Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 8 اردیبهشت 1384

محتشمي پور: استمرار اصلاحات نبايد صوري و ظاهري باشد، ايرنا

رشت، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۰۸‬

داخلي. سياسي. انتخابات ‪۸۴‬
رييس ستاد انتخابات "مهدي كروبي" گفت: استمرار اصلاحات نبايد صوري و ظاهري باشد بلكه بايد به آن عمق و ريشه داد.

حجت‌الاسلام "سيدعلي‌اكبر محتشمي پور" چهارشنبه‌شب در جمع اعضاي ستادهاي انتخاباتي كروبي در گيلان افزود: بايد تمام تلاش‌ها براي استمرار و ادامه و نهادينه‌شدن اصلاحات باشد تا با تغيير چهره‌ها، در آن انحراف حاصل نشود.

به‌گفته وي، اصلاحات حركتي غير قابل‌انعطاف و خشن نيست بلكه حركتي قانونمند در قالب تعامل سازنده به همراه جرات و جسارت است.

محتشمي‌پور اظهار داشت: براي اصلاحات و ايجاد تحول در جامعه در چارچوب انقلاب و افكار امام (ره) تلاش فراوان شده است، اما پس از رحلت امام، شاهد زاويه‌اي در ارتباط با روند انقلاب و انديشه و افكار حضرت امام بوديم.

وي اضافه كرد: اين زاويه چنانچه مي‌خواست ادامه يابد رفته رفته پايگاه مردمي انقلاب و نظام كه با رهبري امام و قيام يكپارچه ملت ايران شالوده آن پايه‌ريزي شده بود، دچار فرسايش مي‌شد.

وي يادآورشد: يكي از علامت‌هاي اين فرسايش، افت كمي و كيفي انتخابات رياست جمهوري تا قبل از سال ‪ ۱۳۷۶‬بود.

محتشمي‌پور، با اشاره به ميزان آراي واجدين شركت‌كننده در انتخابات رياست جمهوري در زمان امام و پس از آن، اضافه كرد: آراي انتخابات رياست جمهوري در دوران امام با توجه به جمعيت كشور، بالاي ‪ ۱۷‬ميليون نفر بود و روساي جمهور با آراي ‪ ۱۱‬ميليون به بالا انتخاب شدند.

وي افزود: در دوره ششم انتخابات رياست جمهوري و زماني كه آقاي هاشمي براي بار دوم به صحنه آمد، ما شاهد يك افت از نظر راي بوديم.

رييس ستاد انتخابات كروبي اضافه كرد: افت چشمگير آراي رييس جمهور در دوره ششم به ميزان يك سوم نسبت به دوره پنجم و رسيدن اين راي از ‪۱۷‬ ميليون به ‪ ۱۰‬ميليون، نشان‌دهنده زاويه‌اي بود كه حاصل شد.

محتشمي‌پور گفت: در دوم خرداد ‪ ،۷۶‬مطرح شدن آقاي خاتمي كه چهره‌اي كاملا متفاوت از نظر تفكر و انديشه و منش بود موجب شد تا آراي مردم چشمگير شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اضافه كرد: بازگشت به تفكر امام و برگشتن آن زاويه و توجه به اين امر كه نكته ثقل نظام و انقلاب، مردم هستند موجب شد، تا بار ديگر مردم به صحنه بيايند و آرا از حدود ‪ ۱۷‬ميليون به ‪ ۳۰‬ميليون برسد.

محتشمي‌پور گفت: آقاي كروبي داراي ويژگي‌هاي خاصي است كه در بعد استمرار اصلاحات بسيار موثر است و ايشان با تجربه، قانونگرايي و قاطعيتي كه دارد، مي‌تواند اصلاحات را تضمين كند.

وي در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران در خصوص اينكه چه توجيهي براي وجود كانديداهاي مختلف از سوي اصلاح طلبان وجود دارد، افزود: يكي از ويژگي‌هاي جبهه اصلاحات، اعلام مواضع آنان بصورت شفاف و روشن است.

محتشمي‌پور تصريح كرد: از درون اصلاحات دو كانديدا با خط و مشي مشخص وارد صحنه شدند و هر دو نيز به صراحت اعلام كردند كه تا پايان كار حضور خواهند داشت و اين چيزي است كه در بين محافظه‌كاران تاكنون به نتيجه نرسيده است و آنها مردد هستند.

وي اضافه كرد: اعلام دو كانديدا از دو ديدگاه در درون جبهه اصلاحات دليل بر منطقي بودن عمل آنها است و اين موجب مي‌شود تا تمامي كساني كه اصلاحات را قبول دارند وارد صحنه انتخابات شوند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21710

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محتشمي پور: استمرار اصلاحات نبايد صوري و ظاهري باشد، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005