Click for Amazing Phone Card








جمعه 20 خرداد 1384

كولايي: آزادي مردم به صراحت مورد تعرض قرار گرفته است، امروز

سخنگوي دكتر معين در همايش "دموكراسي يك گام به پيش" در تالار ابن سيناي دانشگاه تهران در مورد تجربه دموكراسي ايران گفت: ايران جزو كم نظيرترين كشورهايي است كه تجربيات صد ساله در مورد حضور موثر مردم دارد با توجه به اين كه بيشتر بعد سياسي دموكراسي مورد توجه قرار مي گيرد. اما بايد توجه داشته باشيم كه كسي كه اقتصادش تامين نباشد كمتر به دموكراسي توجه مي كند تجارب بيانگر اهميت عناصر اجتماعي واقتصادي است كه به توانمند شدن شهروندان كمك مي كند.
الهه كولايي با اشاره به فضاي اجتماعي كشور افزود: در گذشته افرادي تفسير اقتدارگرايانه از قانون اساسي را به جامعه تزريق كردند و بنابراين يك مقاومت سخت براي كشور در اين فضا و ذوب كردن انفعال وجود داشت متاسفانه عنصر مليت، ايرانيت و تمدن بسيار مورد غفلت قرار گرفته است اما امروزه كساني كه كوچكترين اعتقادي به اين مفاهيم ندارند از اين واژه ها استفاده مي كنند.
عضو شوراي مركزي حزب مشاركت در مورد تغيير نگرش گفت: مردم نبايد نقش تزييني داشته باشند هرچند كه تغيير نگرش ها غير قابل انكار است ولي بايد اين تغييرات را مديريت كرد چرا كه تجربه سال 32 و خانه نشيني مردم وعدم حمايت از مصدق يك فرايند واقعي را منقطع نمود.
كولايي با اشاره به قانون اساسي افزود: با گذشت 25 سال به صراحت آزادي مردم در مورد تعرض قرار گرفته است چرا كه مردم در سال 57 شعار آزادگي سر دادند اما در خرداد 76 به اين نتيجه رسيدند كه مطالبات آن ها محقق نشده است وتلاش كردند در قالب نهادهاي مدني اين روند را ادامه دهند.
اين استاد دانشگاه در مورد نامه دكتر معين گفت: نوشتن قانون تنها راه نهادينه كردن دموكراسي نيست بلكه با تغيير شرايط و تداوم روشهاي اصلاح طلبانه از طريق راههاي كم هزينه تر مي توان به شرايط مطلوب دست يافت. انتخاب دكتر معين مويد اين مساله است كه حاميان معين يك فرد حزبي را ا نتخاب نكردند بلكه كسي را انتخاب كردند كه سابقه در بالاترين رده هاي مديريتي داشته ولي در اين پروسه شوراي نگهبان حتي حاضر نشد كه چنين فردي را تاييد صلاحيت كند و دكتر معين طي نامه اي ضمن پاسخ به مطالبات مردم در يك نامه تهديدي كه عليه اصلاح طلبان طراحي شده بود را به يك فرصت تبديل كرد.
وي با اشاره به تغييرات سياسي و اجتماعي افزود: طي هشت سال گذشته تغييرات عميقي در جامعه آغاز شده است و مردم ايران نشان دادند كه در بزنگاه تاريخي شرايط را درك مي كنند و مي توانند از فرصت ها بهره گيرند هرچند كه چالش جدي در برابر حكومت هاي استبدادي در حال شكل گيري است ولي به هر حال مردم مديريت تغييرات اجتماعي را كنترل مي كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كولايي با اشاره به منافع تمام ايرانيان گفت: براي انسجام ملي و بهره مندي تمام ايرانيان ايجاد زير ساخت هاي اجتماعي لازم است كه در صورت عدم حضور مردم اين بستر فراهم نخواهد شد. اما براي توزيع امكانات و نهادينه كردن كرامت انساني بايد دموكراسي را قوت بخشيد، ايرانيان استعداد تبديل به يك الگوي نمونه و دموكرات در جهان و پاسداري از نهال دموكراسي را دارند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24156

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كولايي: آزادي مردم به صراحت مورد تعرض قرار گرفته است، امروز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005