جمعه 17 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجری: در شان کميته مجلس نيست که اسامی متخلفين پرونده کهريزک را ببرد، چهره‌های سياسی بازداشتی در اولين فرصت آزاد می‌شوند، ايلنا

- اينکه قرائت گزارش کميته ويژه علنی و يا غيرعلنی باشد بسته به نظر رئيس مجلس است


ايلنا: عضو کميته پيگيری وضعيت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات، که پيش از اين قرائت نهايی گزارش اين کميته را به ديدار آتی تهيه کنندگان آن با اعضای کميته سه نفره قوه قضاييه منوط کرده بود، گفت: در روزهايی اول هفته آتی اين ديدار انجام خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرهاد تجری نايب رئيس کميسيون حقوقی و قضايی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالی که به احتمال افشای اسامی متهمان کهريزک در گزارش کميته ويژه مجلس اشاره داشت، خاطرنشان کرد: در شان کميته ويژه نيست که به صورت مصداقی اسامی متخلفين پرونده کهريزک را ببرد ، چراکه ممکن است در آينده اين افراد تبرئه شوند و افراد ديگری مقصر شناخته شوند.
وی با بيان اينکه در زشت بودن حوادث صورت گرفته در کهريزک و تخلفات آن شکی نيست، افزود: اما آوردن اسم افراد بدون اثبات حقوقی و قضايی جرم آنها، صحيح نيست. چراکه ما در اين مواقع بايد قانونمندی را نهادينه کنيم.
تجری در عين حال گفت: البته اگر گزارش کميته ويژه به صورت محرمانه قرائت شود و قرار نباشد که در سطح رسانه‌ها اين گزارش بازتاب پيدا کند و تنها افراد خاصی به اين گزارش دست پيدا کنند؛ ممکن است اسامی متخلفين پرونده کهريزک را در گزارش بياوريم. به عبارت ديگر اگر قرائت گزارش کميته به صورت غيرعلنی باشد، اسامی متهمين پرونده کهريزک را در آن خواهيم آورد.
عضو کميته ويژه بررسی وضعيت بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات در پاسخ به اينکه گزارش اين کميته به چه شکلی قرائت خواهد شد؟، تصريح کرد: اينکه قرائت اين گزارش علنی و يا غيرعلنی باشد، بسته به نظر رئيس مجلس است. به عبارت ديگر آقای لاريجانی بايد تشخيص بدهند که قرائت اين گزارش به صورت علنی به مصلحت است يا نه.
**تعويق قرائت گزارش کميته ويژه به دليل وقوع مسائل جديد نه اعمال فشار بيرونی
نايب‌رئيس کميسيون حقوقی و قضايی مجلس شورای اسلامی همچنين با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اعمال فشار بر کميته ويژه مجلس به منظور تاخير در قرائت گزارش اين کميته و يا ملغی شدن آن، خاطرنشان کرد: اين تحليل‌ها هيچ پايه و اساسی ندارد. چراکه تاخير در قرائت گزارش کميته به علت آن بود که هر روز فاز جديدی از مسائل باز می‌شد و با موضوعات جديدی در رابطه با وضعيت بازداشت‌شدگان پيدا می‌شد. به همين منظور کميته برای پيگيری‌های بيشتر قرائت گزارش را به تعويق انداخت.
وی افزود: چنانچه مجلس بخواهد از نهادهای ديگر تاثير بپذيرد، ديگر فايده‌ای ندارد. اقدامات مجلس نيز در چند وقت اخير نشان داد که هيچ نهادی در امور آن دخالت نمی‌کند.
تجری در عين حال از احتمال صورت گرفتن هماهنگی‌های کميته ويژه مجلس با کميته سه نفره قوه قضائيه در چند روز اول هفته آتی خبر داد و گفت: پس از دستيابی به جمع‌بندی‌های کامل در اين ديدار، گزارش نهايی کميته ويژه را به مجلس ارائه خواهيم داد.
**آزادی فعالان سياسی بازدشت شده در اولين فرصت پس از تکميل پرونده
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرين وضعيت چهره‌های سياسی بازداشتی همچون ميردامادی‏، قوچانی، شريعتی و عطريانفر، تاکيد کرد: نظر مقامات قضايی در رابطه با بازداشت‌شدگان حوادث اخير اين است که هرچه سريع‌تر اين موضوع جمع شود. چراکه انرژی کشور به جای پيشرفت و توسعه به دنبال تنش‌های داخلی و درگيری‌های سياسی رفته است. تلاش بر اين است که هرچه سريع‌تر اين غائله خوابانده شود.
نماينده قصر شيرين در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چهره‌های سياسی‌ای که در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند در اولين فرصت پس از تکميل روند پرونده‌ها آزاد خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016