شنبه 17 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان کل کشور: ممکن است در روزهای اول بعد از انتخاب شکنجه هم بوده باشد، وضعيت حجاريان در بازداشتگاه خوب است، ايلنا

- از ماه گذشته تذکر داده بوديم کسی را به بازداشتگاه کهريزک نبرند
- غفلت و سهل انگاری بعضی از برادران باعث شد که حادثه کهريزک و بعضی از حوادث تلخ ديگر به وجود بيايد


دادستان کل کشور وضعيت حجاريان در بازداشتگاه از نظر شرايط و امکانات خوب است گفت: نسبت به سعيد حجاريان از اول هم هيات ما تاکيد داشتند که وی آزاد شود ولو اين که به منزل خود برود يا در منزل ديگری نگهداری شود.
دادستان کل کشور که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با بيان اين که آخرين اخبار در خصوص وضعيت بازداشتی‌ها را در روز دوشنبه اعلام می‌کنم، افزود: تعدادبازداشتی زير ۲۰۰ نفر است که البته اخيرا هم چند نفر اضافه شده‌اندکه زياد نيستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود:در خصوص حفظ حقوق شهروندی در بررسی بازداشتگاه‌ها هم هيات ما و هم هيات حقوق شهروندی و هم شورای عالی امنيت ملی بررسی کردند و جمع بندی بسيار قوی هم بود.
دری نجف آبادی ادامه داد:ما ازماه گذشته تذکر لازم را داده بوديم و گفته بويم کسی را به بازداشتگاه کهريزک نبرند و اگر هم برده‌اند سريعا برگرداند. هيات ما از هشتم ماه قبل تاکيد فراوانی نسبت به اين مسئله داشتند ولی متاسفانه غفلت و سهل انگاری بعضی از برادران باعث شد که حادثه کهريزک و بعضی از حوادث تلخ ديگر که قابل دفاع نيست به وجود بيايد و طبيعتا دستگاه‌ها و افراد که تخلف کرده‌اند بايد با آنها برخورد شود.
دری نجف آبادی در خصوص بازداشتگاه‌های ديگر هم گفت: ممکن است در روزهای اول پس از انتخابات به خاطر تراکم جمعيت بازداشتی‌ها امکانات لازم در اختيار نبوده و حداقل‌ها به طور کامل رعايت نمی‌شد اما از زمانی که افراد در اختياردستگاه قضايی قرار گرفتند دستگاه قضايی بر پرونده‌ها اشراف کامل يافت و نظارت و بازجويی می‌کرد ،سعی شد حقوق افراد کاملا رعايت شود.
وی در خصوص آزادی برخی بازداشت شدگان نيز گفت:آنها که واقعا امکان آزاد شدن شان بوده در اسرع وقت آزاد شدند و مجموعه افرادی که آزاد شدند تعداد قابل توجهی هستند.
دادستان کل کشور خاطر نشان کرد:در ماه قبل که رسيدگی به وضعيت بازداشت شدگان را شروع کرديم روزی ۱۰۰ نفری که بازداشت شدند آزاد هم می‌شدند .
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آزادی حجاريان نيز گفت: نسبت به سعيد حجاريان از اول هم هيات ما تاکيد داشتند که وی آزاد شود ولو اين که به منزل خود برود يا در منزل ديگری نگهداری شود يا ارتباط با وی کنترل شود.
دادستان کل کشور با بيان اين که وضع حجاريان اکنون در بازداشتگاه از نظر شرايط و امکانات خوب است ،تاکيد کرد:.پزشک حجاريان نامه‌ای نوشت و تقاضا کرده بود که ممکن است شرايط وی مناسب نباشد ضمن اين که برادران ما با وی ملاقات کرده بودند و شرايط طبيعی او خوب بود در عين حال بر توصيه خود مبنی براين که حجاريان به خانه خود برود و آزاد شود باقی هستيم.
دری نجف آبادی همچنين در پاسخ به سوالی در خصوص در مورد اختلاف دادگستری و دادسرا در مورد بازداشت‌گاه کهريزک نيز گفت: از ابتدا نيز بنا نبود که از دستگيرشدگان جريان انتخابات کسی را به آنجا(کهريزک) ببرند.
وی تاکيد کرد:هيچ کس اجازه نمی‌دهد از رهبری تا رئيس قوه قضاييه و دادستانی بازداشتگاه غير استاندارد در کشور وجود داشته باشد و افرادی در بازداشتگاه غير استاندارد نگهداری شود واگر قاضی هم در اين زمينه مقصر باشد با وی برخورد می‌شود.
دادستان کل کشور در مورد شايعاتی در خصوص شکنجه در روزهای اوليه پس از انتخابات گفت: ممکن بوده مواردی هم باشد ولی از زمانی که قوه قضاييه نظارت و رسيدگی را برعهده گرفته هر کسی تخلفی را سراغ دارد، گزارش دهد و ما پيگيری خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016