Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 29 فروردین 1384

كروبي: اميدوارم حادثه اي كه در انتخابات مجلس هفتم رخ داد ديگر تكرار نشود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


مهدي كروبي در ادامه سفر به ايلام در جمع رؤساي تعدادي از قبايلي كه به ديدارش آمده بودند، نقش ايلات در جنگ و مقاومت آنها را در مقابل حملات صدام بسيار مؤثر خواند و گفت: اينكه مسؤولان همواره از نقش ايلات تعريف كرده‌اند به دليل شهامت، شجاعت و فداكاري‌هاي شما بوده است.


به گزارش خبرنگار ايسنا، وي به ايل ملكشاهي كه خواستار شهرستان‌شدن منطقه‌ي خود بودند، گفت: ايستادگي و مقاومت اين ايل در ابتداي جنگ كه به مانند سدي در برابر صداميان ايستاد، مورد تقدير همه‌ي مسؤولان و از جمله نمايندگان در مجلس اول بوده است كه در متن مذاكرات مجلس ثبت شده است. شما بدانيد فرزندانتان به پدرانشان و فداكاري‌هاي آنها افتخار خواهند كرد.


وي در بخشي از سخنان خود در مورد اظهارات يكي از افراد كه درباره رد صلاحيت خود پرسيد، گفت: از سال 1368 تا به حال همواره مطالبي راجع به رد صلاحيت‌ها گفته و نوشته‌ام و شما آنها را مي‌دانيد. اگر بخواهند اينها را جمع‌آوري كنند يك كتاب قطور خواهد شد.


رييس مجلس ششم در مورد رد صلاحيت‌ها در انتخابات مجلس هفتم، گفت: حادثه‌اي كه در انتخابات مجلس هفتم رخ داد يك حادثه‌ي استثنايي بود كه اميدوارم ديگر تكرار نشود.


وي همچنين در مورد خانواده‌هاي شهدا كه برخي از آنها در جلسه حاضر بودند، اظهار داشت: امام (ره)همواره نسبت به خانواده‌هاي شهدا توجه ويژه داشتند و نسبت به فاصله گرفتن دولتمردان از آنها هشدار مي‌دادند. در حاليكه نبايد فداكاري و ايثارگري اين خانواده‌ها و تقديم شهدايشان فراموش شود. چراكه ما همواره به چنين فداكاري‌هايي براي كشورمان نياز داريم، حتي اگر نياز هم نداشته باشيم، بايد قدرشناس اين فداكاري‌ها باشيم.


وي در ادامه گفت: آنچه كه مورد نظر حضرت امام بود، در مورد خانواده‌هاي شهدا انجام نشده است.


در ادامه يكي از نمايندهگان خانواده‌ي شهداي حاضر اعلام كرد كه حمايت از كروبي به مفهوم ادامه‌ي راه شهيدان است و ما در انتخابات از وي حمايت مي‌كنيم.


در ادامه كروبي گفت: من از همه‌ي مسؤولان بيشتر با وضعيت خانواده‌هاي شهدا آشنا بوده‌ام چرا كه از سال 57 تا 71 رييس بنياد شهيد بودم اما از 71 به بعد هم هيچ‌گاه ارتباط خود را با آنها قطع نكردم. با مشكلات اين خانواده‌ها آشنا هستم و آنها را درك مي‌كنم. ما نبايد طوري رفتار كنيم كه آنها تصور كنند فراموش‌شده هستند.


كروبي همچنين در مورد سخنان يكي از حضار درباره آزادي، گفت: تا جايي كه در توان داشته‌ام براي آزادي انديشه، رقابت جدي و ايجاد فضاي باز تلاش كرده و خواهم كرد. اگر بخواهيم نظام حكومت و دولت از كژي‌ها و انحرافات مصون بماند و خداي ناكرده به سوي استبداد و ديكتاتوري نرود، مهمترين وسيله، ايجاد تشكلهاي سياسي و به طبع آن، اعمال نظارت اين تشكلهاست. البته تشكلها هم بايد فرهنگ و آداب جامعه و مسائل ديني و حساسيتهاي آن را در عين پرهيز از واپس‌گرايي در نظر داشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا پس از آن كروبي در جمع خبرنگاران حاضر شد، در مورد اجماع اصلاح‌طلبان گفت: من پيش از اينكه اعلام كانديداتوري كنم براي حضور مهندس موسوي و ورود او به صحنه تلاش كردم و در دوره‌ي خاتمي هم براي پرهيز از اختلافات سعي فراوان داشتم، اما امروز خود كانديدا هستم و براي كانديداتوري هم مشورت و فكر كرده‌ام. اگر بگويم اجماع خوب است به مفهوم آن مي‌شود كه همه را به اجماع با خود دعوت مي‌كنم. اما من اين كار را نمي‌كنم، به علاوه اينكه اگر تعداد كانديداها طوري باشد كه رقابت جدي و سالم ايجاد شود، اشكال ندارد. بايد در نظر داشت كه كانديداها حرمت همديگر را حفظ كنند تا خداي ناكرده كدورتي ايجاد نشود و فاصله‌اي ايجاد نكنند زيرا افراد ممكن است در آينده بازهم با هم كار كنند، اما نبايد طوري رفتار كنيم كه رقابتها به مرور ناسالم شود و يا كساني كه در پي ايجاد شك و ترديد و سرخوردگي هستند، موفق شوند.


وي حضور هرچه بيشتر مردم در انتخابات را عاملي براي تقويت رييس‌جمهور آينده و رأي بالا كه باعث تقويت قدرت وي مي‌شود، برشمرد و بر تلاش همه‌ي كانديداها براي افزايش مشاركت مردمي، به‌عنوان اولين هدف تأكيد كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21201

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كروبي: اميدوارم حادثه اي كه در انتخابات مجلس هفتم رخ داد ديگر تكرار نشود، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005