جمعه 3 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوروس هرگونه آشنايی و ديدار با خاتمی را تکذيب کرد، نوروز

دروغ های کيهان و ديگر رسانه های کودتاچيان يکی پس از ديگری افشا می شود. موسسه جامعه آزاد متعلق به جورج سوروس اعلام کرد که "آقای سوروس نه با آقای خاتمی آشنايی شخصی دارد و نه با او ديدار داشته است".
تکذيب اين ديدار از سوی جورج سوروس در حالی صورت ميگيرد که کيهان با اصرار بر دروغ های بی شرمانه خود مدعی شده بود که اگر خاتمی ديدار با سوروس را تکذيب کند، سوروس جزئياتش را منتشر می‌کند!
پيش از اين دفتر سيد محمد خاتمی با صدور اطلاعيه ای ادعای دروغ رسانه های کودتا مبنی بر ديدار وی با سوروس را تکذيب کرده و اعلام کرده بود که "خاتمی نه سوروس را می شناسد و نه در داووس با وی ديدار کرده است".
خبرگزاری دولتی ايرنا که در کنار روزنامه کيهان و خبرگزاری فارس کودتاچيان را در پيشبرد اهدافشان همراهی می کند، چندی پيش در يک گزارش اختصاصی نوشت که جورج سوروس - که در ايران به تئوريسين انقلاب های مخملی معروف است- طی يک سخنرانی در تاريخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۹ در هتل بين المللی ترامپ نيويورک گفته است که دو بار با رئيس جمهوری پيشين ايران ملاقات کرده و آقای خاتمی به او گفته "با حکومت مذهبی نمی توان به دموکراسی دست يافت".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايرنا همچنين ادعا کرده بود که سوروس بار ديگر در ژانويه سال ۲۰۰۷ با خاتمی در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس ملاقات داشته است.
يک روز پس از انتشار اين خبر توسط ايرنا، روزنامه کيهان ادعای دروغين ايرنا را تيتر نخست خود کرد. خبرگزاری فارس نيز همين خبر را به نقل از ايرنا بر روی خروجی خود نهاد. برخی روزنامه ها همچون رسالت نيز يا نقل ادعای دروغين ايرنا به اين خبر دامن زدند.
اما دروغپردازی رسانه های کودتا يکی پس از ديگری برملا شد.
ايمی ويل، مسئول ارتباطات رسانه ای موسسه جامعه آزاد در پاسخ به پرسش بی بی سی فارسی در خصوص ديدار خاتمی با سوروس گفت: آقای سوروس با آقای خاتمی آشنايی شخصی ندارد و تماسی با او نداشته است.
او همچنين ايراد سخنرانی مورد اشاره رسانه های مذکور را توسط سوروس رد کرد.
اما کودتاگران باز هم به دروغ پراکنی های خود ادامه دادند. تا جايی که سردسته دروغ پردازان يعنی روزنامه کيهان در پاسخ به تکذيبيه سيد محمد خاتمی مدعی شد که اگر خاتمی ديدار با سوروس را تکذيب کند، سوروس جزئياتش را منتشر می‌کند و همچنين در ادامه دروغ پراکنی های خود نوشت که "خبر ملاقات خاتمی با جرج سوروس را شخص جرج سوروس مطرح کرده و در سايت خود نيز آن را پوشش داده است".
اين در حاليست که اگر به سايت سوروس مراجعه کنيد و نام خاتمی (khatami) را در قسمت جستجوی سايت جستجو کنيد، تنها با يک مطلب روبرو خواهيد شد که آن هم گزارشی است مربوط به يک فوروم که شخصی به نام افشين مولوی در آن سخن گفته است.
به عبارت ديگر مطلب مورد ادعای کيهان اساسا در سايت جورج سوروس وجود ندارد!
از سوی ديگر خبرگزاری تابناک که پس از انتشار اين خبر توسط ايرنا پيگيری های خود را برای مشخص شدن صحت و سقم آن آغاز کرده بود، ادعای ايرنا را " غير واقعی" و "بيشتر به خبری تخيلی ساخته ذهن خبرنگار اين خبرگزاری" دانست.
تابناک می نويسد: خبرنگار ما در واشنگتن به محض انتشار وسيع اين خبر توسط خبرگزاری دولت و چندين خبرگزاری ديگر با توجه به آثار تخريبی آن در ذهن عموم دوستداران نظام، سعی نمود که صحت و سقم اين خبر را از هتل های آمريکا و همچنين متن کامل و تائيد شده سخنرانی آقای جورج سوروس را به دست آورد. اما مشخص شد در عالم واقع هرچند مجموعه هتل های زنجيره ای با اين نام در نيويورک وجود دارد اما وجود هتلی با اين مشخصات در نيويورک واقعيت ندارد.
تابناک در ادامه آورده است: خبرنگار "تابناک" در واشنگتن برای اطمينان هرچه بيشتر از اين موضوع با هتلهای ياد شده در نيويورک و همچنين با مدير هتل "ترامپ" در شيگاگو يعنی آقای "فاستر" تماس گرفت و در مورد جلسه شب يازدهم سپتامبر و سخنرانی آقای سوروس سئوالاتی را مطرح نمود که مدير هتل از وجود چنين جلسه ای کاملا اظهار بی اطلاعی نموده و منکر برگزاری جلسه ای با شرکت آقای جورج سوروس در اين محل شده است!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016