دوشنبه 1 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از ۴ هفته، زندانيان سياسی اعتصاب کننده توانستند با خانواده های خود ملاقات کنند، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" تمامی زندانيان سياسی اعتصاب کننده در بند ۳۵۰ زندان اوين پس از ۴ هفته ممنوع الملاقات بودن صبح امروز توانستند با خانواده های خود ملاقات کردند.

روز دوشنبه اول شهريور ماه خانواده های زندانيان سياسی در سالن ملاقات حضور يافتند و بخصوص خانواده های اعتصاب غذا کننده که بيش از ۳ هفته عزيزانشان در سلولهای انفرادی بسر می بردند وپس از ۴ هفته ممنوع الملاقات بودن صبح امروز توانستند با خانواده های خود ملاقات کنند.وضعيت جسمی آنها تا حدی بهبود يافته است و همگی آنها از وضعيت روحی بسيار بالايی بر خوردار هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از طرفی ديگر از آغاز ماه رمضان محدوديت بيشتری عليه زندانيان سياسی و خانواده های آنها بکار برده شده است. مدت زمان مراجعه برای ملاقاتها از ساعت ۰۹:۰۰ تا ساعت ۱۲:۳۰ تقيليل يافته است و به همان نسبت زمانی که خانواده ها با عزيزانشان می توانند ملاقات کنند محدود شده است و به ۱۵ دقيقه ملاقات کابينی کاهش يافته است.اين در حالی است که تعدادی از خانواد ها از شهرستانهای دور دست برای ملاقات با عزيزانشان می آيند و عليرغم طی صدها کيلومتر مسافت می توانند فقط ۱۵ دقيقه با عزيزان خود ملاقات کنند.

در اقدامی ديگر مامورين وزارت اطلاعات و صداقت رئيس زندان و مصطفی بزرگ نيا رئيس بند ۳۵۰ زندان اوين معروف به جلاد ۳۵۰ اقدام به جمع آوری باجه های تلفن بند ۳۵۰ نموده اند و به نظرميآ يد که قصد دارند محدوديتهای بيشتری عليه زندانيان سياسی اعمال نمايند.

همچنين عباس جعفری دولت آبادی که در ماههای اخير هماهنگ با بازجويان وزارت اطلاعات در تشديد سرکوب زندانيان نقش عمده ای داشته است در آخرين اقدام سرکوبگرانه خود زندانيان سياسی که در آستانه پايان محکوميت خود هستند و طبق قوانين موجود می توانند بصورت مشروط آزاد شوند جلوی اجرای اين قانون را گرفته است.

وضعيت غذای زندانيان سياسی عليرغم روزه دار بود تعداد زيادی از زندانيان سياسی اسف بار است و به لحاظ کميت و کيفيت بسيار پايين و تقريبا غير قابل مصرف می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016