دوشنبه 13 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی کميته ويژه پيگيری حوادث پس از انتخابات: همه مسئولان مرتبط در زمان حوادث کهريزک بازجويی می شوند، مهر

سخنگوی کميته ويژه پيگيری حوادث پس از انتخابات در شورای عالی امنيت ملی درباره بازجويی از قضات ارشد در حوادث کهريزک گفت: طبيعی است که کليه افرادی که در زمان حادث شدن اتفاقات بازداشتگاه کهريزک مسئوليت داشته اند مورد بازجويی و بازخواست قرار گيرند.
پرويز سروری، سخنگوی کميته ويژه پيگيری حوادث پس از انتخابات در شورای عالی امنيت ملی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اتهاماتی که از سوی برخی رسانه ها متوجه برخی مقامات دادستانی در آن زمان می شود اظهار داشت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنچه مشخص و روشن است اين است که قاضی اين پرونده که دستور اعزام متهمان را به کهريزک داده است دچار اشتباه فاحشی شده است.

وی افزود: برخی عوامل بازداشتگاه کهريزک که رفتاری مغاير با اصول انقلاب و اسلام با متهمان حاضر در اين بازداشتگاه انجام داده اند نيز باعث به وجود آمدن مشکلات و اتفاقات ناگوار بازداشتگاه کهريزک شده اند.

سروری تصريح کرد: بنابراين بايد هر فردی فارغ از نام و جايگاهش که با اقدام، دستور و عمل خود باعث به وجود آمدن مشکلات و اتفاقات بازداشتگاه کهريزک شده است مورد بازخواست قرار گيرد و در صورت احراز جرمشان با آنها برخورد انجام شود.

رئيس کميته ويژه مجلس برای بررسی وضعيت بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات گفت: در سيستم قضايی اين اشکال در آن زمان وجود داشته که بی جهت دستور اعزام متهمان به بازداشتگاه کهريزک داده شده است لذا کليه افرادی که در اين رابطه مسئوليت داشته اند صرف نظر از نام بايد پاسخگو باشند.

وی در پاسخ به اين سئوال که دادگاه عوامل اتفاقات کهريزک و عوامل خودسر چه زمانی برگزار خواهد شد ادامه داد: هنوز زمان برگزاری دادگاه اين افراد مشخص نشده است.

اين عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس درباره اينکه آيا دادگاه اين افراد به صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد يا خير؟ عنوان کرد: تصميمگيری درباره برگزاری علنی دادگاه و حضور خبرنگاران در آن بر عهده قاضی دادگاه است و بايد قاضی بر اساس قانون در اين باره تصميمگيری کند.

سروری در پايان در پاسخ به سئوالی به تعويق افتادن آزادی برخی متهمان حوادث اخير به دليل به دست آمدن مدارک جديد عليه آنان و اينکه اين موضوع درباره کداميک از متهمان حوادث اخير است؟ خاطرنشان کرد: چون بنده در جلسه اخير کميته ويژه با دادستان تهران حضور نداشته ام از اين موضوع بی اطلاعم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016