پنجشنبه 14 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کوهيار گودرزی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر از دانشگاه صنعتی شريف اخراج شد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر – کوهيار گودرزی، فعال حقوق بشر و دانشجوی مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شريف طی حکمی از اين دانشگاه اخراج شد. در پی اين اقدام ورود اين فعال دانشجويی با دستور اکيد نهاد حراست به دانشگاه شريف و خوابگاه های آن ممنوع شد. خاطر نشان می کندحکم اخراج جدا از پرونده کميته انضباطی صادرشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کوهيار گودرزی، عضو شورای مرکزی کميته گزارشگران حقوق بشر يک روز پس از تجمع دانشجويان دانشگاه شريف در اعتراض به حضور وزير علوم به کميته انضباطی احضار و تحت عناوين تشويق و ترغيب دانشجويان به تجمع و مصاحبه با تلويزيون بی بی سی فارسی تفهيم اتهام شد. اتهام مصاحبه با شبکه فارسی تلويزيون بی بی سی در حالی مطرح شد که طبق قوانين جاری کشور صرف مصاحبه با يک رسانه در داخل يا خارج از کشور جرم محسوب نمی‌شود، مضاف بر آن که چنين موردی در آيين‌نامه انضباطی موجود نيست. وی نهايتاً سه‌شنبه، ۱۴ مهر ۸۸ به اتهام شرکت در تجمع غيرقانونی به قصد بر هم زدن نظم دانشگاه به يک ترم محروميت از تحصيل و منع ورود به دانشگاه محکوم شد.

لازم به ذکر است طبق مفاد آيين‌نامه انضباطی، نبايستی از نهاد انضباطی به عنوان ابزاری جهت برخورد با اعتراضات و مخالفت‌های دانشجويی استفاده نمود. از سوی ديگر تفهيم اتهام به فرد و صدور حکم به اتهامی ديگر برخلاف آيين دادرسی کيفری دادگاه‌ها و محاکم شرع بوده و حکم صادره بدين نحو فاقد وجاهت قانونی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016