آنرا در اختیار شهرداری قرار داد. در حالی که این زندان در زمان شهرداران پیشین قرار نبود که واگذار شود. از سوی دیگر سپاه چندین دستگاه ماشین آلات روز دنیا را در اختیار داشت. این دستگاهها با هزینه گزاف در اختیار سازمانهای دولتی قرار می گرفت و در بعضی موارد سپاه حاضر نمی شد بسیاری از ماشین آلات راه سازی را در اختیار هیچ سازمانی قرار دهد. در زمان احمدی نژاد این دستگاهها به رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفت.

از چند روز قبل از انتخابات فعالیت های تبلیغاتی احمدی نژاد در تهران محسوس شد. تعدادی از خیابانهای پر تردد تهران را تیغ کشیده اند و نیروهای سپاه پاسداران اقدام به آسفالت آنها کردند. سپاه پشت همه این پروژه ها قرار داشت، در حالی که مردم عامی فکر می کردند که احمدی نژاد مسئول اين خدمات است.

احداث بزرگراه سرخه حصار برغم مخالفت شدید سازمان محیط زیست و به دلیل کاهش فضای سبز تهران و به عنوان نابود کردن هواکش تهران از دیگر اقدامات تبلیغاتی شهردار تهران است.

با رسیدن زمان انتخابات شهردار تصمیم گرفت تا حد امکان با کمک های مالی نظر گروههای مختلف اجتماعی را برای رای آوردن جلب کند. دادن پول فراوان، کتاب، لوازم ورزشی و وام های معلوم الجهت به بسیجی ها، هیات های مذهبی، معلمان و مدارس به مناسبت های مختلف از دیگر کارهای تبلیغاتی شهردار در زمان فعالیت خود است. وی به دادن بودجه به مدارس و مساجد برای برگزاری تورهای تفریحی و تابستانی پرداخت. ایشان گفته است که من با صرفه جویی 8 درصدی این کار را کردم. این در حالی است که الآن کل بودجه شهرداری تهران حدود هزار تا هزارو پانصد میلیارد تومان است، ده درصد این بودجه می شود: 150 میلیارد تومان. در حالی که اقدامات زیر به عنوان صرفه جویی 8 درصدی انجام شده است:
حدود 47000 نفر وام ازدواج 10 میلیون تومانی ازدواج شهرداری دریافت کرده اند.
حدود 30 بوستان شهری با این صرفه جویی ایجاد شده است.
به هر هیات مذهبی در تهران فقط در محرم سال گذشته دو میلیون تومان کمک نقدی شده است، حدود 7 تا 10 هزار هیات مذهبی در تهران وجود دارد.
به تمامی مدارس تهران دو میلیون تومان لوازم ورزشی اهدا شد.
هزینه های سنگین عمرانی شهرتهران هم جای خود را دارد.
احمدی نژاد گفته است که در این دو سال به اندازه هشت سال گذشته در تهران کار کردیم.

سپاه با اقدامات خود در شهرداری تهران از یک سو در نظر داشت از احمدی نژاد که در صورت لزوم می توانست مهره ای کارآمد برای سپاه باشد، به عنوان رئیس جمهور حمایت کند و از سوی دیگر با دادن کمک های مالی به مدارس و مساجد و هیات های مذهبی و بسیج می خواست آرای مناسب را برای روز انتخابات خریداری کند.

اما سووال این است که سپاه از تسخیر دولت چه استفاده مالی ای خواهد برد؟ پاسخ چنین است: سپاه با انتخاب احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور در نظر دارد دولت سایه درست کند، تمامی قراردادهای فازهای اصولی را بگیرد و سرمایه گذاری خود را به سرعت برداشت کند، آن هم با هزار درصد سود در سال. گفته اند به هر قیمت شده احمدی نژاد را رئیس جمهور می کنیم. کروبی گفت 50 هزار تومان می دهم، ما می گوئیم 200 هزار تومان می دهیم. احمدی نژاد به هر قیمت باید رئیس جمهور شود.
آنها می گویند: اگر مردم نیامدند مثل انتخابات شوراها و مجلس این کار را خواهیم کرد، همانطور که احمدی نژاد را از رتبه چهارم انتخابات کشور به رتبه دوم آوردیم.

دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، شهردار تمامی حقوق ها و مزایای کارمندان و کارگران شهرداری در مناطق 15، 16، 17، 18، 19 و 20 را دوبرابر کرد. این مناطق بیشترین بافت کارگر نشین را دارد و اغلب افراد صاحب نفوذ هم در این مناطق هستند. از سوی دیگر بسیجی ها با دستور سپاه از ساعت دو بعد از ظهر به جلوی در مساجد رفتند و رای این مناطق به طرز شگفت آوری به نفع شهردار بود. در شورای نگهبان در هر حوزه رای گیری حداقل 9 ناظر وجود داشت. از این تعداد 2 نفر سرناظر و بقیه وظیفه هدایت آرا را برعهده داشتند. شورای نگهبان قانون اساسی به هر نفر مبلغ 50 هزار تومان بصورت نقد قبل از برگزاری انتخابات داده بود.

حداقل دو ناظر شورا در تمام حوزه ها در محل مخصوص نوشتن آرا حضور داشتند و به این ترتیب آرا هدایت می شد. تهران در روز جمعه حداقل دو میلیون رای داشت که از این تعداد دو میلیون و اندی خوانده شد. در فهرست آرای تهران اول هاشمی قرار داشت، بعد معین و سوم احمدی نژاد. احمدی نژاد در سیستان و بلوچستان، شهرهای جنوبی ایران و شهرهای شمالی اصلا رای نداشت. در جنوب کروبی اول بود و هاشمی دوم بود. در گیلان و مازندران بجز 5 یا 6 شهر که هاشمی اول بود، لاریجانی اول بود. در استان های ترک نشین مهرعلیزاده اول و هاشمی دوم بود. احمدی نژاد فقط در قم اول بود. آنچه اتفاق افتاد این بود که سپاه با استفاده از بسیج، مساجد، شورای نگهبان تلاش کرد تا احمدی نژاد را از رده چهارم انتخابات به رده دوم بیاورد.

بعد از پخش خبر احتمال بالا آمدن احمدی نژاد شهر تهران منفجر شد. خبر به شهرستانها هم کشید. موج گسترده ای از نومیدی و همزمان فضای نفرت نسبت به احمدی نژاد بوجود آمد. طرفداران احمدی نژاد و لباس شخصی ها در مناطق مختلف تهران و شهرهای بزرگ به صورت منظم و سازماندهی شده به کسانی که برای هاشمی تبلیغ می کردند حمله کردند. و تلاش کردند با ایجاد جو رعب و وحشت نوعی نومیدی را در دل مردم ایجاد کنند.

سپاه در این دو روز تلاش کرد با استفاده از صدا و سیما تا حد امکان از موج نفرتی که در مردم نسبت به احمدی نژاد ایجاد شده بود جلوگیری کند. علیرغم بسیاری از تلاشها که توسط وزارت کشور شده است تا بتوانند بسیاری از حوزه های رای گیری که در آنها رای ساخته می شود تغییر بدهند، اما شورای نگهبان به عنوان یکی از طرفین قرارداد رئیس جمهورسازی سپاه با سرسختی تلاش می کند تا فضای تقلب را باز نگه دارد. در حال حاضر سپاه تلاش دارد با تمام نیروی خود حداکثر نه تا ده میلیون رای بسازد و امیدوار است که بتواند با سناریوهای نومید کننده جمعیت رای دهنده به هاشمی را به پائین تر از ده میلیون برساند تا پیروز بازی شود. اگر در انتخابات فردا جمعیتی کمتر از 24 میلیون حاضر شوند ممکن است سپاه بتواند آخرین سنگر را هم تسخیر کند. اگر چنین شود، سپاه در مدتی کوتاه به عظیم ترین کارفرمای اقتصادی ایران تبدیل می شود، تمام قدرت را در دست می گیرد و تمام امیدهای اصلاح کشور برای مدتی طولانی برباد می رود.

احمدی نژاد تا به امروز گران ترین رئیس جمهوری است که در جمهوری اسلامی ساخته شده است. و قرار است مهم ترین پروژه نظامی اقتصادی کشور را به قیمت نابودی آزادی های سیاسی و اجتماعی و از بین رفتن امنیت ایران در منطقه و جهان در اختیار فرماندهان نظامی قرار دهد. این پروژه فقط از یک طریق متوقف می شود. اشاره انگشت های سی میلیون نفر بر روی برگه های رای.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25102

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پادگان، رئیس جمهور می سازد، علي پور ثابت' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005