Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 15 بهمن 1383

كروبي: اصلاح‌طلبان با سه كانديدا؛ من، معين و زمزمه‌هايي از حضور عارف شنيده‌ام، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
دبيركل مجمع روحانيون مبارز با بيان اينكه انقلاب اسلامي تداوم و استقرار دارد، گفت: انقلاب اسلامي يك جريان ديني بوجود آورد كه اكنون تفكر امام چه در جهان اسلام و چه خارج از آن به چشم مي‌خورد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت الاسلام‌والمسلمين مهدي كروبي صبح روز چهارشنبه طي سخناني در ديدار با اعضاي اتحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل، با تاكيد بر اين كه فكر و انديشه‌ي امام زنده است، خاطرنشان كرد كه هرچند بسياري از ياران ايشان شهيد شده و با به دليل شرايط بالاي سني از صحنه كنار رفته‌اند و يا به صورت طبيعي افرادي جايگزين آن‌ها شدند - كه شايد دوران انقلاب و دفاع مقدس را نديده باشند - اما آن‌ها به آرمان‌ها و افكار امام معتقد و پايبندند.

وي با بيان اين كه امام هميشه بر انتقادپذيري مسوولان تاكيد ويژه داشتند، ادامه داد: ايشان به مسوولان مي‌گفتند به انتقادات مردم توجه كنيد، هرچند اين انتقادات صحيح نباشد. امام در انتخابات سعي بر ايجاد فضاي رقابتي و تاكيد بر شايسته‌سالاري داشتند و هميشه مي‌گفتند ميزان آراي مردم است. اصولاگرايي، اصلاحات و مردم‌سالاري كه اكنون مطرح است در سخنان امام نمود داشت.

وي خاطرنشان كرد: وضعيت كنوني كشور خوب است و علي‌رغم برخي اختلافات وحدت وجود دارد چراكه هنوز آرمان‌هاي امام حاكم است و مسوولان به آن‌ها پايبند هستند. نقاط ضعفي نيز وجود دارد كه مي‌توانيم جبران كنيم.

وي هم چنين تاكيد كرد: امام به شدت به قانون پايبند بودند و سعي مي‌كردند ساده‌زيستي را رعايت كنند.

كروبي با اشاره به شرايط منطقه و با بيان اين كه شرايط دشواري با وجود دشمن در دو طرف ما حاكم است، گفت: ولي ما نيروي مسلح قوي و نيرومند داريم و به پشتوانه‌ي مردمي نيز اميدواريم و نگراني از بابت تهديدها نداريم. البته مسلمانان بايد هميشه هوشياري خود را حفظ كنند و مواظب خطراتي كه آن‌ها را تهديد مي‌كند باشند.
يكي از اين تهديدات بازدارندگي مردم از مشاركت حداكثري در انتخابات است، زيرا دنيا اكنون به نظاره‌ي ايران نشسته است تا ببيند مردم چگونه در انتخابات شركت مي‌كنند.

اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري، ادامه داد: سعي مي‌كنم از تمام نيروهاي دلسوز استفاده كنم و از آن‌ها نظر و مشاوره بخواهم. معتقدم با تنگ‌نظري، انحصارطلبي و باندبازي مشكلات حل نمي‌شود و بسياري از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي كشور بيهوده به هرز مي‌رود. تاكيد ويژه بر رابطه‌ي مديريت كشور با دانشگاه دارم و فكر مي‌كنم كه بايد ارتباط اين دو نسبت به قبل بيشتر شود.

وي با تاكيد بر پايبندي افراد به اصول انقلاب و آرمان‌هاي امام، گفت: من خود حزب‌اللهي هستم، البته يك حزب‌اللهي صريح، شفاف و مترقي؛ با آنكه داراي ديدگاه و گرايش خاص سياسي هستم ولي معتقدم دخالت گرايش‌هاي سياسي به عملكردها آسيب مي‌زند و منافع ملي را به خطر مي‌اندازد.

كروبي با بيان اينكه مديران آينده بايد داراي قدرت، صلابت، مديريت و وحدت باشند، گفت: سعي مي‌كنم در كابينه‌ي خود از چنين افراد و مديراني استفاده كنم و از تمام نيروهاي دلسوز مشاوره بگيرم. البته اكنون نمي‌خواهم در اين زمينه‌ چيزي بگويم و صحبت در مورد كابينه را به بعد از 27 خرداد موكول مي‌كنم و در آن زمان مشورت و گفت‌وگوي وسيعي در مورد كابينه خواهم كرد.

وي تاكيد كرد كه پس از آن كه جبهه‌ي اصلاحات از دو نفر دعوت كرد، كانديداتوري رياست جمهوري را بپذيرند و آن‌ها نپذيرفتند، با دوستان مشورت كرده و براي انجام وظيفه و با هدف پيروزي وارد صحنه انتخابات شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري، گفت: همه بايد سعي كنيم انتخاباتي رقابتي داشته باشيم، اينكه ديگري بيايد و ديگران به خاطر او كنار بروند درست نيست، قبول ندارم؛ انتخابات بايد به صورت جدي و رقابتي برگزار شود و شرايط جهاني نيز به ما تحميل مي‌كند كه انتخاباتي رقابتي داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت الاسلام‌والمسلمين مهدي كروبي در حاشيه‌ي اين مراسم در جمع خبرنگاران، پيشنهاد تشكيل هيات مصلحت سنجي را پيشنهاد خوبي دانست و گفت: خباز - كه خود چنين پيشنهادي را مطرح كرده - گفته كه بيشترين نظرات معطوف به كروبي است، من بعد از بررسي‌هاي طولاني تصميم‌گرفتم وارد صحنه‌ي انتخابات شوم؛ تصميم‌گيري نهايي برعهده‌ي مردم در پاي صندوق‌هاي راي است.

وي در مورد اظهاراتي مبني بر اين كه حدود 60 درصد از نيروهاي اصلاح‌طلب طرفدار كروبي هستند و اين كه آيا تا انتخابات برطرفداران وي افزوده خواهد ‌شد، به مدت باقي مانده تا انتخابات اشاره كرد و گفت: جامعه آزاد است، آرا نيز متفاوت است، البته حدس مي‌زنم تا انتخابات طرفداران من زيادتر شوند.

كروبي هم‌چنين در مورد احتمال اجماع در بين نيروهاي اصلاح‌طلب، گفت: اجماع خوب است ولي من فكر مي‌كنم كه اصلاح طلبان با سه كانديدا وارد انتخابات شوند؛ من و معين به صورت رسمي اعلام حضور كرده‌ايم و زمزمه‌هايي در مورد حضور عارف در صحنه‌ي انتخابات شنيده‌ام.

وي در مورد حضور خود در اوركات گفت: دوستان اين كار را انجام داده‌اند؛ البته اين كار قبل از انتخابات صورت گرفت و از آن اطلاع نداشتم، كساني كه اين كار را انجام داده‌اند به من لطف كردند و من خود در جريان اين كار نبودم.

وي در مورد نظر سنجي‌ها گفت: نظرسنجي خوب است؛ اما نظر سنجي واقعي در پاي صندوق‌هاي راي و توسط مردم صورت مي‌گيرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20695

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كروبي: اصلاح‌طلبان با سه كانديدا؛ من، معين و زمزمه‌هايي از حضور عارف شنيده‌ام، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005