Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 10 اسفند 1383

معرفي كانديدا از سوي دفتر تحكيم وحدت در انتخابات رياست‌‏جمهوري امري نزديك به محال است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران


مسئول مركز مطالعات و تحقيقات استراتژيك دفتر تحكيم وحدت، گفت: فرآيند انتخابات به عنوان يكي از مهمترين ابزارهاي مبارزه مدني و دموكراتيك است كه از سوي ديگر، رفتار نهادهاي ناقض دموكراتيك و دخالت مستقيم آنها در اجراي انتخابات، ترديد جدي در مثمر ثمر بودن انتخابات به‌‏وجود آورده است.
مجيد حاجي‌‏بابايي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه جنبش دانشجويي در يك وضعيت مرزي قرار گرفته است، گفت: مثمر ثمرنبودن انتخابات غير دموكراتيك، تصميم‌‏گيري درباره چگونگي ورود به فرآيند انتخابات را براي جنبش دانشجويي ايران مشكل كرده است.
حاجي بابايي با بيان اينكه دو ديدگاه درباره انتخابات رياست‌‏جمهوري آينده مطرح شده است، اظهار داشت: گروهي معتقد به عدم شركت در انتخابات بوده و آن را بهترين راه براي مبارزه منفي با ساختارهاي ناقض رأي مردم مي‌‏داند.
وي ادامه داد: گروه ديگر معتقد است چون راهكار مشخصي براي پس از روند عدم شركت مردم در انتخابات وجود ندارد و بيشتر نوعي انفعال در جامعه تئوريزه مي‌‏شود، لذا در پي آن است كه از حداقل‌‏هاي موجود تا ايجاد يك جامعه مدني قدرتمند پاسداري كند. به همين دليل يك دست‌‏شدن حاكميت را به معني از بين رفتن فضاي تنفسي جامعه مدني و حاکمیت استبداد ارزيابي مي‌‏كنند و تأثيرگذاري در انتخابات به منظور جلوگيري از حاكميت اقتدارگرايان را، يك ضرورت مي‌‏دانند.
حاجي‌‏بابايي دوري از عملكرد حزبي و نقد قدرت را به عنوان يك اصل پذيرفته شده در جنبش دانشجويي دانست و اظهار داشت: به علت تئوري دوري از قدرت جنبش دانشجويي، در اين دوره انتخابات رياست جمهوري معرفي كانديدا از سوي تشكل‌‏هاي دانشجويي امري نزديك به محال است و حتي آنها كه معتقد به تأثيرگذاري در انتخابات براي شكست اقتدارگرايان هستند و بر كار فرهنگي_سياسي و ارايه تحليل‌‏هاي آشكار به جامعه، جهت تصميم‌‏گيري بهتر و مطلوب تأكيد مي‌‏كنند.
حاجي بابايي تصريح كرد: تاكنون استدلال‌‏هاي ارايه شده با تكيه بر شناخت و تحليل شخصی افراد از فضاي سياسي ايران بوده است و هر كس نيز نظر خود را به عنوان نظر جنبش دانشجويي ايران مطرح و چنين القا مي‌‏كند كه اكثريت با نظر او موافق هستند.
وي در مورد مشي و فعاليت‌‏هاي دفتر تحكيم وحدت در خصوص نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري، اظهار داشت: مركز مطالعات و تحقيقات استراتژيك دفتر تحكيم وحدت به منظور جلوگيري از مغالطه‌‏هاي صورت گرفته و جلوگيري از سوء استفاده از عنوان نمايندگان جنبش دانشجويي ايران، در نظر دارد تا در دو مرحله با مطالعات ميداني و نظرسنجي‌‏هاي علمي از تمامي دانشگاه‌‏هاي ايران، ديدگاه‌‏ها و نظرات دانشجويان را درباره انتخابات بدست آورده تا مبناي عمل كساني باشد كه مي‌‏خواهند به نام جنبش دانشجويي ايران اظهار نظر كنند.
وي در خصوص اين نظرسنجي توضيح داد: با انجام اين نظرسنجي‌‏ها كساني كه از دانشگاه و دانشجويان جامانده‌‏اند و ذهنيت‌‏هاي خود را به نام دانشجويان القا مي‌‏كنند، شناخته مي‌‏شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حاجي بابايي در پايان تأكيد كرد: اين نظرسنجي با همكاري معاونت پژوهشي جهاد دانشگاهي يكي از دانشگاه‌‏هاي تهران و زير نظر برجسته‌‏ترين جامعه شناسان انجام خواهد شد و داده‌‏هاي آن به صورت شفاف و آشكار در اختيار افكار عمومي و دانشجويان قرار خواهد گرفت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20774

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معرفي كانديدا از سوي دفتر تحكيم وحدت در انتخابات رياست‌‏جمهوري امري نزديك به محال است، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005