Click for Amazing Phone Card








شنبه 24 اردیبهشت 1384

ابراهيم اصغرزاده: شوراي نگهبان حق ندارد از ابزار نظارت استصوابي استفاده كند، ايلنا

- كاش زرافشان، گنجي و زندانيان ملي مذهبي هم آزاد مي شدند

تهران- خبرگزاري كار ايران

ابراهيم اصغرزاده پس از ثبت نام به عنوان كانديداي ريلست‌‏جمهوري، گفت: به كار بردن قالب‌‏هاي نظامي و كلاسيك و بردن ايران به معرض تهديد بيشتر به نفع منافع ملي نيست.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه رضاخان يك نظامي بود كه كشور را تحويل بيگانگان داد، گفت: در زمان شاه نيروهاي نظامي ناتوان از درك تحولات اجتماعي بودند، بعداز انقلاب نيز نيروهاي نظامي به خدمت مردم و انقلاب درآمدند وتلاش آنها توسط مردم تكريم شد اما اين دليل نمي‌‏شود كه نظاميان بتوانند در عرصه سياست نقش داشته باشند.
وي افزود: خطايي كه برخي فرماندهان نظامي در تحليل فضاي افغانستان داشتند، كار را تا جايي پيش برد كه ديدگاه خود را مبني بر درگيري با آمريكا به كل نظام تحميل كنند، آنها فكر مي‌‏كردند عراق مرداب آمريكاست و به جنگ فرسايشي براي عراق تبديل خواهد شد، همه اينها حاكي از اين است كه انديشه‌‏هاي برخي نظاميان، انديشه‌‏هاي دوران جنگ سرد است و آنها ناتوان از تحليل تحولات بين اللملي هستند.
اصغر زاده خاطر نشان كرد: به كار بردن انديشه‌‏هاي دوران جنگ سرد و نوشتن شعار نه شرقي و نه غربي بر سر در وزارت خارجه، حاكي از اين است كه ماشين ديپلماسي ايران در جا مي‌‏زند و از درك تحولات روز بين‌‏المللي ناتوان است.
وي با بيان اينكه بازي نظاميان براي برهم زدن موازنه در منطقه، موجب تهديد منافع ملي خواهد شد، گفت: تهديدزدايي مي‌‏تواند به عنوان بهترين استراتژي براي تمام كانديداها قرار گيرد چرا كه كشور ايران توان تحمل هزينه‌‏هاي بيشتر را ندارد و بايد تحولات بين‌‏المللي را پذيرفت و با دنيا به گونه‌‏اي ديگر سخن گفت.
اين كانديداي رياست‌‏جمهوري تصريح كرد: طرح گفت‌‏‌‏وگوي تمدن‌‏ها به عنوان يك تئوري براي دولت قبلي خوب بود اما با دنياي حاضر نمي‌‏ توان به صورت قديسي و توصيه اخلاقي حرف زد.
اصغرزاده با بيان اينكه خروج از محور شرارت بايد با اتخاذ يك استراتژي عزتمند در دستوركار دولت آينده قرار گيرد، گفت: براي افزايش اعتبار و اعتمادسازي بايد به جاي زرادخانه‌‏هاي هسته‌‏اي، عقبه خود را مردمي قرار دهيم كه از حكومت رضايت دادند و با دموكراسي و جامعه مدني قدرتمند قادرند همه كس را پاسخ‌‏گو كنند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص عملكرد شوراي نگهبان، گفت: شوراي نگهبان حق ندارد از ابزار فرسوده و غيردموكراتيك نظارت استصوابي استفاده كند.
اصغرزاده در خصوص برنام‌‏هاي خود، اظهار داشت: من از منافع ملي كشور حقوق و آزادي‌‏هاي مدني با خبرم و قانون اساسي را كف مطالبات مردم مي‌‏دانم، رئيس جمهور نماينده جامعه و جمهور كشور است كه مي‌‏تواند كشور را به سمت استقلال, آزادي و توسعه پايدار هدايت كند.
وي افزود: اگر قرار باشد رئيس جمهور يك مقام تشريفاتي باشد، بهتر است كه در روزنامه‌‏ها آگهي دهيم و رئيس‌‏جمهور استخدام كنيم اما اگر مي‌‏خواهيم بر بحران كارآمدي فائق آئيم، بايد اجازه دهيم استراتژي ملي، خروج ايران از انزوا باشد و بتواند به عنوان بازيگر منطقه‌‏اي در رژيم بين‌‏المللي نقش‌‏آفريني كند.
اصغرزاده گفت: مبارزه با تروريسم، كشتار جمعي و دفاع از حقوق بشر مي‌‏تواند از اهداف هر كانديدايي در دولت آينده باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا دوباره حاضر است از ديوار سفارت‌‏خانه آمريكا بالا برود، گفت: آن زمان عصر ايديولوژي‌‏ها و عصر جنگ سرد بود و دوستاني كه در آن حادثه بودند، ديگر حاضر نيستند چنين كاري را انجام دهند، اين كار نبايد در عرصه سياست‌‏خارجي مثل بختك به جان دستگاه ديپلماسي كشور بيفتد، من معتقدم استراتژي تهديدزدايي ادامه استراتژي تشنج زدايي است.
اين كانديداي رياست‌‏جمهوري در خصوص آزادي عباس عبدي، گفت: من از آزادي ايشان خيلي خوشحالم، اي كاش اعلام مي‌‏شد ناصر زرافشان، اكبر گنجي و ديگر زندانيان ملي و مذهبي هم آزاد شوند، هرچند امنيت ملي بالاترين ارزش است اما هر دولتي بايد تلاش كند به حقوق اساسي مردم احترام بگذارد.
اصغرزاده گفت: براي اينكه زيست سالم داشته باشيم، بايد بزرگان ما قانون اساسي را به مبناي حقوق اساسي مردم تفسير كنند.
اين كانديداي رياست‌‏جمهوري در خصوص كانديداهاي اصلاح‌‏طلب گفت: هاشمي، كروبي، معين و يزدي از كانديداهاي اصلاح‌‏طلبان و انسان‌‏هاي شريفي هستند و حضور يا عدم حضور من خللي در شعارها و اراده آنها ايجاد نخواهد كرد.
وي در خصوص تجربه خود در شوراي شهر و اختلاف در حزب همبستگي، گفت: جهاد سازندگي، تحكيم وحدت و روزنامه سلام از جمله فعاليت‌‏هاي من بوده و من اين مطلب را كه موجب فروپاشي شوراي شهر شدم، تكذيب مي‌‏كنم و انحلال اين شورا را محكوم مي‌‏كنم و حاضرم از عملكرد خود در شورا دفاع كنم.
وي در خصوص مذاكره با آمريكا گفت: مذاكره با آمريكا هدف نيست، هر چيزي كه به نفع منافع ايران باشد، از آن حمايت خواهم كرد ولو اينكه در گرو مذاكره با آمريكا باشد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22562

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراهيم اصغرزاده: شوراي نگهبان حق ندارد از ابزار نظارت استصوابي استفاده كند، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005