Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 10 فروردین 1384

لاريجاني: اقوام ايراني جزء‌‏لاينفك هويت ملي كشورند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

مردم تركمن يكي از اقوام پرشور حماسي و با معرفت در اير ان عزيز هستند و معنويت و اخلاق سرشار آنان حكايت از علايق ديني تركمن ها دارد.

به گزارش ايلنا, دكتر علي لاريجاني, در ادامه ديدار از استان گيلان وارد شهر "آق قلا" شد و با مردم صميمي اين شهر ديدار كرد.
دكتر لاريجاني, طي سخناني كه در جمع اهل تسنن شهر آق‌‏قلا ايراد كرد, به تجليل از نقش مردم تركمن پرداخت و گفت: مردم تركمن يكي از اقوام پر شور و با معرفت در ايران هستند.
وي, با اشاره به خصوصيات برجسته و اخلاقي مردم تركمن از جمله احترام به بزرگان و سالمندان , گفت: احترام به بزرگان نزد تركمن‌‏ها بيش از ساير اقوام است و از سنت‌‏هاي حسنه ماخوذ از اسلام به شمار مي‌‏رود.
دكتر لاريجاني, با تاكيد بر اين كه كشور ايران چتري براي همه اقوام مختلف است, گفت‌‏: در زمان رژيم ستم‌‏شاهي حقوق تركمن‌‏ها رعايت نمي‌‏شد و فشار بر تركمن‌‏ها زياد بود ؛ اما امروز اين‌‏گونه نيست و حتي مدارس علميه اهل تسنن نيز براي تركمن‌‏ها داير است و امروز به بركت انقلاب اسلامي جوانان مومن و با استعداد تركمن در ميادين علمي سراسر كشور حضور دارند و در آينده كشور و عرصه پيشرفت و تعالي ايران حضور خواهند داشت.
به گفته دكتر لاريجاني, نخبگان اقوام مختلف از جمله تركمن‌‏ها براي همه ايرانيان ارزشمند هستند و اصولا هويت ملي ما جداي از هويت اقوام ترك, تركمن , بلوچ , لر و ساير اقوام نيست.
وي افزود: امروز ايران به دليل نيروهاي متخصصي كه در آغوش خود پرورش داده, ظرفيت لازم براي جهش بزرگ به سمت انقلاب تكنولوژيك را فراهم كرده است و اين ظرفيتي است كه اگر بخواهيم استقلال ملي خود را حفظ كنيم و سطح كشورمان را به تراز اول برسانيم, بايد از آن بهره جست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دكتر لاريجاني, با ابراز اميدواري نسبت به آينده درخشان ايران اسلامي, گفت: مديراني كه در "دولت اميد" بر سر كار خواهند آمد انسان هايي پايبند به اسلام معتقد به عدالت و متكي بر نخبگان داخلي خواهند بود.
دكتر لاريجاني, در پايان سخنراني خود در شهر آق‌‏قلا به سوالات شركت‌‏كنندگان در زمينه‌‏هاي مختلف پاسخ گفت و از جمله به دوره تصدي مسووليت خود در صدا و سيما اشاره كرد و افزود: تمام تلاش خود را به كار گرفتيم تا صدا و سيما بتواند در جهت شكوفايي فرهنگ ها و آداب و رسوم و ادبيات اقوام مختلف ايراني حركت كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20846

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجاني: اقوام ايراني جزء‌‏لاينفك هويت ملي كشورند، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005