سه شنبه 14 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رادان و مرتضوی سکوت را شکستند، جهان نيوز

در آستانه قرائت گزارش کميته ويژه از جنايت کهريزک، اخباری منتشر شد که حاکی از تلاشهای آشکار و پنهان برخی متهمين برای جلوگيری از روشن شدن حقيقت و معرفی عاملان آن را داشت.

به گزارش جهان، هر چند که در اين اخبار نامی از متهمان برده نشده بود و صرفاً به عنوان مقام قضايی سابق اکتفا شد، اما روز گذشته ناگهان سعيد مرتضوی دادستان سابق تهران اين خبر را به خود گرفته و در مصاحبه ای اعلام کرد که هيچ مسئوليتی در حوادث کهريزک نداشته است!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين با انتشار نامه ای، پيگيری های سايت جهان و هفته نامه پنجره را درباره اين جنايت، به دليل انتقام جويی يکی از نمايندگان مجلس از وی دانست.

در عين حال سعيد مرتضوی اعلام کرد که با توجه به موقعيت جغرافيايی کهريزک که در شهرری واقع است، دادستان تهران هيچ نقشی در اعزام افراد به آنجا ندارد.

در همين رابطه يک عضو کميته ويژه پيگيری حوادث کهريزک به خبرنگار جهان گفت: بزودی با انتشار سندی معتبر اين ادعا هم زير سوال خواهد رفت.

همزمان با اين ادعاها، عکسهايی از زندان کهريزک در برخی رسانه ها و با اهداف خاص منتشر شد که وضعيت اين بازداشتگاه را کاملاً عادی جلوه می داد.

اما روز گذشته اتفاق جالب ديگری نيز به وقوع پيوست.

احمد رضا رادان پس از چند ماه غيبت رسانه‌ای در نشستی مطبوعاتی شرکت نمود و به نوعی به شايعات منتشر شده درباره خود خاتمه داد.

سردار رادان مبنی بر اينکه در موضوع کهريزک ۷ نفر از پرسنل ناجا بازداشت شدند يا ۱۰ نفر به خبرنگاران گفت: در اين رابطه ۱۰ نفر مورد بازجويی و سوال قرار گرفتند و برای هشت نفر از پرسنل ناجا قرار بازداشت صادر شده است.

ايلنا در اين زمينه گزارش داد: احمدرضا رادان در رابطه با شايعه نقش خود در بازداشتگاه کهريزک پاسخی نداد و گفت: اقدام دومی که در انقلاب‌های رنگين صورت می‌گيرد اين است که در صورت موفق نشدن، تلاش می‌کنند، نيروهای اثرگذار را از صحنه خارج کنند؛ ضربه‌هايی هم وارد شد که هدف، خارج کردن اين نيروها است تا اگر قائله‌ای پيش آمد نتوانند کارآيی لازم را داشته باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016