Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 10 خرداد 1384

حبيب الله‌پيمان: حداقل آزادي بيان،براي ادامه جنبش اصلاحات مورد نياز است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۱۰‬
داخلي. سياسي. انتخابات‪. ۸۴‬
" حبيب‌الله پيمان " فعال سياسي ، حداقل آزادي بيان ، امنيت و امنيت اقتصادي براي ادامه جنبش اصلاحات مورد نياز است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، پيمان روز سه‌شنبه در همايشي در خصوص انتخابات رياست جمهوري در دانشكده خواجه نصيرالدين طوسي در تهران، بزرگترين خطاي اصلاح‌طلبان در حكومت را " احساس بي‌نيازي از مردم " عنوان كرد.

وي تاكيد كرد: دل كندن از قدرت به سادگي امكان پذير نيست و قدرتمندان معمولا سعي مي‌كنند عليرغم چالش‌ها در قدرت باقي بمانند و همين است كه باعث افزايش قهر و سركوب البته با دادن برخي امتيازها مي‌شود.

پيمان تصريح‌كرد:عده‌اي احساس مي‌كنند اين سياست‌ها كه نظام را دچار تزلزل كرده، بايد تغيير يابد و بر اين اساس پيشنهاد اصلاحات‌را مطرح مي‌كنند. وقتي اين سياست‌ها مطرح مي‌گردد فضاي امني براي افكار عمومي ايجاد و باعث تحرك فكري و سياسي مي‌شود.

اين فعال سياسي با تاكيد بر اينكه اقدامات و كوشش‌هاي اصلاحي بايد با قدرت اجتماعي همراه باشد ، خاطرنشان كرد:وقتي مردم كنار بكشند اين حركت‌ها بي‌اثر خواهد ماند زيرا مردم احساس مي‌كنند آنچه را كه انجام داده‌اند به نتيجه نرسيده است.

وي تصريح كرد:آرمان‌ها را بايد خود مردم به دست آورند و آن را حفظ كنند و براي رسيدن به اين هدف بايد ساماندهي دقيق صورت گيرد.

اين استاد دانشگاه " شتاب‌زدگي و فرصت‌سوزي را از ديگرمشكلات جنبش اصلاحات خواند" و گفت: معمولا براساس حركت‌هاي اصلاحي فرصت‌هايي ايجاد مي‌شود اما برخي با سردادن شعارهاي تند و احساسي به‌راحتي اين فرصت‌ها را مي‌سوزانند.

برپايه اين گزارش " خشايار ديهيمي " نويسنده و روزنامه‌نگار نيز در اين همايش تاكيد كرد: اگر قراربود يك فعاليت سياسي كاملا به نتيجه برسد، امروز بايد تمام حركت‌هاي سياسي به پايان رسيده بود.

وي با بيان اينكه‌موفقيت‌ها و عدم موفقيت‌ها نسبي است، خاطرنشان‌كرد: دولت ‪ ۸‬ساله خاتمي نيز همين گونه بوده است . تجربه ناموفق هم مبارك است اما ما نتوانسته‌ايم از آن درس بگيريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ديهيمي ، تجربه را ابزار تفكر انتقادي دانست و افزود : بزرگترين مشكل سياست ما عدم انباشت تجربه است و هربار هر حركتي را از صفر آغاز مي‌كنيم.

اين نويسنده تصريح كرد: در مشكلات موجود مي‌توان خاتمي را نقد كرد اما نمي‌توان همه مشكلات را به پاي او نوشت.

وي اضافه كرد: در مقطعي گفتمان اشتباهي به‌وجود آمد و اعلام شد ما نيازي به قهرمان نداريم و مردم همه كار را انجام مي‌دهند كه در حقيقت اين مساله امكان پذير نيست ، سياست بدون مردم بي‌معناست اما هر كس بايد در جاي خود باشد.

ديهيمي گفت: اختلاف‌ها بر سر اين است كه ما يكديگر را خوب نمي‌شناسيم حتي در ميان نخبگان درك نسبت به تفكرات وجود ندارد و فضاي نقد از بين رفته و فضاي تهمت‌ها جايگزين آن مي‌شود.

وي ادامه‌داد: وقتي فضاي نقد ايجاد شود،مي‌توانيم به اجماع و وحدت برسيم و در اين صورت از تجربه دوران ‪ ۸‬ساله گذشته استفاده كنيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23560

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حبيب الله‌پيمان: حداقل آزادي بيان،براي ادامه جنبش اصلاحات مورد نياز است، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005