Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 4 اسفند 1383

سحرخيز: نمي‌شود معين را نماينده اصلاح طلب‌هاي ايران عنوان كرد، فارس

خبرگزاري فارس: عضو شوراي مركزي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات با بيان اينكه جنبش اصلاحات طيفي وسيع با برنامه هاي بعضاً متضاد است، گفت: نمي‌شود آقاي معين را به همين راحتي نماينده جنبش اصلاحات و يا اصلاح طلب‌هاي ايران عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس عيسي سحرخيز عضو شوراي مركزي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات كه با راديو آلمان سخن مي‌گفت، پيرامون شاخص‌هاي اصلاح طلبانه مصطفي معين كانديداي حزب مشاركت در انتخابات آينده رياست جمهوري ايران گفت: اگر جنبش اصلاحات و كساني را كه از آقاي خاتمي حمايت كردند و به او راي دادند يك طيف وسيع ببينيم، آنها راهكارها و راهبردهاي خاص خود را كه در مواردي مي‌تواند متضاد باشد بيان مي‌كنند.
وي افزود: اينك شاهد هستيم كه در همين جريان گروههاي هجده گانه گروهي چسبندگي بيشتري به محافظه كارها داشته و اينك نماينده محافظ كار يعني جناب آقاي هاشمي رفسنجاني را برگزيده است و يك گروه صحبت حمايت از آقاي كروبي را مي‌كند و گروههاي كوچكتري هم وجود دارند كه از ميان يك گروه هم كه بخشي از نيروهاي اصلاح طلب و پيگير و پيشرو آنهاست از آقاي معين حمايت مي‌كند.
سحر خيز تصريح كرد: در همين طيف جنبش اصلاحات هنوز كساني را هم داريم كه نامزدهاي خودشان را معرفي نكرده‌اند و در حال بررسي هستند تا يك نامزد به شرطي كه برنامه‌هاي انها را از سربگيرد يا قول اجرايش را بدهد، مطرح كنند.
وي گفت: در واقع هنوز اصلاح طلبان وارد كارزار نشده‌اند كه متاسفانه زمان براي ورود دارد دير مي‌شود ولي گروه ديگري را داريم كه بحث تحريم انتخابات و شركت نكردن در انتخابات را مطرح مي‌كنند.
عضو شوراي مركزي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات با اشاره به اينكه بعضي كلاً انتخابات را مردود مي‌دانند و حتي بحث رفراندوم را مطرح مي‌كنند، افزود: بعضي‌ها حضور در انتخابات را مشروط مي‌دانند واين نشان مي‌دهد كه با يك طيف بسيار گسترده‌اي مواجه هستيم كه از لحاظ شركت يا عدم شركت اختلاف نظر دارند و از سوي ديگر اين فضا كمك كرده تا ميان اصلاح طلب‌ها يك مرزبندي و خط بندي كه تا پيش از اين روشن نبود و ملاحظات سياسي جلوي بيان آن را مي‌گرفت، مشخص شود.
وي با تاكيد بر اينكه اهداف و برنامه ‌هاي اصلاح طلبان با هم سازگاري و همخواني ندارد، گفت: اينك به روشني شاهديم كه ديگر دسته‌بندي‌هاي گروههاي اصلاح طلب مانند گذشته كنار رفته و يك دسته بندي‌ جديد ايجاد شده است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه گزينه جديد اصلاح طلبان چگونه مي‌تواند درباره دو مانع محدوديت اختيارات رياست جمهوري و حق نظارت استصوابي شوراي نگهبان رفتار كند تا مانند خاتمي براي پيشبرد پروژه‌هاي اصلاحي وي به همان فرجامي دچار نشود كه به قول خاتمي به يك تداركاتچي نظام تبديل نشود؟ گفت: آقاي خاتمي وقتي كه آن لوايح را در دستور كار خودش قرار داد به دليل اينكه پيگيري لازم را براي اجرايي شدن آن از طريق استفاده از نيروي مردم نكرد در واقع عرصه را واگذاشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سحر خيز افزود: ايشان در زماني مي‌خواست اين كار را بكند كه مجلس ششم و اكثريت اصلاح طلب در آنجا حاكم بود و طبيعتاً مي‌توانست اين كار را پيش ببرد كه نبرد، ولي مشكل آقاي معين يا هر كس ديگري كه از طرف اصلاح طلب‌ها رئيس جمهور شود اين است كه بايد در شرايطي كه مجلس هفتم روي كار است كار كنند كه در اين شرايط نبايد نگاهش به مجلس باشد بلكه بايد به مردم و بدنه جامعه تكيه كند.
عضو شوراي مركزي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات تاكيد كرد: اگر رئيس جمهور آينده از جريان اصلاح طلبان باشد، بايد نيرويي باشد كه با اين تفكر روي كار بيايد و بتواند خواسته‌هاي خود را از طريق قدرت و از طريق اعمال قدرت اجتماعي به جريان مقابل تحميل كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20762

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سحرخيز: نمي‌شود معين را نماينده اصلاح طلب‌هاي ايران عنوان كرد، فارس' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005