Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 1 اردیبهشت 1384

محتشمی: جنتی در اثر کبر سن برخي از مسائل را فراموش كرده واز حدود و وظايفش خارج شده؛ همه بايد اعتراض كنيم، ولي همگي خفه شده‌ايم، امروز

يك عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز در واكنش به اظهارات جنتي در نماز جمعه تهران، با انتقاد شديد از وي ابراز عقيده كرد كه او در اثر كبر سن برخي از مسائل را فراموش كرده و در خطبه‌هاي نماز جمعه از حدود و وظايفش خارج شده است.
به گزارش ايسنا علي‌اكبر محتشمي‌پور، رييس ستاد انتخاباتي مهدي كروبي كه در جمع دانشجويان دانشگاه اروميه سخن مي‌گفت، در پاسخ به سوالي درباره اظهارات جمعه گذشته دبير شوراي نگهبان خاطرنشان ساخت: كساني با نام اسلام با جامعه برخورد مي‌كنند و اين در حالي است كه ايشان يك عضو شوراي نگهبان است، نه بيش و نه كم، لذا به عنوان خطيب جمعه حق توهين به قضات و صدور حكم قضايي را ندارد.
وي افزود: هر كس در هر جايگاهي قرار مي‌گيرد داراي وظايفي است و بايد به آنها عمل كند، نماز جمعه نيز جايگاهي نيست كه كسي چنين مسائلي را مطرح كند.
محتشمي‌پور تصريح كرد: اين اقدام آقاي جنتي خروج از اين جايگاه است.
او برخي از اظهارنظرها را موجب خدشه‌دارشدن آبروي اسلام، مسلمين و عزت كشور خواند.
وي اضافه كرد: ما به عنوان يك مسلمان نبايد اجازه‌ دهيم چنين مباحثي را مطرح كنند و همه بايد اعتراض كنيم، ولي همگي خفه شده‌ايم.
اين عضو مجمع روحانيون مبارز در ادامه با اشاره به حضور احتمالي هاشمي رفسنجاني در عرصه انتخابات نهم رياست‌جمهوري اظهار داشت: تحليل‌هايي وجود دارد كه هاشمي در صورتي مي‌آيد كه يقين داشته باشد راي مرحله اول را از آن خود مي‌كند كه در اين صورت، رقباي وي بايد از صحنه خارج شوند، كه منطقي نيست.
وي ادامه داد: هاشمي در صورت ترديد در راي آوردن در مرحله اول ، تنها ممكن است با ريسك كردن در صحنه حاضر شود.
محتشمی پور در پاسخ به سوالي درخصوص احتمال حضور مهندس موسوي در عرصه‌ي انتخابات آتي خاطرنشان ساخت: علي‌رغم اين‌كه مجمع روحانيون مبارز با ايشان ملاقات‌هايي ترتيب دادند و از ايشان براي حضور در انتخابات دعوت كردند، ولي مهندس موسوي از پذيرفتن كانديداتوري امتناع و اعلام كردند كه گروه‌ها به فكر كانديداتوري خود باشند.
عضو مجمع روحانيون مبارز در ادامه، اجماع جبهه‌ي اصلاحات را مورد بحث قرار داد و گفت: در جبهه‌ي اصلاحات دو كانديداي مطرح وجود دارد و طي جلساتي كه بين ستادهاي آنها برگزار شده توافق شده كه از كانديداي خود قاطعانه حمايت نماييم.
وي اضافه كرد: اگر يكي از كانديداها جبهه‌ي اصلاحات به دور دوم راه يابد جبهه‌ي اصلاحات به طور كامل از وي حمايت مي‌كند.
او در پاسخ به سوالي درخصوص ردصلاحيت‌ها نيز گفت: جبهه‌ي اصلاحات اصلا ردصلاحيت نمي‌خواهد كه اميدواري به اجماع مشاركت و سازمان مجاهدين با گروه‌هاي حامي كروبي داشته باشد و لذا اميدواريم انتخاباتي سالم و رقابتي در كشور برگزار شود.
محتشمي‌پور آنچه آن را عدم دخالت شوراي نگهبان در امور اجرايي و حركت‌هاي فراقانوني ناميد، مايه‌ي برگزاري انتخابات آزاد و رقابتي دانست و تصريح كرد: اگر شوراي نگهبان بخواهد حركتي در جهت ردصلاحيت معين انجام دهد، نه تنها به چهره‌ي معين خدشه‌اي وارد نمي‌شود بلكه در اذهان عمومي چهره‌ي شوراي نگهبان مخدوش مي‌شود.
وي ادامه داد: كروبي و همه‌ي دوستان مصمم هستند در برابر چنين اقداماتي كه از سوي شوراي نگهبان انجام مي‌گيرد ايستادگي و اعتراض كنند و اجازه ندهند انتخابات از شرايط سالم و رقابتي خارج شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس ستاد انتخاباتي مهدي كروبي در بخش ديگري از اين نشست خبري با بيان اين‌كه كروبي تنها كسي است كه توانايي ادامه‌ي اصلاحات را دارد، افزود: اگر در ميان مديران و سياستمداران كسي باشد كه بتواند اصلاحات را ادامه دهد، آن شخص كروبي است؛ چرا كه وي پشتوانه‌ي 45 ساله‌ي مبارزه و حركت‌هاي انقلابي دارد و در زندگي سياسي خود نيز فردي قاطع است.
وي اضافه كرد: مصدر قوه‌ي مجريه با قوه‌ي مقننه تفاوت‌هاي بسيار دارد و به جايي نخواهيد رسيد كه نيازي به حكم حكومتي باشد.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005