پنجشنبه 12 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه شماره ۱ دانشجويان سبز دانشگاه‌های ايران به‌مناسبت ۱۶ آذر: مطالبات راستين ملت ايران را هم‌گام با ايشان فرياد خواهيم کرد، اميرکبير

جمعی از دانشجويان دانشگاه های سراسر کشور با صدور بيانيه ای ضمن مطرح کردن مطالبات جنبش دانشجويی و ملت ايران، مردم و دانشجويان را به حضور گسترده و منسجم در مراسم ۱۶ آذر فراخواندند. در اين بيانيه اشاره شده که برای دادن کمترين زمان به نيروهای سرکوبگر، اطلاعات تکميلی در مورد چگونگی برگزاری مراسم ۱۶ آذر در روزهای آينده اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير متن اين بيانيه بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در سالروز به خون غلتيدن سه آذر اهورايی، قندچی، شريعت رضوی و بزرگ نيا به عنوان نماد مظلوميت فرزندان ملت ايران امسال نيز ۱۶ آذر ماه همچون ايشان به وقوع کودتا در ايران اعتراض می کنيم و گام استوار ديگری در راستای بر انداختن دولت کودتا بر خواهيم داشت.

ما آگاهيم که به نام ملت ايران سخن می گوييم و مطالبات راستين ملت ايران را همگام با ايشان فرياد خواهيم کرد و در راه تحصيل حقوق خود کوتاه نخواهيم آمد.


ما خواهان ابطال انتخابات غير قانونی دهمين دوره رياست جمهوری دهم، رسيدگی، اعاده حقوق، و جلوگيری از پايمال شدن خون صدها شهيد جنبش سبز ملت ايران هستيم. به راستی که ندا، سهراب، ترانه موسوی ها را فراموش نخواهيم کرد. ما خواهان و محاکمه عاملين فجايع رخداده در بازداشتگاه کهريزک و نظاير آن هستيم.

ما خواهان به رسميت شناخته شدن حق خويش مبنی بر برگزاری تجمعات مسالمت آميز می باشيم.

ما به سکوت و عدم استقلال نمايندگان مجلس شورای اسلامی، بخصوص نمايندگان تهران معترضيم.

تعطيلی روزنامه های شرق، هم ميهن، اعتماد ملی، و سرمايه را فراموش نکرده ايم. ما خواهان آزادی قلم، بيان و انديشه در معنای مطلق می باشيم.

ما خواهان شفاف سازی در فعاليت های اقتصادی سپاه و وزارت اطلاعات می باشيم.

ما با تبديل شدن مجلس خبرگان به مجلسی تشريفاتی مخالفيم.

ما معترضيم به لجن پراکنی، دروغ پردازی و تخريب بی وقفه صدا و سيمايی که هرگز صدای ميليون ها مردم معترض را نشنيد.

ما مردم ايران به برخورد سنگين و غير عقلانی حاکميت اقتدار گرا با مردم و نهادهای مدنی به خصوص تشکل های دانشجويی و به صدور احکام سنگين بدون در نظر گرفتن قانون معترضيم.

ما به ناديده گرفتن و انکار وجود مردم و پا فشاری کودکانه بر بی اعتنايی نسبت به ايشان و فعال شدن ماشين سرکوب در جريان وقايع پس از انتخابات معترضيم.

ما ملت ايران يکپارچه در مراسم ۱۶ آذر ماه شرکت خواهيم کرد، متوجه استيصال و درماندگی حاکميت بوده و نيک می دانيم که اين درماندگی حاکميت را يا مجبور به پذيرفتن خواست های انسانی ما خواهد کرد و يا با انجام اعمال غير عقلانی (همچون گذشته) به سوی پرتگاه نزديک تر خواهد شد. پرتگاهی که دلسوزان جمهوری اسلامی در هيئت اصلاح طلبانی چون مهدی کروبی و مير حسين موسوی و محمد خاتمی سال ها پيش از آن سخن گفته اند. هشداری که ارباب قدرت آن را جدی نگرفت و آن پرتگاه امروز چقدر نزديک است.

ما نمی هراسيم ولی در رفتار تهاجمی و غير عقلانی حاکميت اقتدارگرا می توان ترس بزدلانه ای را ديد که تاکيدی است بر سخن افلاطون: "هرکس می تواند دارای صفت شجاع باشد جز فرد خودکامه و ديکتاتور"

ما آگاهيم که در صورت پايداری ما فردايی روشن و اميد بخش برای ايران و ايرانی در راه است. به جهت دادن کمترين زمان به نيروهای ضد مردمی و قدم به مزدان و اجير شدگان حاکميت برای کامل کردن پازل سرکوب، اطلاعات تکميلی در مورد چگونگی و کيفيت برگزاری مراسم ۱۶ آذر ماه متعاقبا به محضر ملت اعلام خواهد شد.

دانشجويان سبز دانشگاه‌های ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016