جمعه 13 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه فعالين دانشجويی پلی‌تکنيک خطاب به انتظامات دانشگاه، اميرکبير

جمعی از فعالين دانشجويی پلی تکنيک با انتشار نامه ای خطاب به ماموران انتظامات اين دانشگاه، ضمن تشريح شرايط حاکم بر کشور و يادآوری اعمال غيرقانونی و غير اخلاقی مديريت دانشگاه در گذشته، از ماموران انتظامات دعوت کردند در روز ۱۶ آذر به خيل عظيم دانشجويان و مردم بپيوندند.

دانشجويان در ادامه به ماموران انتظامات تذکر داده اند که در صورتی که به حرکت دانشجويان و مردم بپيوندند دست آنان را به گرمی خواهند فشرد اما اگر در مقابل دانشجويان بايستند و قصد ايجاد رعب و وحشت و درگيری را داشته باشند، عکس و نام آنان را در رسانه های جمعی منتشر خواهند کرد تا ملت ايران خود فرزندان ناخلفش را به راه راست هدايت کند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير متن اين نامه بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعضای محترم انتظامات دانشگاه صنعتی اميرکبير

ساليانی است که در کنار يکديگر برای رشد و پيشرفت اين مرز و بوم تلاش می کنيم. ما در سعی و کوشش برای بدست آوردن علم و آگاهی و شما با حراست و حفاظت از منابع علمی و دانشگاهی. تلخ و شيرينی روزگار را با هم ديديم و ما بهترين سالهای عمر خويش را در کنار شما بزرگواران سپری کرديم.

بی ترديد شما هم از آرمانهای بلند ما که همان آرمان نيم قرنی جنبش دانشجويی ايران است، مطلعيد. می دانيد که ما درکنار علم و درس خويش به دنبال اهداف بزرگ تاريخی ملت ايران- استقلال و آزادی و پيشرفت – هستيم. شما در کنار ما به ظلم و ستم هايی که از سوی بدخواهان دين و مهين بر ما روا داشته شده است و می شود واقفيد. شما به چشم می بينيد که مديريت جامعه و به خصوص مديريت دانشگاه ما چگونه با روش های غيرقانونی و ناجوانمردانه با فرزندان مام ميهن برخورد می کنند. ما بارها شاهد بوديم که انتظامات دانشگاه در مقابل زياده خواهی های مديريت ايستاد، و دانشجويان را ياری کرد.

مانند ساير اقشار جامعه، در ميان سير کثير خوبان، معدود افرادی در حوزه انتظامات دانشگاه اميرکبير پيدا شده اند، که با جفا در حق دانشجويان، موجبات رعب و وحشت و بعضا درگيری فيزيکی با دانشجويان فراهم آورده اند.

زحمت کشان پلی تکنيک و خادمان علم و آگاهی

در سالی در کنار يکديگر به تحصيل علم و آگاهی مشغوليم که تابستان سختی را پشت سر گذاشتيم. شاهد بوديم که چگونه در يک کودتای از پيش طراحی شده، انتخابات در کشورمان بی معنا شد، به خوابگاه های دانشجويان حمله شد، ملت بزرگ و شريف ايران را به خاک و خون کشيدند، و صدها نفر از دانشجويان و اساتيد و ساير اقشار ملت طمع تلخ زندان انفرادی را تجربه کردند. در اين شرايط ما دانشجويان توان آن که در برابر اين جفا سکوت کنيم را نداريم. ما معتقديم که صدبار مردن بهتر از اين زندگی با خفت و ذلت است. به هر ترتيب پلی تکنيک تهران امسال ۱۶ آذر را با شکوه تر و با صلابت بيشتر گرامی می دارد. در اين راه دست ياری به سوی شما دراز می کنيم و از شما می خواهيم تا در اين روز به خيل عظيم دانشجويان کشور بپيونديد، برای اعتلای خود و کشورتان تلاش کنيد. از شما می خواهيم با تدبر و تعقل در اعمال روسای خود، آنان را در سرکوب فرزندان ملت ايران ناکام بگذاريد. و ما به شما اطمينان می دهيم که وعده های پوچ و توخالی آنان، چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ معنوی به تجربه تاريخ، عملی نمی گردد. اين آقايان همچون اربابان بيگانه خود (روسيه و چين) بعد از استفاده ابزاری از نيروهای خود، آنان همچون دستمال دور می ريزند.

در راهی که برای اعتراض به تداوم شرايط ناگوار کشور بعد از انتخابات رياست جمهوری دهم، بازداشت صدها دانشجو و استاد دانشگاه، شهيد شدن ده ها نفر از هموطنانمان، هر کس در کنار ما، با حفظ عقايد و افکار خود، بود حضورش را ارج می نهيم. و دستان آنها را به گرمی می فشاريم. اما خدای ناکرده هر کس که در مقابل حرکت ما بايستد و بخواهد با اعمال خود موجبات ترس و وحشت و درگيری فيزيکی فراهم کند، با او برخورد می کنيم. اما برخورد ما از جنس ديگری است، پاسخ ما در برابر ضرب و شتم، سکوت است، پاسخ ما در برابر گلوله و باتوم آنها گل است و محبت.

انتظامات پلی تکنيک

دوشنبه ۱۶ اذر، ما منتظريم تا شما را در کنارمان و نه در مقابلمان ببينيم، اما به هر ترتيبی شاهد حرکات و اعمال عده معدودی از همکاران شما باشيم، با انتشار نام و تصوير آنها از طريق رسانه های فراگير و مستقل جنبش سبز ايران، به تمامی ملت ايران، وجود چنين فرزندان ناخلفی را اعلام می کنيم. چراکه می دانيم، همکاری با عوامل کودتا نه تنها افتخار نيست، بلکه خفت و خواری و گناهی نابخشودنی است. و قطعا در نزد ملت ايران و حتی خانواده آنها حقارت و کوچکی است. تا ملت باشند که فرزند ناخلف خود را به راه راست هدايت کند. ما می خواهيم که ۱۶ آذر را بدون درگيری و در صلح و دوستی سپری کنيم، اما هر کس را بخواهد حق ما را به هر نحوی ضايع کند با مستند سازی اعمال آن از طريق محاکم قضايی، پيگيری های لازم را انجام خواهيم داد.

جمعی فعالين دانشجويی پلی تکنيک تهران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016