چهارشنبه 29 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جايزه جهانی گفت و گوی تمدن ها به سيد محمد خاتمی و داريوش شايگان اهدا می شود، جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس): اولين جايزه جهانی "گفت و گوی تمدن ها" به طور مشترک به سيد محمد خاتمی رييس دولت اصلاحات و داريوش شايگان محقق و فيلسوف ايرانی اهدا می شود.

"جايزه گفتگوی جهانی" در سال ۲۰۰۹ تاسيس شده و اولين دوره از کنفرانس‌ها و جوايز خود را در ژانويه ۲۰۱۰ برگزار می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين جايزه نامزدهای مختلفی معرفی شده بودند که دو هفته پيش از ميان آنها داريوش شايگان و سيد محمدخاتمی را به عنوان برگزيده معرفی و طی نامه‌ای اعلام کردند.

در پايگاه اطلاع رسانی جايزه گفتگوی جهانی آمده است که اين جايزه درباره تحقيقات بيناد فرهنگی و همکاری و ارتباط های فرهنگی در جهان امروز است. اين جايزه بر اهميت تحقيقات ميان فرهنگی در جامعه مدرن و ارزش مطالعات انجام شده تاکيد دارد و به محققان،‌ روزنامه‌نگاران و سازمان‌های مستقل در سراسر جهان که مسئوليت اين گفتگو را برعهده دارند تعلق می گيرد. اين جايزه از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ هر دو سال يکبار برگزار خواهد شد.

همچنين از برندگان جايزه (شايگان و خاتمی) برای شرکت در مراسمی که ژانويه در دانشگاه آرهوس کپنهاگ برپا می شود، دعوت شده است.

گفتنی است خاتمی از زمانی که رييس جمهور ايران شد، در توسعه گفتگوی تمدن‌ها نقش مهمی ايفا کرد؛ بويژه بعد از نطقی که سال ۲۰۰۱ در سازمان ملل درباره ی گفت وگوی تمدن ها خواند بطور مداوم پيگير اين موضوع بوده است و در همين راستا موسسه ای را هم تاسيس کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016