Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 15 خرداد 1384

الهه كولايي: مردم با خروج از خانه‌‏نشيني مانع بازگرداندن وضعيت پيش از اصلاحات شوند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

سخنگوي دكتر معين ،‌‏گفت: مردم با خروج از خانه‌‏نشيني مانع بازگرداندن وضعيت پيش از اصلاحات شوند.

به گزارش "ايلنا", الهه كولايي كه در جمع اعضاي كميته دانش‌‏آموزي ستاد وي سخن مي‌‏گفت، اظهار داشت: ما در سال‌‏هاي اخير در يك مواجهه سازي قرار داريم، هم ايراني هستيم، هم مسلمان و هم در تعامل با جهان قرار داريم، تا از دستاوردهاي تمدن بشري استفاده كنيم. در چنين شرايطي ما بايد بتوانيم اينها را در يك ارتباط هماهنگ قرار داده و افراط و تفريط‌‏هاي گذشته را تصحيح كنيم و اين امر با اولويت بخشيدن به آموزش و انسان‌‏ها شكل مي‌‏گيرد.
كولايي همچنين تصريح كرد: تن دادن به نقد در جامعه‌‏اي كه استبداد قر‌‏ن‌‏ها بر آن حاكم بوده است، صرفاً با يك عزم سياسي رخ نمي‌‏دهد و براي اصلاح بايد صبر داشت. در چنين موقعيتي است كه ارزش كار آموزشي براي دگرگوني جامعه مشخص مي‌‏شود.
وي با اشاره به اين نكته كه بر اساس آمارها بين 65 تا 70 درصد جمعيت كشور را افراد زير 30 سال تشكيل مي‌‏دهند، اظهار داشت: اين گروه داراي سرمايه‌‏هاي عظيم انساني براي خروج از شرايط نامطلوب و تحقق توسعه هستند، بنابراين بايد منابع اصلي سرمايه‌‏گذاري به آموزش و پرورش و نيروي انساني منتقل شود.
در اين نشست كه در دفتر مركزي حزب مشاركت برگزار شد، نمايندگان دانش‌‏آموزان دغدغه‌‏هاي خود را با سخنگوي دكتر معين مطرح كردند كه يكي از آنها مساله كنكور و چگونگي تغييرات آن را در دولت معين مورد پرسش قرار داد.
كولايي در پاسخ به اين دانش‌‏آموز، گفت: به طور قطع بايد سيستم موجود در اين خصوص تغيير كند، اما اين اقدام نياز به نقد و ارزيابي دارد كه سخن گفتن از آن در شرايط فعلي غيرعلمي خواهد بود.
وي همچنين در پاسخ به يكي از دانش‌‏آموزان كه منتقد نظام آموزشي فعلي بود، اعتقاد داشت در حال حاضر در مدارس تيزهوشان، دانش‌‏آموزان مورد گزينش عقيدتي قرار مي‌‏گيرند، كتاب‌‏هاي تاريخ روايت صحيحي ندارند، در كتاب‌‏هاي فلسفه، فلسفه غرب، انعكاسي ندارد و اظهار داشت: اينها تلاشي است كه براي بازگرداندن وضعيت به پيش از اصلاحات انجام مي‌‏شود و مردم بايد با خروج از انزوا و خانه‌‏نشيني تلاش كنند اين اتفاق نيفتد.
سخنگوي دكتر معين در توضيحي نسبت به سخنان يكي از دانش‌‏آموزان كه آريايي بودن ايرانيان را مورد توجه قرار داده و معتقد بود ايراني‌‏ها اگر هم هويتي در جهان خارج دارند به واسطه آريايي بودنشان است، خاطر نشان كرد: رضاخان با اعمال مدرنيته، عنصر اسلامي ايران را انكار كرد. در دوران پس از آن ما شاهد نفي هويت ملي بوديم و امروز بر اسلامي بودن تأكيد مي‌‏شود و هويت ملي انكار شده است و ما بايد براي اين هويت ملي در مرزبندي‌‏هاي خارجي تلاش كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين نشست كه نمايندگان NGO هاي دانش‌‏آموزان و نمايندگان ستاد مركزي دانش‌‏آموزي دكتر معين حضور داشتند، محكوميت وبلاگ‌‏نويسان و توجه ويژه به آزادي بيان، فرهنگ ايراني، جوانان و نظام آموزشي كشور از جمله نگراني‌‏هاي طرح شده از سوي نمايندگان دانش‌‏آموزان با سخنگوي دكتر معين بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23787

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الهه كولايي: مردم با خروج از خانه‌‏نشيني مانع بازگرداندن وضعيت پيش از اصلاحات شوند، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005