Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 28 مرداد 1383

بهزاد نبوي: اقتدارگرايان مي‌خواهند يك تداركچي را به عنوان رييس‌جمهور به كشور و ملت تحميل كنند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با اشاره به برگزاري اردوي سالانه‌ي انجمن اسلامي دانشگاه تبريز گفت: علي‌رغم تلاش‌هايي كه از سوي برخي براي غيرسياسي و غير فعال كردن جنبش دانشجويي صورت مي‌گيرد، برگزاري چنين اردوهايي در اين مقطع زماني، جاي خوشوقتي بسيار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بهزاد نبوي طي سخناني در اردوي سالانه‌ي انجمن اسلامي دانشگاه تبريز - كه در دانشكده‌ي بهداشت دانشگاه تهران برگزار شد - افزود: در گذشته تلاش رژيم سابق بر اين بود كه دانشجويان وارد عرصه‌ي سياست نشوند، پس از پيروزي انقلاب اسلامي اين تلاش‌ها روند معكوس پيدا كرد ولي، به نظر مي‌رسد در حال حاضر جريان اقتدارگرا مجددا راه رژيم سابق را در پيش گرفته و معتقد شده اگر دانشجويان غيرسياسي باشند، دغدغه و دردسرشان براي حاكميت كمتر خواهد بود.

وي با اشاره به بيانيه‌ي دو ماه گذشته‌ي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران در مورد انتخابات رياست جمهوري، خاطرنشان كرد: در آن زمان بعضي‌ها فكر مي‌كردند حرف زدن در مورد انتخابات رياست جمهوري زود است. ولي ما چنين نظري نداشتيم. در آن بيانيه هشدار داديم كه اقتدارگرايان بنا دارند همان برنامه‌اي را كه در مورد انتخابات مجلس هفتم اجرا كردند در مورد انتخابات رياست جمهوري نيز تكرار كنند. جناح اقتدارگرا چون نمي‌تواند نظر مردم را جلب كند، تمام توان خود را، با بهره‌گيري از ابزارهايي نظير بي‌اعتبار و بي‌خاصيت كردن آراي مردم، رد صلاحيت گسترده‌ي نامزدهاي مورد توجه مردم و ...، آنان را بي‌تفاوت و از صحنه خارج و در غيبت مردم با تاكيد بر راي اقليت بر كشور حكومت كند.

اين نماينده‌ي دوره‌ي ششم مجلس ابراز عقيده كرد: اقتدارگرايان مي‌خواهند يك تدارك‌چي را به عنوان رييس‌جمهور به كشور و ملت تحميل كنند، همان كاري كه در مورد مجلس انجام شد.

وي ادامه داد: امروز آن‌ها تلاش مي‌كنند علاوه بر پيروزي در انتخابات كسي را به عنوان رييس‌جمهور وارد صحنه كنند كه تداركچي باشد. در آن بيانيه ما از مردم خواستيم كه صحنه را ترك نكنند. البته نه به اين معنا كه از آنان بخواهيم در هر شرايط در صحنه‌ي انتخابات شركت داشته باشند. خواستيم هوشيار باشند و مشاركت يا عدم مشاركتشان در انتخابات، سازمان‌يافته باشد. در همان بيانيه از كليه‌ي چهره‌ها و شخصيت‌ها، صرفنظر از وابستگي جناحي خواستيم خود را براي رياست جمهوري مطرح و سناريوي انتخابات تداركاتچي به جاي رييس جمهور را خنثي كنند و خوشبختانه احتمال مي‌رود چنين اقدامي از سوي تعداد قابل توجهي از افراد شناخته شده صورت گيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بهزاد نبوي در ادامه‌ي اين سخنراني ابراز عقيده كرد: به نظر مي‌رسد آرزوي اقتدارگرايان علاوه بر پيروزي در انتخابات رياست جمهوري، كسب حدود 15 ميليون راي براي نامزد خود در دور نهم (كه البته با توجه به رشد جمعيت خيلي كمتر از آراي خاتمي خواهد بود) و تبليغ انتخابات مزبور به عنوان «حماسه‌ي حضور» و غيره باشد. تصور مي‌شد براي رسيدن به چنين هدفي به دنبال تحقق الگوي چيني يعني كمتر كردن محدوديت‌هاي اجتماعي مردم، طرح شعار رشد و توسعه‌ي اقتصادي و تنش‌زدايي در عرصه‌ي سياست خارجي، حداقل براي دوره‌ي پيش از انتخابات رياست جمهوري باشند، تا بدين ترتيب گروه‌هايي از مردم را اميدوار و به سوي خود، به پاي صندوق‌هاي راي بياورند. ولي عملكردهاي اخير آنان بطلان تصورات و تحليل‌هاي پيش گفته را به اثبات مي‌رساند.

وي بررسي برنامه‌ي چهارم از سوي مجلس هفتم را غيرقانوني خواند و افزود: برخورد با برنامه‌ي چهارم توسعه كه عملا رشد اقتصادي 8 درصدي را به كمتر از 4 درصد تقليل مي‌دهد، يكي از نشانه‌هاي رويگرداني از الگوي چيني است.

آن‌ها در حال اعمال روش‌هاي ضد سرمايه‌داري خارجي هستند. مثلا همين قضيه فرودگاه امام (ره) يا عقد قرارداد براي اپراتور دوم تلفن همراه. در برنامه گنجانده شده است كه قراردادهاي بزرگ مربوط به مخابرات و فرودگاه به خارجي داده نشود و با توجه به اين عمل سرمايه‌گذاري‌هاي مفيدي كه مي‌توانست از اين رهگذر در كشور انجام شود، كاملا متوقف مي‌شود.

وي معتقد است: آن‌ها از لحاظ آزادي‌هاي اجتماعي نيز حركت چشم‌گيري انجام نداده‌اند و به يكي از مولفه‌هاي الگوي چيني كه كاهش محدوديت‌هاي اجتماعي مردم است نيز توجهي نكرده‌اند.حال آنكه در جريان انتخابات مجلس هفتم وعده داده بودند، حتي آزادي ماهواره را بررسي خواهند كرد.

عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران، معتقد است كه كساني كه از آنان با عنوان اقتدارگرايان ياد مي‌كند، علي‌رغم در باغ سبزهايي كه در انتخابات دور هفتم مجلس شوراي اسلامي به مردم نشان دادند نه تنها در زمينه‌ي تنش‌زدايي اقدامي نكردند بلكه در اثر سياست‌هاي آنها، كشور در آستانه‌ي بحران بزرگي در عرصه‌ي سياست خارجي قرار گرفته است. ماجراي انرژي هسته‌اي به تدريج و موضع‌گيري‌هاي منفي اروپاييان به ضرر ايران در حال شكل‌گيري است و طرح احتمال ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت، رابطه‌ي ما با دولت موقت عراق كه اكثريت اعضاي آنرا دوستان قديم ما تشكيل مي‌دهند، رضايت بخش نيست. اظهارات وزراي دفاع و كشور آن دولت عليه ايران را نيز نبايد نظرات فردي و بي‌اهميت دانست.

نبوي افزود: رابطه با دولت‌هاي اروپايي و حتي تركيه كه در دوره‌ي دولت و مجلس اصلاحات به شكل مطلوبي درآمده بود، بر اثر برخي از ندانم‌كاري‌ها و موضع‌گيري‌هاي ناصواب دچار مشكلات زيادي شده است. بدين ترتيب الگوي چيني حتي در زمينه‌ي سياست خارجي نيز اجرا نشده است و به نظر مي‌رسد اقتدارگرايان عملا الگوي كره‌ي شمالي را تعقيب مي‌كنند.

اين صاحب نظر سياسي اضافه كرد: برخي از صاحب‌نظران بر اين باورند كه جناح اقتدارگرا به اين نتيجه رسيده است، تنها راه تحديد آزادي‌ها و برگزاري انتخابات رياست جمهوري در شرايط اختناق، وجود بحران در روابط خارجي و افزايش تهديدات و خطرات خارجيان است. تنها در اين صورت است كه امكان خفه كردن هر نوع اعتراض به برگزاري انتخابات غير آزاد، غير عادلانه و غير رقابتي به وجود خواهد آمد. هم‌چنين به نظر مي‌رسد اقتدارگرايان علاقه‌مندند اصلاح‌طلبان در صورت تحويل حكومت و دولت به آنان حتي در عرصه‌ي اقتصاد و سياست خارجي هم توفيقات بدست آمده را از دست داده و كشور را در شرايط بعد از راي دادگاه ميكونوس تحويل آنها بدهند و بر اين اميدند كه پس از كسب قدرت تمامي مشكلات را يك شبه حل كنند؟! آرزو بر جوانان عيب نيست!!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران با بيان اينكه اكنون بعضي از دوستان خرده مي‌گيرند كه به فرض پيروزي به چه نحوي مي‌خواهيد اهداف اصلاحي خود را به ثمر برسانيد؟ گفت: اكنون انتظار اصلاح‌طلبان اين است كه اداره‌ي امور كشور و حداقل قواي منتخب مردم در دست يك تداركاتچي نباشد و جمهوري اسلامي نيز به سرنوشت رژيم مشروطه پس از مجلس ششم آن، دچار نشود. اكنون به فكر اين نيستيم كه شعارهاي اصلاحي پيروز شود اگر اختيار كشور دست يك فرد تداركات‌چي بيفتد تا مدت‌هاي غير قابل پيش بيني احتمال پيگيري شعارهاي اصلاح‌طلبي وجود نخواهد داشت. با به وجود آمدن اين وضعيت حتي امنيت ملي كشور نيز تهديد مي‌شود.

وي در پايان خاطر نشان كرد كه اين شعار رييس جمهور با شعارهاي اصلاح‌طلبان هماهنگي كامل داشته و يا نداشته باشد مهم نيست مهم اين است كه رييس جمهور مستقل بوده و تداركات‌چي نباشد.

نبوي در پايان در توضيح استراتژي انتخاباتي اصلاح‌طلبان خاطرنشان كرد: ما كماكان پي‌گير اين هستيم كه كانديدايي را وارد صحنه كنيم كه امكان رد صلاحيت وي براي شوراي نگهبان وجود نداشته باشد و راي كافي هم بياورد و مانع تحقق سناريوي جناح اقتدارگرا براي انتخاب رييس جمهور ضعيف و بي‌اراده شويم و به نظر مي‌رسد در اين راه تاكنون به طور نسبي موفق بوده‌ايم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20381

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بهزاد نبوي: اقتدارگرايان مي‌خواهند يك تداركچي را به عنوان رييس‌جمهور به كشور و ملت تحميل كنند، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005