دوشنبه 29 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرکل دفتر گسترش آموزش عالی: پذيرش دانشجو در ۱۲ رشته علوم انسانی و هنر ممنوع نشده است، ايلنا

ـ رشته‌های فنی و مهندسی نيز بازنگری می‌شوند
ـ عناوين هيچ يک از دروس دانشگاهی حذف نمی‌شود اما با توجه به اينکه برخی از دروس بيش ۲۰ سال از آخرين بازنگری آنها گذشته سياست ما تغيير در سرفصلهای دروس اين ۱۲ رشته است/در رشته‌های فنی و مهندس نيز سرفصل‌ها تغيير کرده است.


ايلنا: مديرکل دفترگسترش آموزش عالی در واکنش به خبر «پذيرش دانشجو در ۱۲ رشته علوم انسانی و هنر مسکوت ماند» ضمن تکذيب ممنوعيت پذيرش دانشجو در ۱۲رشته علوم انسانی و هنرگفت :گسترش آموزش‌عالی در ۱۲ رشته دانشگاهی بويژه در علوم انسانی و هنر منوط به بازنگری سر فصل دروس شده است .
به گزارش خبرگزاری ايلنا، ابوالفضل حسنی در توضيح اين خبر افزود :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عناوين هيچ يک از دروس دانشگاهی حذف نمی‌شود اما با توجه به اينکه برخی از دروس بيش ۲۰ سال از آخرين بازنگری آنها گذشته سياست ما تغيير در سرفصلهای دروس اين ۱۲ رشته است.
او مديريت ،علوم اجتماعی ،سياسی، حقوق و روانشناسی را برخی از اين رشته‌ها عنوان کرد و گفت: چنانچه از اين پس دانشگاهی بخواهد رشته های جديدی در اين حوزه ها ايجاد کند، تصويب آن منوط به بازنگری در سرفصلهای دروس است.
مديرکل دفترگسترش آموزش عالی، با بيان اينکه کميته‌های شورای عالی برنامه‌ريزی وزارت علوم از روز های آينده کار خود را آغاز می‌کنند گفت:مسئولين ذيربط در دانشگاه‌ها بازنگری در سر فصل دروس رشته های مورد نظر را پيشنهاد می کنند و ما در شورای عالی برنامه ريزی پيشنهادات را بررسی می کنيم.
حسنی با اشاره به بازنگری سرفصل‌های دروس فنی و مهندسی اظهار داشت : در اين رشته ها نيز سر فصل دروسی که بيش از ۵ تغيير نکرده است ،بازنگری می شوند .
مدير کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: اولويتهای اصلی برای بازنگری با درسهايی است که بيش از ۱۰ سال بازنگری نشده اند و همچنين اين بازنگری با رويکرد علم و دانش روز و بومی کردن صورت می گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016