Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 9 مهر 1383

طرح دوفوریتی مجلس برای کاهش سن نامزدهای ریاست جمهوری، سمیه نصرتی، خبرگزاری سینا

یکی از نمایندگان جناح اکثریت مجلس شورای اسلامی گفت: یک طرح دو فوریتی در خصوص کاهش سن نامزدهای ریاست جمهوری در دستور کار مجلس قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این طرح در هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد، گفت: کاهش سن نامزدهای ریاست جمهوری می تواند به جوانگرایی در انتخابات آینده ریاست جمهوری کمک کند.
رضا طلایی نیک ،عضو فراکسیون وفاق در مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش سن نامزدهای ریاست جمهوری به خبرنگار سینا گفت: فعالیت زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری نشاندهنده ضرورت اصلاح قانون انتخابات است.
به گفته نماینده بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی، محدودیت های قانونی انتخابات ریاست جمهوری با واقعیت های مقدمات انتخابات فاصله فراوانی دارد .
وی معتقد است : انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک برنامه ملی مستلزم فرصت کافی برای تبلیغ و بررسی مردم است که مدت محدود فعلی در قانون با روند تبلیغات غیر رسمی نقض می شود لذا باید قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شود .
طلایی نیک با تاکید بر اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجلس شواری اسلامی گفت : علاوه بر لزوم اصلاح مهلت های قانونی در سایر موارد از قبیل سن نامزدها، کیفیت تبلیغات و چگونگی مشارکت و اثر بخشی نهادهای حاکمیتی نیز باید تجدید نظر شود .
وی اظهار داشت: متناسب با جوان تر شدن جمعیت کشور ،نسل سوم به زمینه تعامل بیشتر نیاز دارد . فاصله سنی رییس جمهور منتخب با نسل جوان و اکثریت جمعیت به طور طبیعی بر مدیریت ملی اثر منفی خواهد گذاشت.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ تصریح کرد: سرعت و گستره تحولات بر لزوم جوان گرایی در مدیریت عمومی کشور و جامعه تاکید دارد البته جوان گرایی نباید مانع بهره گیری از تجارب گذشتگان شود.
وی افزود: جوانگرایی نباید فقط به انتخابات ریاست جمهوری و نامزدهای ریاست جمهوری خلاصه شود بلکه سیاست عمومی برای جوان گرایی در مدیریت عمومی از نیازهای اساسی برای تعامل حاکمیت و مردم محسوب می شود .
وی تاکید کرد : کاهش شرط سنی و حداقل سن نامزدی هشتمین دوره ریاست جمهوری در حد معقول اقدامی مناسب و منطبق بر مصالح عمومی است.
سید محمد مهدی پور فاطمی ، عضو جناح اقلیت مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم دشتی و تنگستان نیز اظهار داشت: کشور ما جوان است و با توجه به شعارهای جوانگرایی این طرح دو فوریتی می تواند مناسب باشد البته کسی که می خواهد در راس امور در جامعه قرار گیرد از رجل سیاسی باشد .
پور فاطمی معتقد است : جوان 30 ساله نمی تواند در راس امور و به عنوان یک رجل سیاسی مطرح باشد به همین سبب جناح اقلیت مجلس برروی کاندیدای خود میر حسین موسوی ایستاده است .
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این طرح دو فوریتی برای مخدوش کردن چهره برخی از نامزدهای احتمالی انتخابات است؟ گفت: شخصی که مورد تایید حضرت امام(ره) باشد با این شایعات مقبولیتش را از دست نمی دهد. البته ما از جوانی که از رجل سیاسی باشد و مردم بخواهند در راس امور قرار گیرد، استقبال می کنیم و به آراء مردم احترام می گذاریم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قدرت ا... علیخانی نماینده مردم بوئین زهرا و آوج نیز گفت: این طرح – کاهش سن نامزدهای ریاست جمهوری - شایعه ای بیش نیست که نباید به آن توجه کرد. طرح چنین مسائلی تنها با هدف استفاده ابزاری از نام جوانان صورت می گیرد.
ولی ا... شجاع پوریان، نماینده بهبهان نیز گفت: دو فوریتی کاهش سن نامزدهای ریاست جمهوری چندان مطلوب به نظر نمی رسد و نمی توان سن رییس جمهور را به زیر 30سال تقلیل داد.
موسی قربانی ،نماینده قائنات و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: من اعتقادی به چنین طرحهایی ندارم که دست مردم را برای انتخابات باز می گذارد. باید برای احراز مسوولیت جوانان ضوابطی برقرار شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20427

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'طرح دوفوریتی مجلس برای کاهش سن نامزدهای ریاست جمهوری، سمیه نصرتی، خبرگزاری سینا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005