Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 29 اردیبهشت 1384

نامه علي افشاري به معين: شما را از جاده‌ي انصاف، عدالت و مردم مداري منحرف نسازند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


«علي افشاري» عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) در نامه‌اي به دكتر «مصطفي معين» به بخشي از اظهارات چند روز گذشته‌ي وي در دانشگاه تهران پاسخ داد.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در بخشي از اين متن آمده است: بيشترين حمله به طرح فراخوان رفراندوم‏، از اردوگاه سلطنت طلبان برخاست و آنها به شدت از انتقال مركز ثقل پويش چنين تغييراتي به داخل كشور و نقش برآب شدن آمال و آرزوهايشان احساس خطر كردند.


افشاري هدف امضا كنندگان فراخوان رفراندوم را تنها گسترش بعد گفتماني ايده‌ي رفراندوم خوانده و آن را راهكاري مشروع‏، مدني‏، جامع، دموكراتيك، اخلاقي و مسالمت آميز در جهت حفظ منافع ملي و سرزميني ارزيابي كرده و تاكيد كرده است: دعوت كنندگان به فراخوان رفراندوم را به شهادت سابقه و عملكرد، سنخيت و تناسبي با انديشه‌ي سياسي سلطنت طلبي نيست و از بيخ و بن با آن سر مخالفت و ستيز دارند و مخالفت آنها به شكل مبنايي و ساختاري است نه اينكه تنها در جنبه‌ي مصداقي خلاصه شود.


اين فعال دانشجويي در بخشي ديگر از اين نامه آورده است: از آقاي دكتر معين به اعتبار تحصيلات دانشگاهي انتظار مي‌رود در بيان مسائل خارج از ملاحظات سياسي، مسوولانه و علمي برخورد كنند. بعد گفتماني رفراندوم يك امر كلي است كه قضاوت در مورد آن در فراسوي اعلام حمايت يا مخالفت افراد و گروه‌ها قرار دارد.


وي «جمهوريخواهي» را مدل مطلوب امضاكنندگان فراخوان رفراندوم خوانده است.


افشاري سپس تاكيد كرده است: ديگر بيان خالي از ضمانت اجرايي برنامه‌ها و شعارهاي خوب و كلي گويي‌هاي كليشه‌اي در عرصه‌ي افكار عمومي خريداري ندارد، و بيان صدباره‌ي دموكراسي خواهي‏، انتخابات آزاد، مطالبه‌ي حق و صرف تشكيل سخت افزاري نهادهاي پيگير حقوق بشر يا منافع صنفي اقشار اجتماعي بدون ارائه‌ي روش‌هاي عملي شفاف و چشم اندازهاي روشن اميدوار كننده و در غياب دستگاه فكري سازگار و منسجم، سرابي بيش نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت - طيف علامه - ادامه داده است: آقاي دكتر معين! نوع مواجهه و واكنش‌هاي شما با ديدگاه‌هاي مخالف، آزمون محكم و استواري براي سنجش صحت دعاوي مردمسالارانه و آزادي‌خواهانه‌ي شما و تفاوت مبنايي با ديدگاه‌هاي جريانات اقتدارگراست.


در پايان نامه‌ي افشاري آمده است: با اعتقاد به فضائل شخصيتي برجسته‌ي شما، اميدوارم عوامل و دست‌هايي كه دكتر سيد محمد خاتمي را با آن خصوصيات ممتاز اخلاقي، به ورطه‌ي ناكامي سوق داد و ديگر گونه سازي‌هاي حيرت آفرين ميدان سياست و قدرت، شما را از جاده‌ي انصاف، عدالت و مردم مداري منحرف نسازد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22893

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه علي افشاري به معين: شما را از جاده‌ي انصاف، عدالت و مردم مداري منحرف نسازند، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005