دوشنبه 19 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع خانواده های زندانيان در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوين، جرس

شبکه جنبش راه سبز(جرس): صدها تن از بستگان و خانواده های اسرای جنبش سبز به دنبال تائيد رسمی شکنجه،آزار و جنايات ماموران امنيتی و بازجويان با بازداشت شدگان در روزهای شنبه و يک شنبه در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوين تجمع کردند.

خانواده های بازداشت شدگان علت تجمع در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوين را بی خبری از بستگان در بند شان يا بلاتکليفی آن ها اعلام کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پدر يکی از بازداشت شدگان که پسر ۲۱ ساله اش در جريان اعتراضات ۱۸ تيرماه بازداشت شده و در بلاتکليفی همچنان زندانی است به شبکه جنبش راه سبز گفت«درحالی که مقامات رسمی و حتی فرمانده نيروی انتظامی در تلويزيون بر فجايع داخل بازداشتگاه کهريزک صحه گذاشت مقامات بايد به خانواده بازداشت شدگان جوابگو باشند. »
وی همچنين گفت « مسئوليت جان فرزند من و ساير بازداشت شدگان با کسانی است که اينها را به زور و به خاطر اعتراض مسالمت آميز دستگير کردند.ولی مسئولان دادگاه انقلاب و زندان اوين حتی حاضر نيستند به خودشان زحمت بدهند و اسامی و محل دقيق بازداشت فرزندان ما را به ما و ساير خانواده ها اعلام کنند.»
روزنامه اعتماد نيز در خبر کوتاهی از تجمع خانواده بازداشت شدگان در مقابل دادگاه انقلاب گزارش داد که خانوادهای تجمع کننده «خواستار تعيين تکليف زندانيان» بودند اما اغلب تجمع کنندگان در نهايت موفق نشدند خبری از زندانيان و اتهام آن ها کسب کنند.
دادگاه انقلاب روز يک شنبه پس از دو روز تجمع گسترده خانوادهای نگران و اعتراض آنها به بلاتکيلفی بستگان شان تنها حاضر شد اسامی ۲۸ نفر از بازداشت شدگان را اعلام کند که برای آزادی برخی از آن ها قرار کفالت ۱۰ ميليون تومانی و برای برخی ديگر قرار وثيقه صادر کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016