Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 4 اسفند 1383

معين: اقتدار دولت در برابر تهديدات بين المللي مستلزم شكل‌‏گيري شهروند توانمند است، ايلنا

- در امر مديريت نگاهم مبتني بر تحول و اصلاحات ساختاري است
- رئيس‌‏جمهوري آينده بايد در قبال برنامه‌‏هايش پاسخگو باشد

تهران- خبرگزاري كار ايران

جمعي از نمايندگان جامعه كشاورزي و صيادي كشور در ديدار با مصطفي معين مسايل مختلف مربوط به حوزه‌‏هاي صنفي خود را با وي مطرح كردند.

به گزارش "ايلنا"، در اين جلسه دكتر مصطفي معين با تسليت ايام عزاداري سيدالشهدا و گرامي داشت ايام پيروزي انقلاب اسلامي به يادآوري رفتار سياسي امام پرداخت كه چگونه به نقش مردم در انتخابات و نوع حكومت بها مي‌‏داد.
وي خدمت به خانواده خدا يعني مردم را يك توفيق دانست و راه رسيدن به خدا را خدمت به بندگانش توصيف كرد.
وزير سابق وزارت علوم تحقيقات و فن‌‏آوري از يك سو كنار كشيدن و عافيت‌‏جويي نسبت به مسايل و از سوي ديگر مبارزه طلبي صرف را امري سهل و آسان خواند و در مقابل آن حضور در عرصه‌‏هاي اجتماعي و خدمت را كاري مستلزم انگيزه ناب تفكر و تدبير تلاش سخت توصيف كرد.
وي راجع به توسعه علمي كه مطرح كرده است، اظهار داشت: توسعه علمي يعني اينكه هيچ چيزي را بدون مطالعه انجام ندهيم و با نگاه علمي به همه حوزه‌‏ها از جمله كشاورزي اقدام كنيم.
معين با اشاره به آمار پايين تحصيل كردگان در سطوح عالي در بين كشاورزان را مانعي براي توسعه كشاورزي در كشور دانست و گفت: اين مساله باعث شده تا از تكنولوژي كه محصول پژوهش علمي است، درتوليد محصولات كشاورزي استفاده كافي و وافي صورت نگيرد.
وي رويكرد ديگر خود را كارآمدي دولت و توانمندي شهروندان خواند و گفت: توانمندي شهروندان يعني داشتن آگاهي و مسئوليت برخورداري آنها از حقوق اساسي مثل شغل آبرومند، امنيت، تأمين معيشت، آزادي بيان و عقيده و حضور فعال و مسئولانه آنها در كارهاي جمعي و نهادهاي مدني و صنفي.
وي با بيان اينكه دولت و مردم با كمك يكديگر مي‌‏توانند مسائل جامعه را حل كنند و حقوق متقابل نسبت به هم دارند، خاطرنشان كرد: رئيس‌‏جمهوري كه با رأي مستقيم مردم انتخاب مي‌‏شود، در واقع برنامه‌‏هاي او است كه رأي مي‌‏آورد و نه فقط حرف‌‏هايش و بايد در قبال برنامه‌‏هايش در آينده پاسخگو باشد.
معين در اين رابطه بررسي عملكرد گذشته كانديداها را يك راهكار مناسب و اوليه براي انتخاب كانديداي مناسب مطرح كرد و افزود: ارزيابي سياست‌‏ها و برنامه‌‏هاي اعلام شده و پس از آن صبحت‌‏هاي رو در رو كه ميزان علمي بودن يا شعاري بودن ادعاها را به سنجش بكشد ، راهكارهاي ديگر انتخاب اصلح‌‏اند.
وي راه مشاركت و نظارت مردم در امور اداره جامعه و دولت را از طريق نهادهايي مانند تشكل‌‏هاي صنفي خواند و بر تقويت آنها تأكيد كرد.
معين همچنين با تأكيد بر وحدت ملي در بين جامعه، تصريح كرد: من هم مانند شما معتقدم فراتر از مسائل جناحي بايد همچون امام به خدمت به مردم براي رضاي خدا فكر كرد.
كانديداي مورد حمايت جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در انتخابات رياست جمهوري راجع به توسعه كشاورزي اظهار داشت: صنعت بايد در خدمت كشاورزان قرار گيرد تا زير بخش‌‏هاي مختلف در امر توليدات كشاورزي رشد يابد.
وي افزود: توليد كشاورزي و صنعتي ما وقتي قابليت رقابت را در بازارهاي جهاني مي‌‏يابد كه دانش علمي در تمامي حوزه‌‏هاي آن نفوذ كند.
معين با اشاره به اينكه برنامه چهارم توسعه به نام توسعه مبتني بر دانايي مطرح شده است، ادامه داد: سرمايه‌‏گذاري اصلي ما بايد در آموزش، پژوهش و توسعه منابع انساني انجام شود تا توسعه مبتني بر دانايي در صنعت و كشاورزي و توليد و خدمات تحقق يابد.
وي همچنين با تأكيد مجدد بر عناصر پنج گانه رفتار سازماني شامل صداقت، صراحت، صميميت، صبوري و صلابت، تصريح كرد: خوشبختانه خصوصاً در بين نسل جوان به تدريج افراط و تفريط جاي خود را به عقلانيت و تأمل مي‌‏دهد و صراحت بيان و تحمل توسعه مي‌‏يابد.
وي ادامه داد: اگر تشكيل دولت و رفتار آن را بر اساس اين معيارهاي پنج گانه تعيين كنيم، مي‌‏توانيم دولت منسجم و كارآمد و شهرونداني توانمند داشته باشيم. آنگاه هيچ قدرتي نمي‌‏تواند حرف زوري را به جامعه ما تحميل كند.
معين با بيان اينكه در محاصره آتش هستيم، تأكيد كرد: اقتدار دولت در برابر تهديدات بين المللي مستلزم شكل گيري شهروند توانمند است.
وي همچنين به اهميت امر نظارت چه از سوي مردم بر كار مسئولان و چه از سوي دولت بر برنامه هاي خود، گفت: اگر بتوان نظام ارزيابي و نظارت را شكل داد، بسياري از مشكلاتي را كه مطرح مي شود مي‌‏توان پيشگيري و يا مرتفع نمود.
وي با اشاره به نقش بوروكراسي دولتي در جلوگيري از ارزيابي به تلاش‌‏هايي كه در دوران وزارتش در وزارت علوم در اين زمينه داشت، اشاره كرد و خاطرنشان كردكه در امر مديريت نگاهش مبتني بر تحول و اصلاحات ساختاري است.
دكتر معين همچنين با تاكيد بر تخصيص منابع مالي مناسب براي بخش كشاورزي اظهار داشت اگر رويكردهاي كلي دولت در بخش هاي مختلف به درستي و دقت انجام شود آنگاه در توزيع امكانات مالي و غيره نيز خود به خود بيشترين توجه به آن بخش كه مي تواندكشاورزي باشد صورت مي گيرد.
وي در خاتمه آمادگي خود را براي دريافت پيشنهادهاي مختلف توليدكنندگان بخش صيادي و كشاورزي راجع به مسائل اين بخش اعلام كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ابتداي اين جلسه حميد كشاورز؛ سخنگوي جمع ديداركنندگان با دكتر معين به ذكر مواردي همچون هويت صنفي كشاورزان و جايگاه آن در توسعه پايدار كشاورزي و روستايي و معضلات پيش روي آن از جمله بوروكراسي عظيم دولتي پرداخت.
تعدادي ديگر از حاضران در جلسه نيز در گفت‌‏وگو با مصطفي معين مسائلي همچون برنامه‌‏ريزي دولتي در بخش كشاورزي، بدون مشورت با توليد كنندگان و بخش خصوصي فعال در اين بخش، لزوم تأمين منابع مالي لازم براي توسعه بخش كشاورزي و لزوم توجه به مطالبات صنفي را به تفصيل مورد بحث قرار دادند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20761

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معين: اقتدار دولت در برابر تهديدات بين المللي مستلزم شكل‌‏گيري شهروند توانمند است، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005