یکشنبه 12 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار رادان: اجرای طرح امنيت اجتماعی بر اساس اولويت های هر استان، مهر

- لايه های مختلف طرح امنيت اجتماعی مانند طرح برخورد با بدحجابان، جمع آوری اراذل و اوباش براساس نياز هر استان اجرايی می شود


جانشين فرمانده نيروی انتظامی کشور از اجرای طرح امنيت اجتماعی با اولويت هر استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، سرتيپ احمدرضا رادان روز يکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طرح امنيت اجتماعی تا زمانی که دغدغه مردم باشد در کشور اجرا می شود و در حال حاضر چگونگی اجرای آن بنا بر اولويتهای هر استان تعيين می شود.

اين فرمانده ارشد نيروی انتظامی با اشاره به فعاليت گشتهای ارشاد گفت: لايه های مختلف طرح امنيت اجتماعی مانند طرح برخورد با بدحجابان، جمع آوری اراذل و اوباش براساس نياز هر استان اجرايی می شود. به عنوان مثال ممکن است در يک شهر حجاب دغدغه اصلی مردم نباشد. بنابراين اجرای اين بخش از طرح در آن شهر در اولويت قرار نمی گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جانشين فرمانده نيروی انتظامی کشور يکی ديگر از عواملی که باعث اخلال در روند اجرای طرح امنيت اجتماعی شد را حوادث پس از انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: در زمانی مانند انتخابات اولويت کشور و نيروی انتظامی تغيير کرد و پرداختن به مسائل پس از انتخابات باعث عدم اجرای بعضی از ماموريتهای پليس شد.

سرتيپ رادان در رابطه با حوادث پس از انتخابات گفت: پس از انتخابات عده ای سعی بر خارج کردن نيروهای تلاشگر از صحنه را داشتند تا بتوانند با خارج کردن اين نيروها و مخدوش کردن شخصيت آنها به فعاليتهای خود بپردازند اما پرسنل بسيج و نيروی انتظامی که در اصل ولايت پذيری آنها شکی نيست، با قدرت در مقابل تمام تهديدها ايستادند و من به عنوان يکی از مسئولين ناجا از تلاش يکايک ماموران نيروی انتظامی قدردانی و تشکر می کنم. چرا که اين نيروها به طور شبانه روزی برای مقابله با تهديدهای پس از انتخابات تلاش کردند. البته اشتباهاتی هم در اين راستا مانند حادثه کهريزک از سوی چند تن از مامورين نيروی انتظامی صورت گرفت که مقامات قضائی از ۱۰ نفر از ماموران اين موضوع را بازخواست و پيگيری می کنند.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی کشور در رابطه با حوادث کردستان گفت: در کردستان گروهی که خود را سلفی نامگذاری کردند با هدف ايجاد رعب و وحشت اقدام به ترورهای غيرهدفمند کردند تا فضای شهر را ناامن جلوه دهند و متاسفانه چهار نفر در اين جريان ترور شدند. اما اقدامات خوب وزارت اطلاعات، سپاه و نيروی انتظامی باعث شد تا تمام عوامل اين گروهک در دو مرحله عمليات شناسايی و دستگير شوند.

وی با اشاره به نصب ۴۰۰ دوربين نظارتی تا پايان سال در مناطق جرم خيز تهران گفت: يکی از روشهای پيشگيری از تخلفات و جرائم استفاده از دوربينهای مداربسته است و به همين علت پليس با استفاده از تجهيزات الکترونيکی قصد بالا بردن احساس امنيت را در جامعه دارند.

سرتيپ رادان همچنين در رابطه با مشکلات ترافيکی تهران گفت: يکی از راهکارهای کنترل ترافيک افزايش دوربينهای نظارتی و کاهش فيزيکی ماموران در معابر است.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی کشور هدفمند کردن برخورد با جرايم رانندگی را يکی ديگر از موضوعاتی دانست که باعث کاهش ترافيک تهران می شود و گفت: موضوع ترافيک موضوعی است که ديگر دستگاهها در آن دخيل هستند به عنوان مثال فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در جامعه بايد نهادينه شود.

وی در رابط با کنترل ترافيک جاده ها گفت: خوشبختانه برنامه های مناسبی برای کنترل ترافيک جاده ها، پليس در نظر دارد به طور مثال جاده تهران- مشهد در حال حاضر تحت نظارت دوربينهای پليس قرار دارد و همين امر باعث شده است تا در تاريکی شب تخلفات از سوی اين دوربينها به طور کامل ثبت شود و اين موضوع باعث کاهش تخلفات راهنمايی و رانندگی و در نهايت تصادفات جاده ای شده است.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی کشور در رابطه با هفته ناجا اظهار داشت: از ۱۵ مهرماه تا ۲۱ مهرماه سال جاری هفته ناجا نام گذاری شده است و در اين هفته ۱۶ نمايشگاه تخصصی در تهران و ۱۰۰ نمايشگاه عمومی در تمام مراکز استان و شهرستانها برپا می شود.

سرتيپ رادان شعار هفته ناجا را انضباط، امنيت و سرمايه اجتماعی ذکر کرد و گفت: در اين هفته برنامه هايی مانند آموزش دانش آموزان، جلسه تعاملی با نخبگان و اصناف و مانورهای مختلف بخشی از برنامه های هفته ناجا است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016