چهارشنبه 29 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سروری، سخنگوی کميته ويژه شورای عالی امنيت ملی: اکثر بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات آزاد شدند، فارس

- هرگز فشاری برای اعتراف بر متهمان وارد نشده است


خبرگزاری فارس: سخنگوی کميته ويژه شورای عالی امنيت ملی در بررسی حوادث بعد از انتخابات دهم تاکيد کرد: اکثر بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، پرويز سروری سخنگوی کميته ويژه شورای عالی امنيت ملی برای بررسی حوادث پس از انتخابات دهم که در حاشيه جلسه علنی امروز مجلس با خبرنگاران گفتگو می‌کرد اظهار داشت: تنها معدودی از بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات همچنان در بازداشت به سر می‌برند که اين مسئله به تشخيص قاضی برای ادامه بازجويی‌ها صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: دادستان تهران در ديدار هفته گذشته با زندانيان حوادث اخير از تلاش خود برای فراهم کردن زمينه آزادی آنان خبر داده اما صدور حکم آزادی افراد منوط به نظر قاضی است.
سخنگوی کميته ويژه شورای عالی امنيت ملی در خصوص آخرين وضعيت پرونده متهمان بازداشتگاه کهريزک نيز، تعداد متهمان اين پرونده را ۱۰ نفر اعلام کرد که مورد بازجويی قرار گرفتند و همچنان در بازداشت بسر می‌برند.
سروری درپاسخ به سئوالی مبنی بر وابستگی قاضی صادرکننده دستور انتقال بازداشت‌شدگان به کهريزک به حاميان موسوی گفت که اين موضوع جديد است و وی از ديدگاه سياسی افراد درگير مسائل کهريزک اطلاعی ندارد.
سخنگوی کميته ويژه شورای امنيت ملی از پيگيری مجدانه دبيرخانه اين شورا برای شناسايی عوامل اغتشاشات پس از انتخابات و برخورد با اعمال خارج از قانون ماموران در مقابله با اين حوادث خبر داد و گفت که اقدامات شورا پس از طی مراحل قانونی به اطلاع مردم می‌رسد.
سروری در پايان در واکنش به ادعاهايی مبنی بر اعمال فشار به بازداشت‌شدگان حوادث اخير برای اعتراف گفت که گزارشات متعددی در اين زمينه ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت و قاطعانه می‌گويم که در بررسی‌های خود هرگز با چنين موردی برخورد نکرديم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016