Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 4 خرداد 1384

آرمين: عدم شركت در انتخاباتي با رقابت حداقلي دور از عقلانيت سياسي‌‏است، ايلنا

* ابراهيم يزدي اگرهم تائيد صلاحيت مي‌‏شد رأي نمي‌‏آورد

تهران- خبرگزاري كار ايران

سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، گفت: حتي اگر انتخابات تحريم هم شود، بيش از 50 درصد مردم در آن شركت خواهند كرد، همانطوري كه در انتخابات مجلس هفتم با تمام فضاحتي كه وجود داشت، حدود 50 درصد مردم در انتخابات شركت كردند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا" محسن آرمين در ميزگرد چالش سكوت و حضور كه از سوي انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده پزشكي دانشگاه تهران برگزار شده بود، در خصوص اظهارات زيدآبادي كه مشكلات موجود بر سر راه معين در صورت پيروزي در انتخابات را بر شمرده بود، گفت: من انتظار داشتم كه زيدآبادي علاوه بر مطرح كردن موانع موجود بر سر راه دولت آقاي معين، راهكار پيشنهادي خود را مطرح مي‌‏كردند و توضيحاتي هم در مورد مفيد و ممكن بودن راهكار پيشنهادي خود ارايه مي‌‏كردند.
وي در واكنش به بخش ديگري از اظهارات زيدآبادي مبني بر اين كه شركت معين در انتخابات بر فضاي مشروعيت بخشيدن به انتخاباتي است كه شوراي نگهبان برخي از كانديداهاي شركت كننده نظير اصغر زاده و ابراهيم يزدي را در آن رد صلاحيت كرده است، گفت: اگر ابراهيم يزدي تأييد صلاحيت مي‌‏شد، در انتخابات شركت نمي‌‏كرد و از سوي ديگر چرا همه ما در انتخابات دوم خرداد 76 كه بسياري از كانديداها ردصلاحيت شده بود، شركت كرديم. ما در دوم خرداد منطق ديگري داشتيم كه من هنوز به به آن معتقد هستم، به اين معنا كه ما قصد داشتيم از هر فرصتي در عرصه سياسي استفاده كنيم و اگر چه آن انتخابات را آزاد و در سطح استانداردهاي معمول جهاني هم نمي‌‏دانستيم، اما سعي كرديم از فرصتي كه براي حضور يك چهره متفاوت ايجاد شده بود، استفاده كنيم.
آرمين با تأكيد بر اين كه ردصلاحيت كساني مثل دكتر يزدي؛ غير قانوني است و خاطر نشان كرد: ما معتقديم اين دور از عقلانيت سياسي است كه ما خود را از شركت در يك انتخابات با رقابت حداقلي محروم كنيم و نمي‌‏توانيم بگوييم تا زماني كه دموكراسي به معناي واقعي آن ايجاد نشود، در انتخابات شركت نمي‌‏كنيم.
وي با اشاره به اين كه انتخابات آتي رياست جمهوري با شرايط فعلي انتخاباتي است كه از حداقل هاي آزادي انتخابات برخوردار است، گفت: در اين شرايط بهترين كار استفاده از فرصت موجود است، اما آنچه آقاي زيدآبادي مي‌‏گويند، مبتني بر اين است كه يك روز صبح آقاي جنتي بگويد من خواب‌‏نما شدهام و مردم‌‏سالاري و انتخابات آزاد را مي‌‏پذيرم و امثال اين كه البته فعلاً امكان‌‏پذير نيست.
وي تصريح كرد: اگر در انتخابات رأي نياورديم و پيروز نشديم هم، هيچ اشكالي ندارد. اگر بدانيم كه مردم ما را نمي‌‏خواهند اصراري براي ماندن درعرصه نداريم.
آرمين در واكنش به اظهارات زيدآبادي، گفت: اگر جناح راست در ضعيف‌‏ترين حالت خود قرار دارد، چرا ما با رها كردن امور، همه چيز را به دست آنها بسپاريم و تمام دستاوردهاي هشت سال اخير را از دست بدهيم؟
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، افزود: آقاي زيدآبادي در حالي بحث تأييد صلاحيت كساني مثل دكتر يزدي را مطرح مي كنند كه خودشان از ميزان پايگاه مردمي دكتر يزدي آگاه هستند و ميدانند آقاي يزدي؛ علي رغم تمام احترامي كه برايشان قائل هستيم؛ امكان ندارد، رأي بياورد، ضمن اين كه زيدآبادي مي‌‏گويد اگر يزدي تأييد صلاحيت مي‌‏شد به معناي تغيير و تحول در نظام بود، چون به او اتهاماتي نظير آمريكايي بودن زده‌‏اند. مگر به ما اين اتهامات را وارد نكردند، مگر خود مرا به اتهام عدم التزام به اسلام در انتخابات مجلس هفتم ردصلاحيت نكردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آرمين در واكنش به انتقادات زيدآبادي از اصلاح طلبان، خاتمي و حضور معين در عرصه انتخابات رياست جمهوري، با بيان اين مطلب كه ما از هشت سال گذشته خود پشيمان نيستيم، افزود: ما بيشترين دفاع را از نطق‌‏هاي شجاعانه مجلس ششم مي‌‏كنيم. ما در اعتراض به دستگيري دكتر آغاجري و بازداشت دوستان آقاي زيدآبادي صحبت هاي بسياري در مجلس ششم كرديم كه اگر آقاي زيدآبادي به آنها مراجعه كنند، قطعاً تجديد نظري در نقدهاي غيرمنصفانه خود خواهند داشت.
وي در انتقاد به اظهارات زيدآبادي تصريح كرد: در كشوري كه وقتي شش ماه يك طرح رفراندوم براي تغيير قانون اساسي شضش ماه روي سايت مي‌‏ماند و بيش از دو سه هزار نفر حتي زحمت كليك كردن را هم به خود نداده‌‏اند، به نظر من راهي كه ما براي حركت خود انتخاب كرده‌‏ايم، بهترين راه است و نمي‌‏توانيم با پذيرش گفته‌‏هاي زيدآبادي، سرنوشت 60 ميليون ملت ايران را به خطر بيندازيم.
آرمين در پاسخ به سوالي درخصوص تأئيد صلاحيت معين براساس درخواست مقام رهبري، گفت: از نظر ما حكم حكومتي به ويژه در جامعه مدرن هيچ معنايي ندارد، ضمن اينكه قطعاً دل آقاي حداد عادل براي انتخابات آزاد نسوخته است، بلكه اين كارها برنامه بوده است.
وي تأكيد كرد: از نظر ما تأييد صلاحيت دكتر معين، همين عمل به قانون است و اگر قرار باشد تاييد يا ردصلاحيت معين غيرقانوني باشد، اين رد صلاحيت اوست كه مصداق حكم حكومتي و غير قانوني است.
آرمين با بيان اين مطلب كه ما در عالم سياست با افكار عمومي مواجه هستيم، گفت: بايد سعي كنيم به گونه‌‏اي عمل كنيم كه افكار عمومي را قانع كنيم، بدون قانع كردن افكار عمومي حتي اگر نظريه درستي هم داشته باشيم، قابل اجرا كردن نيست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23178

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آرمين: عدم شركت در انتخاباتي با رقابت حداقلي دور از عقلانيت سياسي‌‏است، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005