Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 3 خرداد 1384

تحلیلی انتقادی از رد صلاحیت دکتر معین از سوی شورای نگهبان، سردبير "انتخاب"

فغان که وقت مدارا چه تنگ حوصله ایم

سردبير

- editors@entekhab.ir

شورای نگهبان قانون اساسی درشامگاه یکشنبه یکم خرداد خبری را برروی خروجی رسانه ها فرستاد که در اندک زمانی توانست به تیتر نخست بنگاههای خبری ایران وعمده مناطق جهان تبدیل شود وشگفتی بسیاری از سیاستمداران ودلسوزان کشور را برانگیزد . خلاصه خبر این بود که شورای نگهبان پس از بررسی های بسیار از جمع انبوه مدعیان مقام ریاست جمهوری تنها صلاحیت شش تن از انها را تایید کرده است
، در این میان آنچه بیش از همه موجب تعجب شد رد صلاحیت چند تن از چهره های نام آشنا واز ان جمله مصطفی معین کاندیدای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود.
راست انست که حوادث سالهای اخیر از معین چهره ای تندرو _ رادیکال و تنگ حوصله به نمایش گذاشته است،همانطورکه پس از اعلام نامزدی اش ازسوی " مشارکت "سخنان وموضع گیرهای به نسبت تندی ازاو شنیده شد
.نکته اساسی وعجیب اما این است که برای اولین بارگمانه رد صلاحیت اقای دکتر معین ازسوی عناصر حزب مشارکت واقایان حجاریان نبوی.طرح و دامن زده شد، تا انجا که حجاریان در جمع هواداران حزب مشارکت با ابراز اطمینان ازردصلاحیت اقای معین توسط شورای نگهبان گفت :

"هدف «مشارکت» حضور واقعی در انتخابات نیست.هدف آن است که از این موقعیت که انتخابات ریاست جمهوری است و با معرفی معین و رد صلاحیت وی توسط شورای نگهبان؛اولا با پوشش وسیع داخلی و خارجی،فضای پرفشاری در کشور ایجاد کنیم و دوم آنکه با به اجرا گذاشتن اقداماتی، حداکثر بهره برداری را از این فضا بکنیم(1)"(رجوع كنيد به آدرس : http://www.entekhab.ir/display/?ID=1522&page=1)
این سخنان والقای ضرورت ردصلاحیت معین ازسوی رادیکالهای چپ درحالی صورت می گرفت که بخش عمده اصولگرایان با رد صلاحیت دکتر معین به شدت مخالفت می کردند واعتقاد داشتند " رد صلاحیت معین افتادن در دامی است که از مدتها پیش توسط حزب مشارکت پهن شده است ، بنا براین افراد بسیاری از شاخص های جبهه اصولگرا که دکترعلی لاریجانی رابه عنوان کاندیدای نهایی خود برگزیده بودند بارها با گمانه رد صلاحیت دکتر معین
مخالفت کردند وان را اقدامی خلاف مصلحت وغیر منطقی دانستند ، در نگاه انان دوره جولان وحاکمیت امثال حزب مشارکت به صورت طبیعی پایان یافته تلقی می شود ، چرا که در دوسال اخیر مردم ایران با دادن رای سفید به کاندیدیداهای اصولگرا، عملا به رادیکالهای چپ "که خود بنیانگذار خشونت ومبتکر حذف در ایران پس از انقلاب بودند" رای کبود دادند ، به این معنا که دیگر به اندیشه ، سیاستها وشعارها وبی عملی این جماعت ( که شخصیت نجیب وبزرگی منند خاتمی را هم تامرز مشکل پیش بردند وانگاه که از همراهی او ناامید شدند وبانتقاد شدید او مواجه شدند به سیاست عبور از "خاتمی" روی اوردند وان کردند که می بینیم) اعتماد نخواهند کرد. واقدام حزب مشارکت در معرفی دکتر معین وانگاه طرح گمانه رد صلاحیت معین وسپس با تحریک شورای نگهبان به رد صلاحیت وی ودراخر با ایجاد فضای تنش واحیانا اغتشاش وگل الود کردن اب ، به صید ماهی دلخواه بپردازند]و با مظلوم نمایی به نوعی اعتبار از دست رفته در افکار عمومی را بازسازی کنند، ودوم بارسال پالسهایی به اروپا وامریکا خود را به عنوان تنها اپوزسیونی که می تواند مجری طرح انقلاب مخملی باشد معرفی کنند وسوم ضمن باانداختن گناه اقدامات غیر مو جه شورای نگهبان به گردن تمام اصولگرایان ،در راه پیروزی کاندیدای انها سد ایجاد کنند ورای ها را به "سوهای دیگر "هدایت کنند. .


شورای نگهبان هم این بار با رد صلاحیت دکتر معین "( که خود اقای حجاریان درروز قبل از رد صلاحیت وی شانس او را کمتر 9% اعلام کرده بود) " عملا به کمک حزب مشرکت ورادیکالهای چپ شتافت و همچون بسیاری از اوقات دیگر بدون توجه به دلیل حاکم و اساسی ترین مساله یعنی مصلحت نظام و منافع ملی وسخنان رهبر فرزانه انقلاب در کرمان ، سر در جیب خود فرو برده ، بی اعتنا به ضرورتها ، مصالح نظام و ومنافعملی…., به نظر خود پای فشردند . ازاین اقایا ن باید پرسید که مگرنه این بود که امام خمینی بنیانگذار و طراح این نظام و هم رهبر فرزانه انقلاب بارها برضرورت واولویت مصالح ومنافع ملي و ضرورت توجه به آن به عنوان دلیل حاكم تاکید نکرده اند.؟
شورای نگهبان نمی داند که بیگانگان و راديکالهای چپ تا چه اندازه از این اقدام عجیب انها خرسند و ذوق زده شده اند.
ماامیدواریم با وساطت اهل حل و عقد و یا حکم کارساز" بزرگان من له الولایه "در این رد صلاحیتی که – مثل دفعات پیش به هيچ قانوني مستند نشده ومصالح ومنافع را نديده گرفته ،تجدید نظر شود و چنان شود که با تایید صلاحیت دکتر معین فضای کشور در آستانه انتخابات دستخوش ناآرامی های هدایت شده نشود..
نگارنده اطمینان دارد که هیات و هیبت تایید صلاحیت شده گان تنها و تنها به زیان جبهه اصولگرایان و از آن مهمتر به ضرر منافع و مصالح ملی است.
خوبست که رهبر فرزانه انقلاب در همین چند روز پیش در سفرشان به کرمان به دو نکته اساسی و راهبردی در شرایط بی بدیل و لغزنده فعلی تاکید کردند.ایشان نخس حضور حداکثری مردم را حتی از انتخاب اصلح – که بسیار مهم و خطیر است – هم مهمتر دانستند و دوم تاکید کردند نظام در صدد حذف یک جناح سیاسی و تسلط کامل جناح مقابل نیست و حضور هر دو جناح عمده کشور به مثابه دو بال برای توسعه و سرافرازی کشور راضروری دانستند .
ا ایشان همچنین هر کار و اقدامی که انتخابات را از رونق بیاندازد و از شور و نشاط مردم بکاهد و موجب دلسردی و بی اعتمادی آنها شود را در حهت اهداف دشمنان دانستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رد صلاحیت دکتر معین در این موقعیت نظیر آتش انداختن به جنگل رو به سرسبز شدن اعتماد مردم پس از سوختن آن ...به خاطر کردار اصلاح طلبان بود..
جریان موسوم به اصلاح طلبی خودشان هم می دانند که حداقل یک دوره را بایستی به استراحت و بازنگری دراندیشه و عملشان بپردازند ،.اما با این نقشه ها واقدامات می خواهنداین جابه جایی قدرت چنان نمایان شود که گویی مردم نقش موثری در آن نداشته اند و از طرفی دیگر می خواهند چنین القا کنند که کنار رفتن انها از قدرت ناشی از بی عملی واهمال انها در رفع مشکلات مردم ودر نتیجه عدم اعتماد ملت به انها نبوده است بلکه به خواست نظام وشورای نگهبان بر می گردد. . هدف دیگر انها ایجاد مانع در راراه پیروزی کاندیدای نهایی اصولگرایان ، کاستن از حضور فراگیر مردم ،والقای این اتهام ناروا به مردم ، نظام ، وکاندیدای نهایی اصولگرایان است "که رای واقبال چشمگیر مردم به او نه به خاطر شناخت مردم از او و برنامه های اعلام شده و مدونش ، ونه به دلیل نبوغ ، مهندسی ذهنی ، فکر صائب و اعتدال ورزی و دانش و کلان گری و رفتار و کردار توام با اخلاق و ادب اوست ،بلکه به خاطر به حاشیه راندن رقیب و بی رقیب ماندن اصولگرایان است .اما ،ما با اطمینان می گوییم این سیاست هم با همه پیچیده گی اش ( که توسط عناصر بلند رتبه امنیتی ومتخصص در طراحی واجرای عملیات جنگ روانی طراحی وساخته و پرداخته شده است )با شکست مواجه خواهد شد وبا تجدید نظر شورای نگهبان ورای مردم به کاندیدای دلخواه ،بار دیگر همه وزن واقعی این جماعت در افکار عمومی را در خواهند یافت .


بازی چرخ بشکندش بیضه در کلاه
زیرا که عرض شعبده با اهل راز کرد


(1) رجوع كنيد به آدرس : http://www.entekhab.ir/display/?ID=1522&page=1

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23103

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تحلیلی انتقادی از رد صلاحیت دکتر معین از سوی شورای نگهبان، سردبير "انتخاب"' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005