Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 30 خرداد 1384

بهزاد نبوي: چطور راي دهندگان تصميمشان عوض شد؟ اين تكنولوژي را بايد به ثبت رساند! ايسنا

* هيچ كس در خانه نماند، از همه مي خواهيم پاي صندوق‌ها بروند و به هاشمي رأي دهند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


بهزاد نبوي گفت: ما با شركت در انتخابات رياست جمهوري به دنبال دو خواسته بوديم خواسته‌ي كف ما ، براي خنثي كردن سناريويي بود كه تصميم گرفته شده بود رييس جمهور را در حد تداركاتچي تنزل دهد و عملا جمهوريت نظام حذف شود. يعني رييس جمهور و مجلس بمانند اما از جمهوريت نظام جز شكلي باقي نماند. سقف خواسته‌ي ما اين بود كه يك نامزد اصلاح‌طلب پيش‌رويي داشته باشيم كه بتواند اصلاحات را يك گام به پيش ببرد. به همين دليل دكتر معين را نامزد خود كرديم و وارد مرحله‌ي اول انتخابات شديم.


عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در ادامه افزود: با يك سازماندهي، نتيجه‌ي اين انتخابات بر خلاف تمام نظرسنجي‌هايي كه ايرنا، ايسپا، وزارت اطلاعات، صدا و سيما و وزارت كشور، چيزي شد كه محصول تصميم‌گيري 48 ساعت قبل از شروع انتخابات بود و نامزدي كه در ته جداول همه‌ي نظرسنجي‌ها بود به بالاي جدول صعود كرد.


نبوي تصريح كرد: اين شرايط براي ما قابل پيش‌بيني نبود البته يك پيش‌بيني هم ما نكرده بوديم، آن هم رأي روستاها بود، چون هيچ كس نظرسنجي از شهرهاي كوچك و روستاها نكرده بود. شايد اين كار مقدور هم نباشد و زمان زيادي ببرد. نتيجه اين شد كه ما رأي كروبي را پيش‌بيني نكنيم. در ثاني آنچه كه نتوانستيم پيش‌بيني كنيم، دخالت ناگهاني و سازمان يافته، آن هم در 48 ساعت مانده به انتخابات بود. اين دخالت نه تنها ما را بلكه نامزدهاي موسوم به اصول‌گرا را هم غافلگير كرد. گرچه آنها تحت فشارهايي هستند كه براي ما قابل درك است و بلافاصله مجبور به حمايت و يا سكوت شدند. اما براي ما روشن است كه آنها كاملا غافلگير شدند.

وي با بيان اين كه «بر خلاف پيش‌بيني‌هاي همه، اين نتايج از صندوق‌ها در آمد» اظهار داشت: در اين مرحله، ما بايد تصميم مي گرفتيم كه چه كار بايد كرد. اگر رأي آقاي هاشمي رفسنجاني اختلاف فاحشي با نفر بعدي داشت شايد ضرورتي نداشت كه هيچ كس و هيچ جريان و ديدگاه ديگري كه با هاشمي رفسنجاني اتحادي ندارد، وارد اين صحنه شود. چون او برنده مي شد و از حاكم شدن تندروي، افراط و خشونت و استبدادگرايي نمي ترسيديم. اما با توجه به نتايج مرحله‌ي اول در شرايطي كه پيش آمده و اين كه اين اقدام در مرحله‌ي دوم هم كاملا سازمان يافته است و براي مرحله دوم هم تدارك ديده‌اند و با توجه به اين كه مردم عادي در مرحله‌ي دوم كمتر شركت مي كنند و از اختلاف كم رأي هاشمي با نفر بعدي، نگران هستيم؛ شرايطي كه از آن مي ترسيم بر سر كشور و نظام و انقلاب اسلام بيايد. براي اين تصميم گرفتيم براي جلوگيري از اين خطر هر اقدامي كه از دستمان بر مي آيد انجام دهيم.

نبوي ادامه داد: ما اين خطر را آنقدر بزرگ مي بينيم كه تصور مي كنيم هر چه زودتر بايد با تمام امكانات وارد ميدان شويم. ما نه تنها به خاطر جلوگيري از خشونت و افراطي گري و تحجر از هاشمي حمايت كرده‌ايم بلكه همه‌ي ستادهاي ما در سراسر كشور هم به طور خودجوش و بدون اين كه بگوييم، در همين جهت شروع به فعاليت كرده‌اند. البته اين به معناي يكساني همه‌ي مواضع و سياست‌هاي ما با ايشان نيست هر چند برنامه‌ي اين دوره‌ي ايشان ، را مثبت ارزيابي مي‌كنيم. ما اين را در زمان دكتر معين نمي‌گفتيم چون به ضرر نامزدهاي ما بود و اصولا و ذاتا مي دانيم تفكر هاشمي طوري نيست كه اين نوع استبداد و خودكامگي را معتقد باشد. به همين دليل به اين نتيجه رسيديم كه از هاشمي حمايت كنيم و از همه‌ي مردم هم مي خواهيم پاي صندوق‌هاي رأي بروند و به هاشمي رأي دهند ، هيچ كس نبايد در خانه بماند.


عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در ادامه گفت: شهرداري در ظرف دو روز تمام شهر را پاك كرده كه مردم انتخابات را فراموش كنند و حتي بيلبردهايي كه خود نصب كرده بود را كنده است و هم‌چنين من اعتقاد دارم آن جناح هدفش اين است كه مرحله‌ي دوم را در تاريكي كامل به ثمر برساند.


وي افزود: سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران هاشمي را تأييد كرده و به او رأي مي دهد و از مردم هم مي خواهد به پاي صندوق بيايند و به او رأي دهند. آنهايي كه فكر مي كردند با رأي ندادن مشكل مملكت حل مي شود ببينند كه با عدم شركت آنها مشكل پيچيده‌تر مي شود.


وي ادامه داد: ما هم تا 24 ساعت نمي دانستيم چه اتفاقي مي افتد. تا روز آخر همه نظرسنجي‌ها نشان مي داد يك فرد ديگر در ميان اصول‌گرايان بالاتر از بقيه رأي داشت. چه اتفاق افتاد؟ مردم خواب‌نما شدند يا به آنها وحي شد كه به ناگاه همه‌ي آن مردمي كه پشت سر قاليباف و لاريجاني بودند واقعا رأي خود را براي احمدي‌نژاد به صندوق انداختند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما مي گوييم به اين سوال پاسخ دهند كه چطور مردم در ظرف سه روز تصميمشان عوض شد يا بايد دستگاه‌هاي نظرسنجي محاكمه شوند يا بايد جواب دهند كه چگونه در روزي كه امكان تبليغ براي كسي وجود ندارد يك نفر از ته جدول در بالاترين‌ رديف‌هاي جدول قرار مي‌گيرد؟


نبوي يادآور شد: 48 ساعت قبل از انتخابات كه اجازه‌ي تبليغات وجود دارد دو نفر با رأي بسيار بالاتري از اصول‌گرايان در رأس هستند و تبليغات هم تمام شده. روز جمعه يك نفر از قعر جدول به بالا آمده است. يا نظرسنجي‌ها دروغ است كه در اين صورت بايد با دست‌اندركاران آن برخورد شود يا اين كه يك تشكيلات آهنين زيرزميني بدون اعلام رسمي و چاپ پوستر و تراكت و برنامه‌ي سخنراني توانسته در ظرف 48 ساعت نتايج را تغيير دهد. البته يك فرض ديگر هم هست و آن اين كه يك معجزه واقعي رخ داده باشد.

من چنين چيزي را در كشورهاي ديگر نديده‌ام اينها بايد اين تكنولوژي را به ثبت برسانند و نگذارند بقيه‌ كشورها آن را به نام خود تمام كنند!

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24896

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بهزاد نبوي: چطور راي دهندگان تصميمشان عوض شد؟ اين تكنولوژي را بايد به ثبت رساند! ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005