Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 24 خرداد 1384

بهزاد نبوي: وقتي در قم مرا کتک مي زدند آنچنان خوشحال بودم که نمي توان آن را تصور کرد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

بهزاد نبوي، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: بعد از جريان شكنجه در زندان‌‏هاي ساواك تا روز حادثه قم اين چنين مورد ضرب و شتم واقع نشده بودم.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، مسوول شهرستان‌‏هاي ستاد انتخاباتي معين روز گذشته در جمع جوانان ستاد انتخاباتي وي، گفت: مسوولان اين پروژه يك نهاد رسمي بود كه مسوول همين نهاد در آن اجتماع حضور داشت و كاملا مشهود بود كه اين افراد از چه كسي دستور مي‏‏گرفتند اما من از اين قضيه بسيار خرسند و خوشحالم چون تمام آن به ضرر خودشان تمام شد.

اين فعال سياسي با بيان اينكه يكي از مهمترين دستاوردهاي اصلاحات بالا بردن سطح آگاهي و خواسته‌‏هاي جوانان است، گفت: ما بر اين باوريم كه حركت اصلاحي از جوانان عقب‌‏تر است و امروز جوانان خواسته‌‏هايي داريد كه به مراتب بيش از خواسته‌‏هاي دوم خرداد 76 است.

وي با اشاره به اينكه براي تغيير شرايط موجود چندين راه ازجمله "انقلابي ديگر"، "رو به قبله نشستن و دعا كردن براي ظهور حضرت بوش"، "ادامه دادن همين راه پر سنگلاخ اصلاحات" و بي‌‏تفاوت بودن" وجود دارد، گفت: به نظر من راه اول بدترين راه ممكن است زيرا همواره تاريخ ثابت كرده كه انقلاب بدترين راه حل براي يك ملت است، انقلاب امري گريزناپذير است و وقتي ملتي هيچ راهي براي حل مشكلات خود نداشته باشد، ناچار مي‌‏شود كه دست به انقلاب بزند.

وي افزود: مساله دخالت بيگانگان در بهبود شرايط اجتماع ايراني نيز زماني در بين روشنفكران و حتي عامه مردم مطرح بود اما امروزه من بعيد مي‌‏دانم كساني باشند كه بگويند پاي صندوق‌‏هاي راي نمي‌‏رويم تا دخالت خارجي مشكل ما را حل كند زيرا نتيجه راي ندادن و پاي صندوق نيامدن، همان نتيجه انتخابات شوراها و مجلس هفتم مي‌‏شود كه امتياز نفر 31 مجلس ششم از امتياز نفر اول مجلس هفتم بيشتر و شوراي دوم شورايي با حداقل آرا مردم باشد.

مسوول شهرستان‌‏هاي ستاد انتخاباتي مصطفي معين تاكيد كرد: راه ما و هدف ما حركت در چارچوب قانون اساسي با راه‌‏هاي مسالمت‌‏آميز است و معتقديم بايد اين راه ادامه يابد، به همين دليل است كه اسم حركت خود را "اصلاحات گامي به پيش" نام نهاده‌‏ايم و باز بر اين اصل معتقديم كه مسير اين حركت، شركت در انتخابات است و راه ما مبارزه قانوني است.

نبوي با برشمردن دو هدف مهم براي شركت اصلاح‌‏طلبان در انتخابات گفت: كف خواسته‌‏هاي ما بر اين بود كه بتوانيم سناريوي مخالفان اصلاحات و سناريوي مراكز قدرت را كه بعد از انتخابات مجلس هفتم تصميم داشتند رئيس جمهور يك رئيس دفتر يا تداركاتچي باشد، خنثي كنيم زيرا آنها مي‌‏خواستند جمهوريت را از محتوا تهي كنند همانطور كه رضاخان از دوره هفتم مجلس مشروطه اجازه نداد هيچ غريبه‌‏اي وارد مجلس شود بنابراين ما نمي‌‏خواستيم اين ماجرا تكرار شود كه رئيس‌‏جمهور يك "بله قربان‌‏گو" باشد.

وي گفت: اگر اتفاق غيرمنتظره‌‏اي رخ ندهد ما به كف خواسته‌‏هاي خود رسيده‌‏ايم و به اعتقاد ما به احتمال 99 درصد سناريوي انتصاب و انتخاب يك رئيس‌‏جمهور تداركات‌‏چي كه نقش رئيس دفتر ر ا ايفا كند، منتفي است و من آنچه اتفاق مي‌‏افتد، شرايط ديگري را رقم مي‌‏زند. نماينده مردم تهران در مجلس ششم در بخش ديگري از سخنان خود گفت: نظرسنجي‌‏هاي رسمي طي 10 روز پيش در شهر تهران نشان مي‌‏داد كه معين در رتبه چهارم و در سراسر كشور سوم است ولي امروز تحولاتي رخ داده و آرا وي به شدت سير صعودي خود را طي مي‌‏كند به طوري كه در آخرين نظرسنجي رسمي اعلام شده در 25 استان كشور معين در جايگاه دوم نظرسنجي‌‏ها قرار دارد، اين سير صعودي آرا ما را به ياد مسائل قبل از انتخابات دوم خرداد 76 مي‌‏اندازد و بر اين باورم كه اگر جماعتي كه انتخابات را تحريم كرده‌‏اند در انتخابات اخير به پاي صندوق بيايند، واقعه دوم خرداد ديگري تكرار مي‌‏شود.

نبوي تاكيد كرد: برخوردهايي كه اخير ا توسط مخالفان اصلاحات وابسته به نهادهاي رسمي شروع شده، تا چندي قبل برخوردهاي مدني بود اما چند روزي است اين برخوردها تبديل به برخوردهاي فيزيكي شده است كه مدني‌‏ترين آن پرتاب يك تخم مرغ به سمت خودروي ما در قزوين بود و اين به نظر من براي اين افراد بسيار مدني است و باور كنيد وقتي در قم مرا كتك مي‌‏زدند آنچنان خوشحال بودم كه نمي‌‏توان آن را تصور كرد زيرا احساس كردم به جايي خوبي رسيده‌‏ايم چون اين امر نشان از عمق نگراني آنها براي از دست دادن و باختن يك بازي برده مي‌‏داد كه بعد از مجلس هفتم پيش‌‏بيني شده بود بنابراين مي‌‏توانيم با يك يا حسين ديگر به هدف عاليه خود برسيم.

وي گفت: معين در صورت پيروزي در انتخابات تمام تلاش خود را براي تحقق شعارها و برنامه‌‏هاي ارايه شده خود به كار خواهد گرفت و اگر نتواند اين اهداف را محقق سازد و حتي اگر صحبت از استعفا نيز باشد، اين كار را انجام مي‌‏دهد.
عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي تصريح كرد: معين هيچگاه به راي شما خيانت نخواهد كرد و او آنچه به شما گفته است را در چارچوب حداكثر اختيارات قانوني‌‏اش انجام خواهد داد و ما سعي مي‌‏كنيم با حضور مردم در پاي صندوق‌‏هاي راي، اقدامات ناصواب و كثافت كاري‌‏هاي گذشته را از بين ببريم.

نبوي خاطر نشان كرد: ما مي‌‏خواهيم با شركت در انتخابات به جمهوري اسلامي صحه بگذاريم كه جمهوري استبدادطلبانه نيست، ما مي‌‏خواهيم جمهوري اسلامي در كشور باشد كه مردم‌‏سالاري ركن اصلي آن و استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي شعار اصلي آن به معناي واقعي كلمه باشد؛ جمهوري اسلامي كه اقدامات ضد بشري را نفي و مردم‌‏سالاري را نهادينه مي‌‏كند.

وي با اشاره به ضعف‌‏هاي موجود بين اصلاح‌‏طلبان گفت: به طور حتم با انتقاداتي از سوي جوانان مواجهيم كه براي آن هيچ جوابي نداريم اما اگر بخواهيد مقداري ريزبينانه‌‏تر به مسائل نگاه كنيد، خواهيد ديد كه بنا به وجود مسائلي كه ريشه در تاريخ كشور دارد، غير از اين نقاط ضعف، مسائل و مشكلات بسياري وجود دارد كه مانع از فعاليت احزاب مي‌‏شوند.

نبوي در پاسخ به سوالي مبني بر كنار رفتن نامزدهاي اصلاح‌‏طلب به نفع يكديگر گفت: اگر همين امروز بتوان به نقطه اشتراكي ميان نامزدهاي اصلاح‌‏طلب در خصوص انتخاب يك نفر برسيم، به طور حتم طبق نظرسنجي‌‏ها اين كار را مي‌‏كنيم و هر كس در نظرسنجي‌‏ها رتبه اول اصلاح‌‏طلبان بود، او را به عنوان تنها نامزد اصلاح‌‏طلباان معرفي مي‌‏كنيم و من از سوي ستاد انتخاباتي معين در اين مورد اعلام آمادگي مي‌‏كنم.

وي در خصوص انتخابات اخير مجلس خبرگان نيز گفت: اين مجلس متاسفانه به وظايف قانوني خود عمل نمي‌‏كند و بيشتر به كارهاي جنبي پرداخته است و اين با فعاليت‌‏هاي اين مجلس كه در قانون اساسي گنجانده شده است، مغاير است بنابراين به طور حتم اين انتخابات مجلس خبرگان نيز مي‌‏تواند حايز اهميت باشد زيرا وقتي در انتخاب اين مجلس تركيب يكدستي كه اصلاح‌‏طلبان نيز جزوي از آن هستند، نباشد پاسخ‌‏گويي رهبري هم به اين مجلس از واقعيت دورتر است.
نبوي گفت: در انتخابات سال 76 رياست جمهوري، شوراي نگهبان وقتي اسامي نامزدها را اعلام كرد، مغاير با رسم معمول كه اسامي تاييد صلاحيت‌‏شده‌‏ها بايد به ترتيب حروف الفبا باشد، نام خاتمي را بنا به دلايلي كه مي‌‏خواستند مردم را به "راه راست" هدايت كنند، در آخر اسامي معرفي كرد و دليل اين امر را ميزان كم آرا خاتمي در بين اعضاي خود عنوان كرد.

وي افزود: صدا و سيما هم در آن ايام به جاي آنكه مردم را به حضور در انتخابات تشويق كند و مشاركت حداكثري را بالا ببرد، صحبت از انتخاب اصلح مي كرد كه همه اين مسائل دال بر ترغيب مردم براي راي ندادن به خاتمي بود.

عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي كه در بين جوانان حامي معين در ستاد انتخاباتي وي سخن مي‌‏گفت، با مطرح كردن اين سوال كه چرا ما بايد بعد از هشت سال امروز مي پرسيم كه چرا مردم بايد در انتخابات شركت كنند، خاطر نشان كرد: چرا بايد از آن مردم پر شور انتخابات 76 كه ما را ياد پيروزي انقلاب مي‌‏انداخت، امروز به جايي برسيم كه التماس و خواهش كنيم و بيانيه بدهيم كه مردم بيايند راي بدهند، به طور حتم آنها نيز در پاسخ به ما خواهند گفت، ما هشت سال پيش در انتخابات رياست جمهوري، انتخابات مجلس ششم با حضوري گسترده شركت كرديم اما تنها نتيجه اين بوده كه اصلاحات دستاوردي نداشته است و به همين منظور است كه از انتخابات شوراها ديگر از شركت در انتخابات صرف نظر كردند.

نبوي افزود: هشت سال پيش هنگامي كه خاتمي نامزد شركت در انتخابات رياست‌‏جمهوري بود، مهمترين شعار تبليغاتي رقيب وي ذوب بودن خود و تمام وزراي كابينه انتخابي وي در ولايت بود، آن نامزد و مشابه آن كه امروز حداقل چهار نفر از آنها در عرصه انتخابات حضور پيدا كرده‌‏اند، آيا مي‌‏توانند يك كلمه از همان حرف‌‏هايشان را كه در قبل گفته مي‌‏شد، پيدا كنيد، امروز در كمال تعجب مي‌‏بينيم كه شعار آنها دم از عدم دخالت در حريم خصوصي افراد، هواي تازه، دولت عشق، قتل هاي زنجيره‌‏اي و بسياري از حرف‌‏ها و شعارهاي اين چنيني كه بسياري از آنها شعار اصلاح‌‏طلبان بود را به زبان مي‌‏آورند و به نظر من معين عقب‌‏مانده‌‏تر از همه آنهاست.

وي گفت: اين نامزدها مي‌‏خواهند با شعارهاي اصلاح‌‏طلبانه يا شعارهايي كه در آن گل و بلبل وجود دارد، ظرف چهار سال همه مردم را غرق جواهرات كنند و همه مشكلات را حل كنند كه باز معين در اين عرصه نيز از همه آنان عقب‌‏تر است.
نبوي با مقايسه فضاي امروز جامعه با دوم خرداد 76 گفت: اصلاحات توانسته در روند فعاليتي خويش پيروز باشد چرا كه اگر چنين نبود نامزدهاي اصول‌‏گرا كلمه‌‏هاي گوناگوني را از ارزش‌‏هايشان مطرح مي‌‏كردند، اينكه امروز كسي جرات دفاع از قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي و دفاع از خشونت را ندارد، خود نشانه پيروزي اصلاحات است.

وي در ادامه در خصوص شايعات اخيري كه درباره وي در خصوص راي به هاشمي گفته شده بود، اين شايعه را به شدت تكذيب كرد و گفت: مطمئن باشيد من به معين راي مي‌‏دهم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24473

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بهزاد نبوي: وقتي در قم مرا کتک مي زدند آنچنان خوشحال بودم که نمي توان آن را تصور کرد، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005