Click for Amazing Phone Card








جمعه 16 اردیبهشت 1384

لاريجاني: پاي مديران سياسي را از اقتصاد بيرون بكشيم، ايسنا

- به درخواست خودم درج خاطراتم در روزنامه جام جم متوقف شده است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

علي لاريجاني گفت: اگر مي‌خواهيم با فساد اقتصادي مبارزه كنيم بايد ابتدا از مديران شروع كنيم چرا كه برخي مديران با داشتن قدرت سياسي وارد عرصه اقتصاد شده‌اند و همين امر موجب به‌وجود آمدن فساد اقتصادي در كشور مي‌شود؛ ما بايد پاي مديران سياسي را از اقتصاد بيرون بكشيم.


به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، علي لاريجاني در ادامه نگراني آمريكا را از ايران به سه دليل عمده تقسيم كرد و گفت: داشتن موقعيت ژئوپليتيك برجسته، داشتن عنصر الهام‌بخش كه در وجود و ذات ايراني‌هاست و داشتن ظرفيتها و تجربه از اين دلايل است.


نامزد نهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري كه در جمع دانشجويان دانشگاه تبريز سخن مي‌گفت، عنصر الهام بخش را قدرت نظام دانست و افزود : اگر ما دست از اين عنصر بر‌داريم، دقيقا همان چيزي است كه دشمن خواسته و ما در اختيارش قرار داده‌ايم، چرا كه آنها مي‌دانند ايران در آستانه يك جهش بزرگي از نظر اقتصادي قرار گرفته است .

وي بالابردن سطح آموزش و توان فكري را يكي از مهمترين روشهاي مقابله با تهديد دشمنان دانست.


لاريجاني در ادامه مبارزه با مديران فاسد را لطمه‌زدن به نظام ندانست و تصريح كرد :اين را كه مي‌گويند اين دعواها به ضرر نظام تمام مي‌شود قبول ندارم، چرا كه همين دعواها و اخراج برخي از مديران باعث مي‌شود كه حساب كار دست ديگران بيايد. ما بايد به مديرانمان ياد بدهيم كه با يك اشل حقوق ثابت و هم سطح در جامعه بتوانند كار كنند. در غير اين صورت، همانند مردم عادي در بيرون از نهادهاي دولتي در كشور فعاليت كنند.


وي در ادامه در پاسخ به سوال دانشجويي گفت : بحث فقر و تورم به كمبود بودجه و نقدينگي دولت برمي‌گردد و باعث مي‌شود كه تورم روزبه‌روز افزايش يابد. از سوي ديگر دولت به دليل انشعاب‌هاي زيادي كه در درون خود دارد باعث شده تورم افزايش يابد. دليل آن هم اين است كه بودجه كشور كفاف اداره آن را نمي‌دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لاريجاني در پاسخ به سوال دانشجوي ديگري مبني بر اين‌كه «دولت اميد» چه تدبيري براي همسو كردن نگرش‌هاي مختلف در نظام دارد، گفت :سمت گيري، اگر به سوي فقر زدايي و عدالت خواهي باشد مي‌توانيم نگرشها را هدايت كنيم .


وي همچنين در خصوص برنامه هسته‌اي ايران گفت : برنامه هسته‌اي برنامه‌اي بوده است كه به جوانان كشور مربوط است. ما در فن‌آوري هسته‌اي توانسته‌ايم به جهانيان ثابت كنيم كه با داشتن نخبگاني در اين زمينه مي‌توانيم به اين فن‌آوري مهم نيز دست پيدا كنيم. به نظر من برنامه هسته‌اي يك برنامه ملي است و بايد آن را به‌دست آوريم.


لاريجاني در پاسخ به سوال دانشجويي مبني براين‌ كه دليل شما در چاپ زندگي نامه‌تان در روزنامه جام‌جم چيست ؟ گفت : اين پيشنهاد مدير عامل روزنامه جام‌جم بود كه يك سال و نيم پيش از من گرفته است و آن را چاپ مي‌كند و هيچ ربطي به مساله انتخابات ندارد. اين را هم اضافه كنم كه به درخواست خودم درج خاطرات در روزنامه جام جم متوقف شده است .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22125

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجاني: پاي مديران سياسي را از اقتصاد بيرون بكشيم، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005