Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 25 اردیبهشت 1384

تنش در پرسش و پاسخ محمدرضا خاتمي در خوي، ايسنا

دفتر مركزي مصطفي معين اعلام كرد كه عوامل گرو‌ه‌هاي فشار در خوي، سخنراني محمدرضا خاتمي، دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي را به تشنج كشيدند و با حاضران درگير شدند.


به گزارش ايسنا، كميته خبر و اطلاع‌رساني دفتر مركزي مصطفي معين به نقل از منابع آگاه و شاهدان عيني اعلام كرده است كه اين عوامل چند روز پيش از سفر معاون اول معين به استان آذربايجان غربي بيانيه‌اي منتشر كردند كه زمينه‌ساز ايجاد ناآرامي در برنامه سخنراني محمدرضا خاتمي شد.


اين گزارش افزوده است كه افراد يادشده پيش از شروع برنامه، با قطع برق سالن قصد داشتند مانع سخنراني دبيركل جبهه مشاركت شوند كه موفق نشدند و در پايان مراسم با مطرح كردن سؤالات تند و تحريك كننده‌اي با موضوعيت «ولايت فقيه و مجلس خبرگان رهبري» دولت اصلاحات را مسوول فساد موجود در جامعه دانستند. اين جمع سپس با سر دادن شعارهايي نظير «مرگ بر ضد ولايت فقيه» و «مرگ بر منافق» به محمدرضا خاتمي حمله كردند كه با ممانعت مردم و همراهان وي، دبيركل جبهه مشاركت از در ديگر سالن جلسه را ترك كرد.

در اين درگيري آسيب جدي به محمدرضا خاتمي وارد نشد.

همچنين يك منبع آگاه در تماس با كميته خبر و اطلاع رساني دفتر مركزي مصطفي معين در تهران تصوير بيانيه‌اي را ارسال كرده كه با عنوان «محمدرضا خاتمي را بهتر بشناسيم» و با امضاي «جوانان مؤمن و متعهد و دانشجويان مستقل شهرستان خوي» صادر و در تيراژ وسيع در سطح شهرستان خوي توزيع شده. در اين بيانيه با متهم كردن دبيركل حزب مشاركت به مواردي از جمله توهين به حضرت امام زمان (عج) آمده است:

« در طول هشت سال عوامل مزدور آمريكا بارها به پيامبر خدا، امام حسين (ع) و ائمه اطهار توهين كرده و خود محمدرضا خاتمي بارها اقرار كرده ما حكومت سكولاريستي مي‌خواهيم. نخست به هواداران اين حزب اعلام مي‌كنيم به خاطر دنيا و مقام ديگران قيامت خود را به خطر نيندازيد و از دين خارج نشوند.

(سرگذشت خوارج را مطالعه فرمايند) دوم به مسوولان شهر اكيدا تذكر مي‌دهيم كسي كه با امام زمان(عج) توهين كرده حق ندارد وارد شهر دارالمؤمنين خوي شود و حق ندارد از پايگاه مؤمنان (مساجد) عليه مسلمانان به نفع خود صحبت كند. لذا هيچ كس از امناء مساجد و مسوولان اداره‌جات حق ندارد سالن يا مسجدي را در اختيار اين فرد [...] قرار دهند. عواقب هرگونه اتفاقي به عهده مسوولان شهر خواهد بود.


اين گزارش همچنين اظهار داشته است: پرسش‌نامه‌اي منسوب به يكي از نهادها و با امضاي اختصاري ( ب ـ م ـ س ـ ا) در ميان منازل توزيع شده كه در آن پس از طرح چهار پرسش انتخابات از پرسش شوندگان خواسته شده است تا اسامي حاميان معين را ذكر كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين پرسشنامه پرسيده شده است:

1 ـ بيوگرافي كامل خودتان را بنويسيد؟
2 ـ آيا شما در انتخابات شركت مي‌كنيد؟
3 ـ در انتخابات از چه كسي حمايت مي‌كنيد؟
4 ـ دوست داريد رييس‌جمهور آينده چگونه باشد؟
5 ـ تا جايي كه شما اطلاع داريد چه كساني براي دكتر معين تبليغات مي‌كنند، اسامي آنها را ذكر كنيد.»

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22587

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تنش در پرسش و پاسخ محمدرضا خاتمي در خوي، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005