Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 18 بهمن 1383

عبدالله مومني: اصلاح‌‏طلبان براي حضور در قدرت با مانع "ساختار انتخابات كشور" مواجه هستند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت، گفت: در حال حاضر به نظر مي‌‏رسد اصلاح‌‏طلبان براي حضور در قدرت علاوه بر موانعي كه براي پيشبرد اصلاحات با آن مواجه هستند، با مانعي تحت عنوان "ساختار انتخابات در كشور" مواجه هستند.

عبدالله مومني درگفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" با اعتقاد بر اينكه نظرسنجي‌‏هاي صورت گرفته توسط نهادهايي كه سوگيري خاصي دارند، انجام شده، مدعي شد: اين نظرسنجي‌‏ها با هدف تبليغ و ايجاد فضا و نگرش مثبت براي انتخابات انجام مي‌‏شود و اين در حالي است كه منتقدان شركت در انتخابات، امكان انجام نظرسنجي و اعلام آن را ندارند.
وي با ادعاي اين مطلب كه احتمال دستكاري و دخل و تصرف در نتايج نظرسنجي وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به نظرسنجي‌‏هاي پيشين و ناهمخواني آنها با واقعيات جامعه، دخل و تصرف در اين نظرسنجي‌‏ها دور از انتظار نيست. ما كمتر شاهد تطابق و همسويي نظرسنجي‌‏ها با نتايج نهايي آنها بوده‌‏ايم، البته اين به معني بي‌‏اعتباري نظرسنجي و رد كردن اين روش علمي نيست، بلكه به حب و بغض نهادهاي مسوول در امر نظرسنجي نسبت به نتايج و دخل و تصرف آنها، بر مي‌‏گردد.
مومني افزود: در حال حاضر ملاك و مبنا براي كسب نظر مردم از طريق رجوع بر نتايج انتخابات شوراها و انتخابات مجلس هفتم و از طريق رجوع به گروه‌‏هاي مرجع كه رفتار سياسي آنها براي مردم الگو مي‌‏باشد، مخصوصاً در كلان شهرها قابل حصول است كه اختلاف فاحش و شگفت‌‏انگيزي با نتايج نظرسنجي‌‏هاي صورت گرفته، دارد. اگر نظرسنجي علمي صورت بگيرد، نتايج آن كمتر از انتخابات مجلس شوراها و مجلس خواهد بود.
وي با بيان اين كه طبق آمار رسمي وزارت كشور در انتخابات شوراها كمتر از 20% و در انتخابات مجلس هفتم كمتر از 30 %‌‏در انتخابات تهران شركت كرده بودند، اظهار داشت: چگونه طبق اين نظرسنجي‌‏ها 67 درصد در انتخابات شركت خواهند كرد.
دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت در خصوص نظرسنجي‌‏هاي صورت گرفته، گفت: البته اگر جامعه آماري از كساني انتخاب شده باشد كه مدافع شركت در انتخابات باشند، نتايج اين نظرسنجي صحيح خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مومني در خصوص موانع اصلاح‌‏طلبان در انتخابات، گفت: در حال حاضر به نظر مي‌‏رسد اصلاح‌‏طلبان براي حضور در قدرت علاوه بر موانعي كه براي پيشبرد اصلاحات با آن مواجه هستند، با مانعي تحت عنوان ساختار انتخابات كشور مواجه هستند.
وي افزود: بر اين اساس در بهترين حالت، شهروندان و گروه‌‏هاي سياسي با يك انتخابات دو مرحه‌‏اي مواجه خواهند شد كه فقط حق انتخاب از بين گزينه‌‏هاي مورد تأييد شوراي نگهبان را دارند كه همين ساختار، مردم را براي حضور موثر در انتخابات منصرف مي‌‏كند.
مومني با اشاره به عملكرد شوراي نگهبان در انتخابات‌‏هاي گذشته، تصريح كرد: شوراي نگهبان هم در تجربه‌‏هاي پيشين و هم با توجه به تركيب سياسي و فكري آْن، نه تنها بهتر از انتخابات‌‏هاي گذشته عمل خواهد كرد، بلكه با تأسي از انتخابات مجلس هفتم و با كنار گذاشتن يك جريان و حمايت پنهان و غير مستقيم از جريان همسو با خود، عرصه انتخابات را به يك بازي يك طرفه رقابت، تبديل خواهد كرد.
دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت در پايان خاطر نشان كرد: جريان‌‏ها و گروه‌‏هاي سياسي مردم‌‏سالار در بخش‌‏هاي عمده اصلاح‌‏طلبان امكان رقابت در انتخابات آتي را ندارند و اظهار نظرها و موضع‌‏گيري‌‏هاي افراد متعصب به اين شورا و نيروهاي شناخته شده از جريان اقتدارگرا، حكايت از اجراي چنين سناريويست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20714

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عبدالله مومني: اصلاح‌‏طلبان براي حضور در قدرت با مانع "ساختار انتخابات كشور" مواجه هستند، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005