چهارشنبه 31 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انفجار در مراسم رژه نيروهای مسلح در مهاباد ۹ کشته و ۲۰ مجروح به جا گذاشت، ايلنا و ايسنا

ـ اين حادثه که در ميان مردمی که به تماشای رژه نيروهای مسلح آمده بودند، رخ داد

ـ تاکنون هيچ گروهی مسئوليت اين اقدام ضد بشری را نپذيرفته است.

[فیلم لحظه انفجار بمب در مهاباد]

ايلنا: باانفجار يک بمب در ميان مردمی که به تماشای رژه نيروهای مسلح در مهاباد آمده بودند،۹ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند.
به گزارش خبرنگار ايلنا ، صبح امروز و در هنگام رژه نيروهای مسلح در مهاباد،با انفجار يک بمب ۹ تن از هموطنان به شهادت و ۲۰ نفر ديگر مجروح شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين حادثه که در ميان مردمی که به تماشای رژه نيروهای مسلح آمده بودند،رخ داد موجب کشته و يا مجروح شدن تعدادی اززنان و کودکان شد.
اين حادثه تروريستی توسط عوامل ضد انقلابی صورت گرفت و تاکنون هيچ گروهی مسئوليت اين اقدام ضد بشری را نپذيرفته است.

***

ايسنا:
معاون استاندار آذربايجان غربی:
ـ تمام شهدای بمب‌گذاری مهاباد، خانم بودند
ـ گروه خاصی مسووليت حادثه را بر عهده نگرفته است


معاون امنيتی - انتظامی استاندار آذربايجان غربی خبر داد : تمام شهيدان و مجروحان بمب‌گذاری شهرستان مهاباد خانم بوده‌اند.

عيسی قنبری در گفت‌گو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) افزود: در مراسم رژه نيروهای مسلح شهرستان مهاباد در بين بانوان تماشاگر، بمب‌گذاری صورت گرفته بود که نتيجه اين جنايت، شهادت ۱۱ نفر و همچنين مجروح شدن ۳۲ نفر از بانوان بود.

وی تصريح کرد: بيشتر مجروحان مداوای سرپايی شدند اما هم‌اکنون ۱۲ نفر به علت شدت جراحات در بيمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به اين‌که « در بين شهدا و مجروحان اين حادثه يک پسر بچه ۶ ساله نيز بود» اظهار کرد: علاوه بر اين پسر بچه، مابقی شهيدان و مجروحان اين جنايت بانوان تماشاگر رژه بودند.

معاون امنيتی - انتظامی استاندار آذربايجان غربی يادآور شد: در بين شهدا و مجروحان اين حادثه دردناک، هيچ نظامی وجود ندارد.

وی با بيان اين‌که « هنوز گروه يا فرد خاصی مسووليت جنايت به وقوع پيوسته را بر عهده نگرفته است» خاطرنشان کرد: فعلا در حال بررسی ابعاد اين حادثه هستيم و به زودی اطلاعات کامل آن را منتشر می‌کنيم.

بمب‌گذاری شهرستان مهاباد از طريق مواد منفجره‌ای که درون ساک جاسازی شده بود در زمان تماشای رژه نيروهای مسلح رخ داد.

استاندار آذربايجان غربی نيز ساعتی پيش از شهيد شدن هفت نفر و مجروح شدن ۲۰ نفر ازمردم مهاباد طی انفجار بمبی در مراسم رژه روز چهارشنبه نيروهای مسلح در اين شهرستان خبر داد.

وحيد جلال‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا افزود: اين انفجار در مراسم رژه‌ روبروی جايگاه خانم‌ها اتفاق افتاده و در آن هفت نفر شهيد و نزديک به ۲۰ نفر مجروح شدند و همه شهدا و مجروحين از خانم‌ها بودند.

وی تاکيد کرد: اين اقدام يک حرکت کور تروريستی در برابر ضرباتی بوده است که ضد انقلاب از نيروهای نظامی و انتظامی ديده‌اند و انتقامش را از مردم گرفتند.

استاندار آذربايجان غربی گفت: مردم حاضر در مراسم رژه مردمی بودند که آمده بودند، از فرزندان خود در نيروی انتظامی تقدير و تشکر داشته باشند و در اين واقع اين حرکت کور حمله به مردم بود و اين حرکت توسط اقشار مختلف مردم و سر عشيره‌ها و عشاير مهاباد محکوم می‌شود.

جلال‌زاده گفت: مردم منطقه ثابت کرده‌اند اين حرکت‌ها آنها را از دفاع از انقلاب اسلامی باز نخواهد داشت، چنانچه می‌توان گفت آخرين حرکت و حضور مردم مهاباد در صحنه راهپيمايی وسيع آنان در برابر هتاکان به قرآن کريم است.

وی افزود: مطمئن هستم که مردم خوب منطقه واکنش مطلوبی رابه نسبت به اين اقدام تروريستی نشان خواهند داد. ما هم در اين مسير وظيفه خود را به درستی انجام خواهيم داد.

استاندار آذربايجان غربی با تاکيد بر اين‌که در اين اتفاقات هيچ فرد نظامی کشته نشده است، اظهار کرد: اين کوردلان انتقام خودرا از مردم گرفتند؛ چرا که در صحنه‌های اصلی نظامی، کوچک‌تر و حقيرتر از آن هستند که به نيروهای نظامی آسيب وارد کنند. اينها در يک حرکت کور بين مردم می‌آيند و به مردم بی‌دفاع آسيب می‌رسانند و حتما در بين اين مردم خانواده‌های شهدا نيز بوده‌اند.

وی همچنين درباره نحوه امداد رسانی به آسيب‌ديدگان اين حادثه گفت : از آنجا که در مراسم رژه هلال‌احمر و بهداری مستقر هستند، در همان لحظات اول کمک‌رسانی به مردم آغاز شد. مسوولين امر به بيمارستان رفته‌اند و مجروحين در حال مداوا هستند و من خود نيز عازم مهابادم.

جلال‌زاده تاکيد کرد: تمام مسوولين ذی‌ربط در حال حاضر پيگير اين موضوع هستند و در اولين فرصت عاملين اين اقدام کور تروريستی را به مردم معرفی خواهيم کرد.

به گزارش ايسنا همچنين، شبکه خبری العالم گزارش داد: بيشتر قربانيان اين انفجار را زنان و کودکان تشکيل می‌دهند.

مواد منفجره درون يک ساک جاسازی شده بود و انفجار زمانی روی داد که مردم در حال تماشای رژه نظاميان بودند.

اين حادثه در ساعت ۱۰ و ۲۰ دقيقه صبح روز چهارشنبه به وقع پيوست.

علی نيکبخت، مدير کل امور سياسی استان آذربايجان غربی گفت: اين انفجار تروريستی در بين هموطنان به وقع پيوست. در حال حاضر جزييات حادثه و ابعاد آن در حال بررسی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016