Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 1 تیر 1384

رضا خاتمی: بدون هيچ درخواستي از رفسنجاني حمايت كرده‌ايم، ايسنا

* او بايد در قبال دموكراسي و حقوق بشر موضع گيري صريحي داشته باشد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي


محمدرضا خاتمي اظهار داشت: انگيزه اصلي تصميم حزب مشاركت اسلامي براي حمايت از هاشمي تلاش براي جلوگيري از به قدرت رسيدن محمود احمدي نژاد است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدرضا خاتمي، دبيركل حزب مشاركت اسلامي در گفت‌وگو با روزنامه‌ الحيات ـ چاپ لندن گفت: تحولاتي كه در مرحله اول انتخابات وجود داشته است، حضور مصطفي معين به عنوان نامزد جناح اصلاح طلب، درگيري‌ها و اختلافات طولاني مدت بين حزب مشاركت و رفسنجاني و سياست‌هاي وي و اظهارات روشنفكرانه‌اي كه از سوي اصلاح طلبان مطرح مي‌شد كمكي به نزديكي حزب و رفسنجاني نكرد.

وي ادامه داد: رفسنجاني بايد براي جلب گروه‌هايي كه قبلا حمايتشان را از معين اعلام كرده بودند و موضع گيري آشكاري در قبال دموكراسي و حقوق بشر داشتند موضع گيري آشكار و صريحي را در قبال دموكراسي و حقوق بشر در پيش بگيرد.

خاتمي اظهارداشت: اين امر با هدف اطمينان دادن به قشر روشنفكري است كه به نتايج اين دستاوردها كه در دوره خاتمي با رشد خوبي مواجه بوده است معتقدند و ايمان دارند. رفسنجاني نبايد به نگراني‌هاي اين قشر مبني بر به قدرت رسيدن احمدي نژاد و بازگشت به فضاي خفقان فكري، فرهنگي و اجتماعي در ايران استناد كند.

خاتمي در ادامه به وجود يك نامه‌ محرمانه بين جبهه مشاركت و هاشمي در خصوص شيوه‌اي كه بايد رفسنجاني بعد از رسيدن به رياست جمهوري در قوه مجريه در پيش بگيرد، اشاره كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جبهه مشاركت قول داد كه اين نامه را تنها در صورت طفره رفتن رفسنجاني از عمل به محتواي آن در آينده منتشر كند.

وي گفت: حزب مشاركت بدون هيچ درخواستي حمايتش را از رفسنجاني اعلام كرده است. اين حزب در دولت آينده حضور نخواهد داشت و تنها خواهان حفظ دستاوردهاي دموكراسي است كه ايران شاهد آن بوده است.

خاتمي در پايان اظهارداشت: اين حزب خواهان ايستادگي در برابر هرگونه عامل فشاري است كه درصدد با شكست مواجه كردن اصلاحات خاتمي است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25027

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رضا خاتمی: بدون هيچ درخواستي از رفسنجاني حمايت كرده‌ايم، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005