پنجشنبه 9 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مذاکره کنندگان ژنو: ۱+۵ با سه معاون و سه مديرکل می‌آيد، ترکيب مشاوران در هيئت ايرانی، مهر

در مذاکرات ايران و ۱+۵ که فردا در ژنو برگزار می شود سه معاون وزير خارجه و ۳ مدير کل سياسی به همراه مسئولان اتحاديه اروپا با معاون دبير شورای عالی امنيت ملی ايران به گفتگو می نشينند.
به گزارش خبرگزاری مهر، سعيد جليلی دبير شورای عالی امنيت ملی ، ۴۳ ساله و دارای مدرک دکترا در علوم سياسی از دانشگاه امام صادق (ع) است . وی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۰ در وزارت خارجه پست هايی چون وابسته سياسی، دبيری و رايزنی، معاون اداره آمريکای شمالی و مرکزی را برعهده داشت و سال ۸۰ مديرکلی دفتر مقام معظم رهبری را برعهده گرفت . جليلی که يک پای خود را در دفاع مقدس از دست داده است در سال ۸۳ پس از پيروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات رياست جمهوری سمت مشاور وی منصوب شد. وی در سال ۱۳۸۴معاون اروپا و آمريکای وزارت امور خارجه شد و در سال ۸۶ با رفتن به شورای عالی امنيت ملی دبيری اين شورا و سرپرستی مذاکرات هسته ای ايران را برعهده گفت ، وی نماينده رهبر معظم انقلاب در اين شورا است .

علی باقری معاون سياست خارجی و امنيت بين‌الملل شورای عالی امنيت ملی ، حميدرضا عسگری‌ مشاور حقوقی وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی و محمد‌هادی زاهدی‌ وفا مشاور وزير امور اقتصاد و دارايی در مذاکرات فردا جليلی را همراهی خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر در اين دور از مذاکرات ويليام برنز معاون وزير امورخارجه آمريکا به نمايندگی از اين کشور حضور خواهد يافت ، وی در سابقه خود پست‌هايی هم‌چون سفير آمريکا در روسيه، اردن و دستيار وزير خارجه در امور خاور نزديک را دارا است .

نماينده چين در مذاکرات ژنو نيز خه يافی معاون وزير امورخارجه اين کشور است که پيش از اين پست‌هايی همچون دستيار وزير امورخارجه، مدير کل آمريکای شمالی و اقيانوسيه و مديرکل خلع سلاح را در وزارت خارجه چين برعهده داشته است.

روسيه سرگئی ريابکوف معاون وزير امورخارجه خود را به مذاکرات پنجشنبه می فرستد ، وی پيش از اين سمت‌هايی همچون رئيس بخش همکاری‌های اروپا و رئيس بخش OSCE را در وزارت امورخارجه برعهده داشته و در پست‌های مختلف سفارتخانه‌های روسيه سابقه فعاليت دارد.

فولکر اشتانسل مديرکل امور سياسی وزارت امورخارجه آلمان نماينده برلين در مذاکرات ايران و ۱+۵ است که دارای دکترا از دانشگاه کلن بوده و در سابقه او سفير در چين، مديرکل امور آسيا و پاسيفيک و رئيس بخش عدم اشاعه در وزارت امورخارجه، مشاور سياست خارجی حزب سوسيال دموکرات و پست‌های مختلف در سفارت‌خانه‌های آلمان در رم، توکيو، عدن و پکن ديده می‌شود.

نماينده انگليس مارک ليال گرانت مديرکل سياسی وزارت امورخارجه اين کشور است که پيش از اين نماينده عالی انگليس در پاکستان بوده است و قرار است جايگزين "جان ساورز" نماينده انگليس در سازمان ملل شود.

ژاک اوديبر مدير کل امورسياسی و امنيتی وزارت امورخارجه فرانسه ديگر شرکت کننده در نشست اول اکتبر جانشين جرارد آرو است که در حال حاضر به عنوان سفير فرانسه در سازمان ملل انتخاب شده است. پيش از اين او رياست بخش خلع سلاح در وزارت امورخارجه فرانسه را برعهده داشته است. البته احتمال حضور آرو به جای وی نيز در مذاکرات فردا وجود دارد .

خاوير سولانا نماينده عالی سياست خارجی و امنيتی مشترک اتحاديه اروپا از مذاکره کنندگان فردا است . وی دارای دکتر فيزيک بوده و سابقه ۱۳ سال وزارت در اسپانيا را به همراه دارد. هم‌چنين او از ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ دبيرکل ناتو بوده و از آن تاريخ به بعد در سمت کنوی مشغول به فعاليت است .

رابرت کوپر: مدير کل امورخارجی و سياسی- نظامی شورای اتحاديه اروپا نيز در مذاکره با سعيد جليلی دبير شورای عالی امنيت ملی ايران حضور خواهد داشت . وی از سال ۱۹۷۰ به وزارت خارجه انگليس پيوسته و در پست‌هايی در نيويورک، توکيو، بروکسل و بن مشغول به کار بوده است. او هم‌چنين رئيس اداره برنامه‌ريزی کارکنان، مديرکل آسيا در وزارت امورخارجه انگليس، معاون وزير دفاع بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016