پنجشنبه 2 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سارکوزی: تسليم باج خواهی نمی شوم، راديو بين المللی فرانسه

فرنگيس حبيبی - نيکلا سارکوزی، رئيس جمهوری فرانسه، چهارشنبه شب، در يک مصاحبۀ تلويزيونی با دو کانال فرانسوی در نيويورک، هرگونه مبادله ميان ايران و فرانسه را به منظور آزادی کلوتيلد رايس رد کرد.

محمود احمدی نژاد، يک روز قبل از اين مصاحبه، به احتمال مبادلۀ علی وکيلی راد، يکی از قاتلان شاپور بختيار، آخرين نخست وزير ايران قبل از انقلاب، و دانشجوی فرانسوی که در سفارت فرانسه در تهران در "حبس خانگی" بسر می برد، اشاره کرده بود.او در مصاحبه ای با کانال دو تلويزيون فرانسه گفته بود که ايرانيان زندانی در فرانسه نيز پدر و مادر دارند و متأسفانه دولت فرانسه هيچ اقدام مثبتی در جهت آزادی اين زندانيان نکرده است".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيکلا سارکوزی اين سخنان را يک "باج خواهی" دانست و گفت" آيا فکر می کنيد من آدمی هستم که قاتل بختيار را با دانشجوی جوانی، که بيگناه است و تنها جرمش اينست که زبان فارسی را حرف می زند و تمدن ايران را دوست می دارد، مبادله کنم"؟ رئيس جمهوری فرانسه افزود که اين دختر جوان بايد آزاد شود وبايد بتواند به کشورش بازگردد.

کلوتيلد رايس در اوائل ماه ژوئيه، در تهران، در پی تظاهرات معترضان به نتايج انتخابات، بازداشت شد. اتهام او از جمله جاسوسی بود. وی پس از يک ماه زندان، اکنون در سفارت فرانسه در انتظار صدور حکم دادگاه است.

نيکلا سارکوزی در ارتباط با سرنوشت علی وکيلی راد گفت که تنها دادگستری فرانسه است که می تواند در بارۀ آزادی وی تصميم بگيرد. اين فرد در سال ۱۹۹۴ به اتهام قتل شاپور بختيار در پاريس محاکمه و محکوم شناخته شد. حکم او حبس ابد تعيين شد با اين تبصره که حداقل هيجده سال را در زندان بگذراند. نيکلا سارکوزی گفت "اگردر ماه ها يا سال های آينده، مقامات قضايی فرانسه با پيروی از رویۀ قضايی عادی تشخيص دهند که علی وکيلی راد دورۀ حبس خود را گذرانده است به خود اين مقامات مربو ط است نه به من".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016