دوشنبه 15 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: متأسفانه فتنه‌گران توبه نکرده‌اند و کماکان به تلاش خود برای مقابله با نظام ادامه می‌دهند، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بايد بدانيم برای رسيدن يک ملت به کمال با پيروزی در هر آزمايشی آزمايش سخت‌تری در پيش خواهد بود. بايد خودمان را برای امتحانات پيچيده‌تر آماده کنيم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی رئيس سازمان بسيج مستضعفين در نشست هاديان سياسی بسيج کشور اظهار داشت: بحمدالله ملت ما هوشياری و بصيرت عالی از فتنه جمل سربلند بيرون آمد و با گذر هوشمندانه از فتنه ۸۸ ثابت کرد حقيقتا لايق توصيف امام خمينی (ره) است که فرمود ملت ما در عصر حاضر از مردم حجاز در عهد رسول الله (ص) و از مردم کوفه در عهد اميرالمؤمنين (ع) برترند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آزمايشی که ملت ايران در سال ۸۸ از آن موفق بيرون آمد در طول تاريخ هيچ ملتی از چنين آزمايشی موفق بيرون نيامده است و شايد بتوان گفت: اين اولين بار در تاريخ است که يک امت از چنين آزمون سخت و پيچيده‌ای با موفقيت گذر کرده و راه را گم نکرده است ولی بايد بدانيم برای رسيدن يک ملت به کمال با پيروزی در هر آزمايشی آزمايش سخت‌تری در پيش خواهد بود بايد خودمان را برای امتحانات پيچيده‌تر آماده کنيم.

وی افزود: متأسفانه شکست خوردگان فتنه جمل توفيق توبه و بازگشت به صراط مستقيم را پيدا نکرده‌اند و کماکان به تلاش مذبوحانه خود برای مقابله با نظام و ارزش‌های متعالی آن ادامه می‌دهند تا از آنجا که اميدی به جلب مردم ندارند و می‌دانند دستشان برای مردم رو شده است و مردم از آنها روگردان هستند به دو راهکار دل بسته‌اند اول ايجاد اميدواری کاذب برای ابرقدرتها در مورد به نتيجه رسيدن اقدامات آنان ضد جمهوری اسلامی و تحريک سلطه‌گران جهانی به فشار بيشتر به کشور و راهکار دوم منحرف ساختن انقلاب و ايجاد شکاف بين مردم وفادار به انقلاب اسلامی است.

سردار نقدی يادآور شد: از جمله آزمايش های مهم که ممکن است پيش آيد و به گمراهی عده‌ای منجر شود ضعف ما در درک درست از مصلحت‌هاست. ممکن است بعضی به خاطر عدم درک صحيح از حکمت تصميمات نظام به دام افراط بيفتند. بعضی عناصر قدرت طلب در صددند برای پيشبرد مطامع سياسی خود از دلسوزی و علاقه شديد بعضی جوانان نسبت به نظام و ارزش‌ها سوء استفاده کنند و از آنها خوارج بسازند. در اين شرايط مراقبت خاص لازمست. در اين شرايط بايد داستان حضرت موسی و خضر را که در سوره کهف قرآن کريم آمده است بارها و بارها بخوانيم و از آن عبرت بگيريم يکی از حرف‌های اين داستان با بشر اين است که رهرو راه کمال الزاما نمی‌بايد شخصا فلسفه و حکمت هر حادثه و اقدام را خود شخصا بداند همين که يقين داشته باشيم پيشرو و پيشقراول را دقيق و درست انتخاب کرده‌ايم کافيست که با خيال آسوده و پشت سر او حرکت کنيم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: وقتی دستمان را در دست يک دانشمند و فقيه برجسته و باتقوا و بصير و مطلع از اوضاع جهانی دور از مطامع مادی گذاشته‌ايم که تکاليف ما را مبتنی بر فرامين خدا ابلاغ می‌کند نبايد دغدغه‌ای برای کشف فلسفه تصميمات داشته باشيم.

ممکن است جايی ببخشد و ما حکمت آن را ندانيم و يا جايی مجازات کند و ما علت آن را درک نکنيم همين که می‌دانيم انتخاب پيشقراول درست است کافيست.

وی ادامه داد: بحمدالله امروز کشتی‌بان انقلاب اسلامی رهبری بی‌نظير و الهی از فرزندان رسول خداست و پيروی محض از او برای هيچ صاحب خردی جای کوچکترين ترديد ندارد همان‏گونه که از آغاز اين‏گونه بوده است امروز که در مقابل فتنه‌گری پيچيده‌تر واقع می‌شويم بايد بدانيم تنها راه نجات چنگ زدن به دامن ولايت فقيه است و همان‏گونه که در فقره دوم صلوات شعبانيه آمده است کسی که بخواهد در اسلام و انقلابی‌گری از کشتی ولايت جلو بيفتد غرق می‌شود و آن هم که سست عنصر باشد و عقب بيفتد آن هم غرق می‌شود برای رستگاری يک راه بيشتر وجود ندارد و آن هم پيروی محض از ولايت است.

سردار نقدی گفت: مردم اين حقيقت را خوب می‌دانند و از اين راه دست بردار نيستند. به خاطر همين خصوصيت خوب مردم و اعتماد عميق آنان به ولايت دشمنان به ترفند جديدی رو آورده‌اند و آن هم ادعاهای واهی در مورد اينکه رهبری جز مواضع رسمی که اعلام می‌کنند مواضع ديگری دارند که چنين ادعايی بزرگترين ظلم به رهبری است چرا که خود ايشان بارها فرموده‌اند: مواضع من همانست که در سخنرانی‌های عمومی اعلام می‌کنم و مواضع شخصی ندارم. آنها که حکمت مواضع رهبری را درک نمی‌کنند و نمی‌فهمند نبايد دنبال اين باشند که چيزهايی را خودشان ببافند و به رهبری نسبت دهند بلکه بايد دنبال اين باشند که خودشان را اصلاح کنند تا اگر فلسفه تصميمی را نمی‌فهمند لااقل حکمت دنباله‌روی از خضر زمان را بفهمند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: وقتی بهترين و توانمندترين ناخدا را برای کشتی داريم در طوفان‌ها و امواج سهمگين حوادث، عاقلانه‌ترين و خردمندانه‌ترين راهکار سپردن تدبير امور به دست اين ناخدا و اطاعت محض از فرامين اوست کوچکترين ترديد ممکن است انسان را در امواج فتنه غرق کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016