Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 30 خرداد 1384

رفسنجاني: ايجاد ائتلافي ملي و برقراري آشتي فراگير در دور دوم ‌ضروري است؛ بددلي‌ها به‌دخالت‌هاي سازمان يافته درهدايت آرا انجاميد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

هاشمي رفسنجاني با صدور بيانيه‌اي ضمن اعتراض به اقدامات تخريبي برخي عليه خود ايجاد ائتلافي ملي و برقراري آشتي فراگير براي تاسيس دولت در دور دوم انتخابات را يك ضرورت گريز ناپذير دانست.

به گزارش ايسنا در اين بيانيه آمده است:

« حضور پرشكوه شما مردم در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و اعتمادي كه به اينجانب به عنوان يكي از نامزدهاي مرحله اول ابراز داشتيد، مايه تشكر و سپاس بوده و ديگر بار مرا رهين راي و نظر خويش قرار داديد.

به عنوان يكي از خدمتگزاران نظام و يكي از نامزدهاي اين انتخابات بر خويش مي‌بالم كه در سرزميني زندگي مي‌كنيم كه مردمش با حضور به موقع در صحنه‌هاي سرنوشت ساز، در عين صداقت و صميميت، هوشيارترين، مومن‌ترين و سياسي‌ترين مردم جهانند.

مشاركت گسترده شما در اين انتخابات مهر تاييدي بود بر ميل فراگير ملتي كه براي صلاح و اصلاح هميشه آماده است و مي‌كوشد تا درمسير انقلاب و نظام، هويت ديني و ملي ايران، استوار و پابرجا بماند.

در اين ميان، البته آنچه ضرورت داشت كه همپاي اين مشاركت همگاني در نظر گرفته شود، رعايت حسن سلوك انتخاباتي و ادب تبليغاتي بود كه متاسفانه به دليل پاره‌اي اقدامات و البته دخالت‌هاي سازمان يافته، منظره باشكوه و اميدبخش انتخابات را آلوده كرد.

حضور شكوهمند ملت، اين بار از ناحيه كج‌سليقگي‌ها و بددلي‌هاي برنامه‌ريزي شده به رنج افتاد و طي رقابت‌هاي انتخاباتي از طريق تخريب نامزدها و زير سوال بردن غيرمنصفانه عملكردهاي انقلاب اسلامي و مديران كشور آغاز شد و در متن برگزاري انتخابات به برخي دخالت‌هاي سازمان يافته در هدايت آرا انجاميد و معلوم نيست اين رويه ناصواب اگر نهادينه شود، ره به كجا خواهد برد.

در همين جا بنا به ضرورت حفظ حرمت آراي مردم، از مسوولان ذيربط مي‌خواهم كه در اسرع وقت نسبت به احقاق حق و بررسي به اعتراضات و شكايات، اقدام قاطعانه و عادلانه نمايند و به شكايات برادرم جناي آقاي كروبي در مورد انتخابات بعضي از شهرستان‌ها رسيدگي شود.

اينجانب از آغاز بنا به تكليف ديني و ملي، در عرصه انتخابات رياست جمهوري حضور يافتم و اينك در مرحله دوم انتخابات، يادآوري نكاتي را ضروري مي‌دانم:

1ـ انقلاب و نظام اسلامي، امروز در برابر گذرگاهي دشوار از تهديدهاي داخل و خارج و ماجراجويي‌ها قرار گرفته است كه حيات شرافتمندانه مسلمان ايراني و حتي حريم آيين مقدس اسلام را تهديد مي‌كند.

2ـ از شما ياري مي‌جويم تا با تداوم حضور موثر خويش در مرحله دوم انتخابات، مشاركتي گسترده را رقم زنيد تا از گسترش افراط و تفريط جلوگيري شود.

3ـ راي شما در مرحله نخست و پراكندگي محسوس آراي نامزدهاي محترم، نشان داد كه ملت ايران معتقد است با سليقه سياسي واحد، نمي‌توان كشور را اداره كرد. ايجاد ائتلافي ملي و برقراري آشتي فراگير براي تاسيس دولت، هم‌اكنون يك ضرورت گريز ناپذير است و در اين ائتلاف همه معتقدان به اسلام، انقلاب، نظام و آزادي و استقلال مي‌توانند حضور يابند.

ايران اسلامي راهي جز اتحاد و اعتدال و تكيه بر اسلام و مردم، بخصوص روحانيت و نيروهاي مومن و فداكار و بخصوص خانواده‌هاي معزز شهدا، جانبازان، مفقودان و آزادگان و اجراي كامل قانون اساسي ندارد. در پناه اين ارزش‌ها است كه ارزش‌هاي متعالي ديگر، بخصوص عدالت اجتماعي و خدمت به محرومان و مستضعفان و رشد و توسعه اقتصادي و سياسي ايران، به دست خواهد آمد.

4ـ آنچه كه امروز بيش از هر چيز ديگر براي استحكام نظام كارآيي دارد، همان اسلام نابي است كه مفسر آن امام راحل هستند و نه افكار متحجر و اعمال رياكارانه. امروز ريا و تحجر از يك سو سمي مهلك و مانع جدي در راه توسعه كشور و سعادت جامعه است و از سويي ديگر آتشي است بنيان‌سوز كه معارف مترقي و آسماني اسلام و قرآن را خاكستر مي‌كند.

متاسفانه همان تفكري كه در دوران مبارزه در مقابل امام (ره) و همراهان ايستادگي مي‌كرد و امام را مسوول خون‌هاي ريخته شده در راه انقلاب معرفي مي‌نمود، امروز پوستين اسلام را وارونه پوشيده و رياكارانه به فريبكاري مشغول است و اصرار دارد كه افكار معيوب خود را به جاي معارف اصيل اسلام به ديگران تحميل كند. تفكري كه حاميان امروزي آن علي‌رغم اعلام و دستور صريح رهبر معظم انقلاب مبني بر تحريم تخريب ديگران در مبارزات انتخاباتي، ميلياردها تومان از بيت‌المال را صرف تهيه و نشر تهمت‌ها و اهانت‌ها و دروغ‌هاي خطرناك مي‌كنند كه تا كنون ده‌ها ميليون شبنامه منتشر كرده و هنوز هم دست‌بردار نيستند. تاسف‌بارتر اين كه ايجاد تفرقه ميان نيروهاي وفادار به انقلاب را در دستور كار خود قرار داده و فراموش كرده‌اند كه يكي از عوامل پيروزي و تداوم انقلاب، همدلي و همراهي اين نيرو‌ها، بخصوص در حوزه و دانشگاه بوده و خواهد بود.

و اسف بارتر اينكه آگاهانه و ناآگاهانه ايجاد تفرقه‌هاي بين اركان نظام را با جديت پيگيري مي‌كنند و با كوفتن بر طبل فتنه و تفرقه، راه نفوذ دشمنان انقلاب را باز مي‌كنند.

5- در مرحله نخست انتخابات، حضور مردم حماسه‌اي عظيم را رقم زد و اگر اشكالاتي بروز كرد، غفلت مديريت و نظارت بود كه در نتيجه، شاهد برخي تخلف‌ها از جمله تخريب‌هاي زننده و دخالت‌هاي نارواي سازماندهي شده بوديم.

6- شايسته است از نامزد‌هاي ديگر قدرداني كنم كه با حضور خويش باعث گرم شدن فضاي انتخابات شدند و اميدواريم هماهنگونه كه در گذشته از همكاران من بوده‌اند،در آينده نيز از همراهي‌شان بهره‌مند شوم.

7- هدف‌هاي حضورم در عرصه انتخابات كمك به مشاركت حداكثري مردم و بالا بردن پشتوانه راي رييس جمهور و كم كردن تنشها و چالشها بود كه اولي بخوبي بدست آمد و هدف دوم تاكنون محقق نشده و اميد رسيدن به آن و نيز تحصيل هدف سوم را از دست نداده‌ام.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

8-برنامه اينجانب همان ميثاق جديد با مردم است كه در 14 فصل ، منتشر شده و در آن ميثاق به چند مورد اولويت ويژه داده شده است:

الف-فقرزدايي و عدالت اجتماعي كه ارتقاء سطح معاش اقشار زير خطر فقر و مناطق محروم و روستا‌ها را هدف گرفته شامل تأمين مسكن، غذا، تحصيل، درمان و بيمه بيكاري و نيز ارتقاء سطح معيشت كارمندان و كارگران شريف كشور است كه در قالب نظام تأمين اجتماعي جامع تحقق خواهد يافت.

ب-تأمين آزادي‌هاي سياسي وا جتماعي و توجه به حقوق زنان و تحصيل، شغل، ازدواج و نشاط جوانان در چارچوب نظام اسلامي و قانون اساسي است.

چ-ايجاد اشتغال و مبارزه با تورم از طريق تأمين سرمايه و امنيت شغلي نيروي كار و رونق اقتصادي

د- گشودن راهي نو در تعامل جهاني به منظور كم شدن مشكلات و بهر‌ه گيري بيشتر از امكانات خارج از دسترسي كشور و دسترسي به فضايي مناسب براي معرفي ارزشهاي والاي اسلام، ايران و انقلاب و تحكيم صلح و امنيت در منطقه براي اعتلاي كشورهاي اسلامي و مطلوب نمودن فضاي همكاري .

مطمئنا با اتكاي به مدد الهي ، پشتيباني تمام شما مردم آگاه و غيور و همكاري نيروهاي كشور رسيدن به اهداف اين ميثاق كار سختي نيست.

در راه كار مشخص را همان شعار همه با هم كار براي سربلندي ايران اسلامي مي‌دانم كه مضمون آن انسجام ملي، فرهنگ كار و اعتلاي ايران اسلامي است.»

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005